• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Berghaus Hautes Fagnes Rugzak .

F

frans81

Gast
Wie kent dit type en van welke tijd is ie ongeveer .
Het is inmiddels al Vintage te noemen .
Het is een Made in Britain en mooie maat 3 .
I redelijk ruim Topvak , 1 groot hoofdvak en 1 middelgroot vak aan voorzijde .
Genoeg riemen en fijne Berghaus knijp / klik gespen .
Het zal om en nabij de 50 a 60 Ltr inhoud zijn .

Hautes Fagnes in de zoekterm levert niets op aan rugzak foto's .


20170315_183756.jpg 20170315_183707.jpg 20170315_183751.jpg 20170315_183809.jpg 20170315_183742.jpg
 
F

frans81

Gast
Voor een paar Euro :confused::confused: gekocht . GRATIS :eek: lag deze op een aanhangwagen van een dorpsbewoner die naar de vuilstort ging . Net voordat ze het net eroverheen wilden spannen kwam ik met de Hond langs en het was MIJN eigendom :rolleyes:
Weer een rugZAK :(
 
F

frans81

Gast
Wij hebben er nog geen.

Beste @J.J we zullen aan jou denken . Misschien een Camo type dat in aanmerking komt .
Deze Berghaus wil ik behouden daar ik te weinig in Burger kleur heb . Ik ga jou pmmen .

Gr F Hoarder :fluit:
 

Marcov

Prepper goeroe
Hoi @frans81,
Je zou het ook op de hikingsite kunnen vragen als je er hier niet uitkomt, daar zitten veel van die zakkensjouwers. ;)

Groetjes
 

Ray

SHTF Expert
Hautes Fagnes staat voor een gebied in de Belgische Ardennen, de Hoge Venen. Het is het hoogste veengebied in Europa, 'k geloof 600+ meter en ik heb het een jaar of 15 geleden bezocht, meermaals, toen ik in België woonde.

Berghaus is een bekend merk en veel gekopieerd, Berghaus messensets, pannensets, allemaal al gezien, maar nog nooit een rugzak. Het model ziet eruit alsof het draagstel een goede kopie is maar de zak zelf is kennelijk qua straps flink op bezuinigd. Foto vier laat flinke witte slijtage zien op de kunststof band.

Model van de zak ziet er alpinistisch uit, geen fiks slaapzak(bottem)vak, maar alles relatief dicht op het lijf. In de praktijk kan dit best een plezierige rugzak zijn voor een actieveling, 50 a 60 liter is dan ook beperkt als je niet beschikt over UL slaapmat, slaapzak, tarp/tent.

Wat me verbaasd is het draagstel, dat ziet er gewoon goed uit en de handlus is overmaats alsof handschoenen aan standaard zijn.

Lijkt me echt een alpinistische rugzak, interessant.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hautes Fagnes staat voor een gebied in de Belgische Ardennen, de Hoge Venen. Het is het hoogste veengebied in Europa, 'k geloof 600+ meter en ik heb het een jaar of 15 geleden bezocht, meermaals, toen ik in België woonde.

Berghaus is een bekend merk en veel gekopieerd, Berghaus messensets, pannensets, allemaal al gezien, maar nog nooit een rugzak. Het model ziet eruit alsof het draagstel een goede kopie is maar de zak zelf is kennelijk qua straps flink op bezuinigd. Foto vier laat flinke witte slijtage zien op de kunststof band.

Model van de zak ziet er alpinistisch uit, geen fiks slaapzak(bottem)vak, maar alles relatief dicht op het lijf. In de praktijk kan dit best een plezierige rugzak zijn voor een actieveling, 50 a 60 liter is dan ook beperkt als je niet beschikt over UL slaapmat, slaapzak, tarp/tent.

Wat me verbaasd is het draagstel, dat ziet er gewoon goed uit en de handlus is overmaats alsof handschoenen aan standaard zijn.

Het mooie is dat het er veel beter uitziet dan foto's tonen .
Rugpand is als nieuw en zo ook de heupbanden en schouderstraps .
Zeer degelijk gemaakt en ook gestikt .
Hij is een beetje vies door wat er op de aanhanger lag .
Zie foto's van enkele details.
Hij zou dus van Augustes 1993 zijn .
Ook ik denk dat het een Alpinistisch model is .

Edit

Vorige Eigenaar is Oud Marinier .


