• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Batterijen getest

phtvs

Sysop
Admin
Het programma de Rekenkamer heeft batterijen getest. Bekijk de aflevering van de rekenkamer en trek je conclusies.

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/329553/De_Rekenkamer.html

Ik wil er wel bij opmerken dat er in de test geen rekening gehouden is met de zelfontlading van batterijen. Duracell batterijen hebben een lagere zelfontlading dan de goedkopere batterijen van de Lidl. Maar voor de prijs van de Duracell kan ik vele Lidl batterijen kopen dus is dat uiteindelijk wel goeddkoper, al moet ik ze dan wel vaker verwisselen.



(MOD)Link vervangen voor werkende(MOD)
 

Richard434

Prepper goeroe
Ik had m bijna uitgezet toen er werd gezegd: "Ze leveren allemaal 1,5 volt en hebben dus allemaal de kracht om een konijn te laten bewegen."

Daar gingen mijn nekharen echt van overeind staan!

Ook vind ik de bepaling van de massa's van de stoffen hier erg slecht weergegeven (ijzerzaagje en dan op een weegschaal is nou niet echt wetenschappelijk, let bijvoorbeeld op de vieze handen, wat als je in honderdsten van grammen meet toch grote invloeden zal hebben!)

Ook wordt er enorm gemakkelijk over het feit heengestapt dat de duurdere batterijen bijna 30% (5,27 gram tegen 7,38 gram) meer staal in het omhulsel heeft waardoor de kansen op lekkende batterijen ook enorm afnemen.

Verder vind ik het niet meer dan logisch dat ze bij Varta niet vertellen wat het hun nou kost om zo'n pakje te maken. ;)

Het feit dat ze qua kosten wel 4 cent rekenen voor het karton, plastic er overheen, loon, machines, energie, etc etc etc geeft bij mij ook al aan dat ik het onderzoek niet bepaald diepgaand en betrouwbaar vind!

Dat bedrijven ook goedkopere "merken" produceren, is vrij bekend.
Zo gaan de toiletpotten die volgens de normen van Sphinx niet onder hun naam verkocht kunnen worden linea recta door de bouwmarkten in via de groothandel Plieger, en onder een andere merknaam! En Den Braven sealents die de laaste batches van kit om labeld naar gamma- en karwei kitten (de "restjes" die dus kwalitatief iets minder zijn)
En zo kan ik nog wel een groot aantal voorbeelden noemen ;)

Ook het zelf-ontlading (hoe meer materiaal hoe minder kans hierop) wordt voor het gemak maar vergeten.

Mijn conclusie:
Ik koop zelf al een aantal jaar Varta Batterijen, maar ik kan ze via mijn werk in een groothandel dan ook voor groothandel inkoopsprijs kopen.
En neem van mij aan, dat er tussen de groothandel inkoop en de winkel verkoop ook een vrij groot verschil zit! ;)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
In de testen van de consumentenbond komen de batterijen van de Lidl al jaren als beste uit de test, ik zweer erbij :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Ray

SHTF Expert
Hihi, de Lidl batterijen komen dan ook uit de fabriek in Duitsland van Varta.
Gezien de enorme hoeveelheden, gaat het hier vast niet om omgestickerde, 'afgekeurde' batches Varta batterijen.
 

petroman

SHTF Expert
Ooit, in opdracht, een test opgezet op het werk. De winnaar was de hollandse eenheids maatschappij.
Merken zeggen niet zoveel, de planktijd wel.
Dus daar waar de doorloop groot is heb je ook verse batterijen.
 
F

forumlid 1447

Gast
Heb 9v huismerk Kruidvat meegebracht, zitten in rookmelders dus ben benieuwd.
Als ze slecht zijn , zal er snel een beginnen te piepen, heb er al 2 gehad die dat deden na 0.00 uur.
Gezellig als je dan je bed uit moet.
Dus nu naar Kruidvat over gestapt.
Duracell op het moment nergens te vinden.
 
Bovenaan