• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zer0Day

Senior Prepper
Naar aanleiding van DIT artikel op het oude forum: "Ben je voorbereid op een nieuwe virus uitbraak",
en DIT artikel (Eerste superresistente bacterie duikt op in VS)

Hoe goed/slecht zijn jullie voorbereid op een dergelijke virale uitbraak?

De meeste preppers hebben vast wel al wat bescherming van een eenvoudig FFP2/3 mondmaskertje tot een volledig biohazard pak, maar wat bijvoorbeeld met kleine kinderen zoals kleuters van 3 jaar?
Ikzelf heb namelijk nog geen degelijke bescherming gevonden voor dergelijke kleine hoofdjes, dus tips zijn zeer welkom!
 

AWOL

Prepper goeroe
De meeste preppers hebben vast wel al wat bescherming van een eenvoudig FFP2/3 mondmaskertje tot een volledig biohazard pak

FFP3 mondmaskertje heb ik en da's het enige. Eerlijk gezegd betwijfel ik of de meeste preppers een volledig biohazard pak bezitten, maar wellicht vergis ik mij.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik meen dat @mrsjones eens vertelde dat Israël wel kindermaskers heeft. Ook wel eens een foto gezien van uk van @Simurgh in veel te groot beschermingspak.

Google: children, prevention,mask levert dit op: plaatjes

Oa met deze:
hgv-picw-fl-2007-03-19a.jpg


images


f-mersmask-a-20150622-870x435.jpg


Kimberly Clark heeft ze ook op de markt gebracht.
http://www.consumerreports.org/cro/...are-designed-for-kids-smaller-faces/index.htm
http://www.marketlab.com/child-face-mask/p/ChildFaceMask/
 

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
Google: children, prevention,mask levert dit op: plaatjes
Let op, die maskers beschermen NIET tegen virussen. Die van Kimberly Clark ook niet?

EDIT: Die van Kimberly Clark weet ik niet zeker. Voor wat ik erover lees, beschermen die wel tegen bacteriën maar of ze ook geschikt zijn tegen virussen, weet ik niet zeker
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Let op, die maskers beschermen NIET tegen virussen.

hahaha je was me voor

wat ze wel doen is anderen een beetje beschermen tegen je geproest en gespuug :)
je houd zo je eigen beestje een beetje in je eigen omgeving in plaats van ze over meters uit te spugen
dus zeker doen als je niets anders hebt, en het is een vage primaire barrière tegen overbrengen van vloeistoffen in directe zin
( de tandarts en zo ) druppeloverdracht (Fluid Shield).

een masker moet aan veel voorwaarden voldoen
maar om een beetje virus tegen te houden, moet je al snel op FFP2 minimaal zitten
vergeet niet dat virusjes heel klein zijn.
( een grapje wat wij wel eens maken, een bacterie kan een virus oplopen :)

een klein stukje uit een water epistel van mij
1 Micron = 0,0001 millimeter / 1 millimeter is 1000 micron
Bacteriën: zijn gemiddeld groter dan 0,2 micron en iets kleiner dan protozoa.
Virussen: vaak veel kleiner dan 0,1 micron en de kleinste ziektemakers
Een virus kan in grote variëren van 0,005 tot 0,3 Micron
of de meest typische tussen de 0,01 en 0,2
some Airborne viruses
SARS corona virus, 0.08 to 0.16 microns
MERS-CoV corona virus, 0.08 to 0.16 microns
Swine Flu A(H1N1) virus, 0.08 to 0.12 microns
Avian Flu A(H5N1) and A(H7N9) virus, 0.1 microns

met de gewone platte mondmaskers kom je dus beslist niet verder dan een overdreven kwalificatie van :
"Redelijke bescherming van personeel tegen overdracht Mexicaanse griep" , wat een redelijke olifant is in de virus wereld

https://www.nen.nl/NEN-Shop/Norm/NENEN-1492001A12009-en.htm de NEN kost wel even 75 pleurie
maar voor de liefhebber ....

ik heb wel colega's die het ergens hebben want die zijn dagelijks met maskers en ademhaling hulpmiddelen bezig



Die van Kimberly Clark weet ik niet zeker. Voor wat ik erover lees, beschermen die wel tegen bacteriën maar of ze ook geschikt zijn tegen virussen, weet ik niet zeker

eendenbekmasker oranje (Kimberley Clark 47707) normale bescherming tegen overdracht van het H1N1 en andere griep virussen
Let op, het gaat hier dan om "normale "bescherming
Kort door de bocht, 10 centimeter grind garantie
en alleen tegen grote virussen
 

homerun

Diehard Prepper
Zelf had ik een keer een hele doos van die FPP3 mondmaskers gekocht (stuk of 20).
Ik heb er 1 als test model liggen om toen de tijd aan mijn moeder te laten zien.
En natuurlijk voor mezelf om een beetje te kijken hoe/ wat het nou precies is en wat het doet.