1489868469479474004999.jpg 1489868509816-536951782.jpg 1489868616008-126021149.jpg 1489868652706443668554.jpg
 

Marcov

Prepper goeroe
@Ray Berghaus maakt al jaren rugzakken. Zelf heb ik een Bullfrog 30-40 daypack
Daar kwam ik pas de bon nog van tegen. Ik bewaar teveel. Aankoopdatum 17-11-1995 voor 149 gulden.
Jarenlang dagelijks gebruikt, nog steeds in gebruik met slijtsporen.
Dus de rugzakken zijn ook van prima kwaliteit.

0c4HpWi.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
@Ray Berghaus maakt al jaren rugzakken. Zelf heb ik een Bullfrog 30-40 daypack
Daar kwam ik pas de bon nog van tegen. Ik bewaar teveel. Aankoopdatum 17-11-1995 voor 149 gulden.
Jarenlang dagelijks gebruikt, nog steeds in gebruik met slijtsporen.
Dus de rugzakken zijn ook van prima kwaliteit.

0c4HpWi.jpg

Kijk eens of datum van bon in de buurt komt met code op label ? BATCH 93 08 staat in de mijne .
 
F

frans81

Gast
Flikker maar in de doos, tientje?

Ik ga deze gebruiken voor mijn strooptochten in kringloop .
Lekker dicht tegen mijn rug waardoor ik minder irritatie veroorzaak in de drukte en niets van de rekken loop bij mij omdraaien in rijen tussen die rekken .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Marcov

Prepper goeroe
De datum op de bon zegt verder niets, is een btw bon van Zwerfkei.
Er zit in de zak nog maar 1 label.

AEZEY6d.jpg
 
F

frans81

Gast
De datum op de bon zegt verder niets, is een btw bon van Zwerfkei.
Er zit in de zak nog maar 1 label.

AEZEY6d.jpg

Berghaus heeft toch altijd zo'n Quality label in hun tassen zoals op mijn foto zichtbaar ?
Kijk maar eens goed .
Ik weet het bijna zeker haha
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik heb hem nog even goed nagekeken, maar helaas.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het er nooit ingezeten heeft.
Na 26 jaar gebruik kan het eruit gesleten zijn, maar ik heb ook een periode gehad dat ik overal de etiketten uitknipte.
Soms heb je wel eens van die dwangneuroses. :D
 

Vempain

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Wie kent dit type en van welke tijd is ie ongeveer .
Het is inmiddels al Vintage te noemen .
Het is een Made in Britain en mooie maat 3 .
I redelijk ruim Topvak , 1 groot hoofdvak en 1 middelgroot vak aan voorzijde .
Genoeg riemen en fijne Berghaus knijp / klik gespen .
Het zal om en nabij de 50 a 60 Ltr inhoud zijn .

Hautes Fagnes in de zoekterm levert niets op aan rugzak foto's .
@Myronprps de tas die ik in oktober 2015 bij de plaatselijke kringloop voor 2 euro kocht was een Active Leisure :)
inmiddels niet meer in bezit aangezien we deze tas aan iemand van het forum gegeven hebben die zelf nog geen tas had om erop uit te trekken.
http://preppers.nl/forum/threads/13...vinden-van-het-type-rugtas-van-Active-Leisure
@J.J Ik heb hier nog eventueel een mooie backpack voor je liggen ergens tussen de 65-70 liter in het groen (2x gebruikt en geen gebruikersschade) die ik zelf niet gebruik omdat ik de indeling persoonlijk niet helemaal prettig vind
Op de afbeelding staat wel dat deze 70 liter is maar is in het echt net iets kleiner ;)
d9918a97d372c948551eb36dd8de2d82b50e9a61.jpg
 
F

frans81

Gast
@Myronprps de tas die ik in oktober 2015 bij de plaatselijke kringloop voor 2 euro kocht was een Active Leisure :)
inmiddels niet meer in bezit aangezien we deze tas aan iemand van het forum gegeven hebben die zelf nog geen tas had om erop uit te trekken.
http://preppers.nl/forum/threads/13...vinden-van-het-type-rugtas-van-Active-Leisure
@J.J Ik heb hier nog eventueel een mooie backpack voor je liggen ergens tussen de 65-70 liter in het groen (2x gebruikt en geen gebruikersschade) die ik zelf niet gebruik omdat ik de indeling persoonlijk niet helemaal prettig vind
Bekijk bijlage 6245

@Vempain
Zeer mooi gebaar richting @J.J
Hier kwam ik er niet uit .
Te groot en te onpractische camo modellen .
 
Bovenaan