• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Basisverwarming voor huis, schuur of BOL

imker

Survivor
Goedenavond,

hierbij een link naar een basisverwarming voor woning, schuur of BOL. Deze techniek met dit systeem heeft zich duidelijk bewezen in duurzaamheid en betrouwbaarheid. Tegenwoordig maken ze wel minder geluid. Mocht ik ooit gaan (ver-)bouwen zou ik persoonlijk dit verkiezen boven een palletkachel. Een losse houtkachel zou ik er sowieso bij houden.



hierbij de werking in schematische weergave

https://www.garn.com/how-garn-works-full/

Groeten, imker.
 

imker

Survivor
De motivatie om liever een Garn te hebben dan een palletkachel is dat ik er vanuit ga dat pallets, dus de geperste houtkorrels, elk jaar ongeveer 10 procent duurder worden. Tevens verwacht ik binnen een paar jaar wel een af andere milieuheffing op de pallets. Mijn ervaring is dat buitenmensen toch altijd wel hun adresjes hebben om aan haardhout te komen. De zogenoemde geperste briketten van houtmot of kolengruis vind ik waardeloos en vervetten je schoorsteenkanaal ontzettend, een potentiële kandidaat voor schoorsteenbrand. Dit is slechts mijn persoonlijke mening op basis van ervaring.

Groeten, imker.
 
Bovenaan