Ik had toen ook gelijk een gelat masker gekocht.
Zodat ik niet iemands "lichaamssappen" (speeksel enz) in mijn gezicht kan krijgen.
Ook had ik toen een aantal overals gekocht.
Maar na "test" (ik ging ermee onder de douche staan om te kijken of ze waterdicht waren) bleken deze niet geschikt te zijn.
Dus als iemand nog 19 witte, niet waterdichte overalls nodig heeft. Dan heb ik ze liggen :p.

Maar ik zit nu wel al een tijdje met de vraag.
Zijn die Fpp3 maskers ook geschikt voor een nucleair ongeval?
Ik weet wel dat ik natuurlijk voor een nucleair niet genoeg heb aan een aantal stofmaskers.
Maar is dit dan wel geschikt om adem te halen na een nucleair ongeval?
 

phtvs

Sysop
Admin
Maar is dit dan wel geschikt om adem te halen na een nucleair ongeval?
Het houd in ieder geval geen straling tegen. Misschien dat het een beetje beschermd tegen fallout, maar zodra de fallout op het masker zit, ga je alsnog dood van de straling.

Ik heb destijds ook een flink aantal van die maskers gekocht bij een mooie actie van de prepshop. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de pasvorm wat tegenvalt. Maar ja, beter iets dan niets. Het zal in ieder geval wat bescherming bieden tegen bijvoorbeeld het vogelgriep virus wat hier in de buurt vorig jaar ook een probleem was. Daar heb ik ze eigenlijk voor in huis gehaald.
 

homerun

Diehard Prepper
Het houd in ieder geval geen straling tegen. Misschien dat het een beetje beschermd tegen fallout, maar zodra de fallout op het masker zit, ga je alsnog dood van de straling.

Ik heb destijds ook een flink aantal van die maskers gekocht bij een mooie actie van de prepshop. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de pasvorm wat tegenvalt. Maar ja, beter iets dan niets. Het zal in ieder geval wat bescherming bieden tegen bijvoorbeeld het vogelgriep virus wat hier in de buurt vorig jaar ook een probleem was. Daar heb ik ze eigenlijk voor in huis gehaald.

Bedankt voor je reactie!

Gelukkig weet ik dat nu!
Nu weet ik dat ik iig een redelijk gasmasker moet gaan kopen als ik me wil gaan voorbereiden op een nucleaire SHTF.
Ik zag trouwens laatst een erg leuke site die echt bad ass en professionele gasmaskers maken (het is geen winkel maar echt het merk zelf).
Hier de link naar de website: http://www.avon-protection.com
Deze vond ik zelf wel leuk: http://www.avon-protection.com/products/c50.htm


En nu maar hopen dat er veel mensen ziek worden zodat ik me maskertjes op kan gaan doen (heel slecht grapje).
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik zag trouwens laatst een erg leuke site die echt bad ass en professionele gasmaskers maken (het is geen winkel maar echt het merk zelf).
Dat ziet er idd erg vet uit zeg. Maar ja, het prijskaartje zal ook erg 'vet' zijn vermoed ik zo.

Mocht je een gasmasker gaan aanschaffen, let er dan wel op dat die dingen goed moeten passen. De beste methode is volgens mij door het masker op te zetten en dan de luchtinlaat dichthouden met je hand. Daarna proberen in/uit te ademen. Als hij echt luchtdicht aangesloten zit op je gezicht, dan mag er geen lucht meer binnen komen. Ik weet uit ervaring (diensttijd) dat zelfs een klein baardje of ongeschoren stoppels al kunnen zorgen voor lekkage. Dan ben je dus niet beschermd.
 

homerun

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Dat ziet er idd erg vet uit zeg. Maar ja, het prijskaartje zal ook erg 'vet' zijn vermoed ik zo.

Mocht je een gasmasker gaan aanschaffen, let er dan wel op dat die dingen goed moeten passen. De beste methode is volgens mij door het masker op te zetten en dan de luchtinlaat dichthouden met je hand. Daarna proberen in/uit te ademen. Als hij echt luchtdicht aangesloten zit op je gezicht, dan mag er geen lucht meer binnen komen. Ik weet uit ervaring (diensttijd) dat zelfs een klein baardje of ongeschoren stoppels al kunnen zorgen voor lekkage. Dan ben je dus niet beschermd.

Ja er hangt een erg dikke prijskaart aan.
De C50 gasmasker heb ik gezien voor 660,- en dan heb je alleen het masker zelf.
Dus dat gaat hem jammer genoeg niet worden...

Maar is deze methode echt goed?
Want dat zou betekenen dat het gasmasker die ik ooit bij een dump heb gekocht (zo'n olifanten masker) wel geschikt is voor mij.
Want toen der tijd deed deze het wel.
Zelfs toen ik mijn hand op de onderkant van het "tankje" plaatsten en toen inademde werd heel het gasmasker tegen mijn gezicht aan gezogen.

Edit: ik heb net even het gasmasker getest.
En hij sluit mijn hele gezicht echt volkomen af.

Dubbel edit : dit is het olifanten masker dat ik bedoelde:
 

Bijlagen

  • wp0_wpa8969d51.png
    wp0_wpa8969d51.png
    227.8 KB · Weergaven: 17

Floshtf

Diehard Prepper
Volgens mij, wat ik ooit gehoord heb, zijn die maskers van de dump niks. Bovendien is er dacht ik ook asbest verwerkt in de filters. (Kan het mis hebben)
 

Simurgh

Senior Prepper
Dump maskers, vergeet het, aub je gaat dood als je dat op vertrouwd. Die van avon zijn goed, verder 3m, Msa, spasciani en nog enkelen zijn goede merken.

Daarna kun je pas kijken naar waar je je tegen wil beschermen. De filter bussen hebben ze in veel varianten, van ffp3 tegen deeltjes of combinatie van A2B2E2K2 hg p3 voor allerhande stoffen en radioactieve deeltjes met extra hoge verzadegingsgraad.

Maar goede bescherming kost geld dat zeker! Dump is voor de carnaval, niet voor een prepper wiens leven er vanaf hangt
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Dames
het verhaal is simpel, de prep gemeenschap belazerd zichzelf al jaren met verhalen
en een paar mensen verdienen dik aan de preppers als het om maskers en filters gaat
terwijl je bijna kunt zeggen dat die ook weten dat het haast onmogelijk is.

1 je weet niet welk gevaar er op je af komt en daar kom je ook niet achter. zelfs in de veiligheid regio's is dat een regelmatig terug komende discussie en probleem. en daar hebben ze speciale combi filters waar gewisseld en samen gesteld kan worden
hahaha en waar de mensen die ze op moeten ook niet goed weten welke op welk moment
en niemand gaat het je ook vertellen wat er voorbij drijft als het fout gaat

2 je hebt niet alle filters in huis, en geloof me, er zijn heel veel combinatie filters, van gemo tot gas tot neuro toxin

3 je hebt niet genoeg geld om al die filters ( sommige zijn erg kostbaar ) in huis te hebben

4 je hebt niet genoeg geld om die filters voor je hele gezing steeds te vervangen ( een over datum filter is geen filter )

5 als je geen pak hebt, is in heel veel gevallen het masker alleen maar uitstel van executie. Gif dringt ook via de huid binnen
bv sommige neuro toxisch gifgas, gaat dwars door je huid en byby je bent plijte
het vol gelaats masker van de prepshop helpt je ook niet tegen alles wat er bij het filter staat
ja tegen het inademen deels, maar ja
Organische gassen en dampen met een kookpunt hoger dan 65 graden celcius., hmmmm dan is het daar al erg warm geworden
Zwaveldiozide en andere zure gassen en dampen, mja alleen die tasten wel je huid aan. dus als je geen pak hebt en geen bad in het vooruitzicht ga je er nog steeds aan
Ammoniak en oganische ammoniaverbindingen, bijtend
Kwikzilverdampen en deeltjes, dringen door de huid
en ook daar moet je rekening houden met extra filters en houdbaarheid datum



kies een goed sluitend masker
wat tegen een globaal gevaar beschermd.
virus en gas En gas ook alleen de gangbare zoals gloorgas ed, rook van brand helpen die helaas niet tegen
alle andere gevaren ga je niet redden
neem er een paar goede pakken bij die stofdicht zijn

Leer en oefen een goed protocol hoe je van binnen naar buiten gaat en omgekeerd, zodat je de eigen omgeving niet besmet en zo veel mogelijk van de schaad stoffen buiten laat

Wil je voor iets goeds gaan, kies je voor een adem apparaat met zuurstof fles. daarmee ben je onafhankelijk van filters, en kan je ook bij brand het pand verlaten ( als je niet explodeerd )
alleen is je zuurstof beperkt, maar dat is het aantal filters wat je zou moeten hebben voor elk geval, ook
een filter gaat maar zo lang mee en moet dan gewisseld worden
ohhh en ook je adem apparaat heeft onderhoud en vervanging nodig.

tegen radio active fall out helpt geen lieve moeder
blootstelling voorkomen, alleen met vol pak naar buiten als het moet, en volgens protocol het pak buiten/in de sluit uit trekken en gelijk onder de douche
elk ffp3 masker houd de meeste deeltjes die besmet zijn aan stof ed tegen, maar wat heb je er aan als de rest van je lijf doorzichtig is geworden

koop je een masker in de dump, kan je jezelf net zo goed gelijk ophangen
idd zijn er oude die asbest hebben, en sommige zijn gevaarlijker om op te zetten dan dat het is om lekker buiten het gas op te snuiven
sommige werken met kool, maar wat de dump je niet verteld is dat kool niet actief blijft en beperkt houdbaar is
rubbers en filters zijn verouderd en vergaan of werken niet meer
junk
 

Simurgh

Senior Prepper
Dames
het verhaal is simpel, de prep gemeenschap belazerd zichzelf al jaren met verhalen
en een paar mensen verdienen dik aan de preppers als het om maskers en filters gaat
terwijl je bijna kunt zeggen dat die ook weten dat het haast onmogelijk is.

1 je weet niet welk gevaar er op je af komt en daar kom je ook niet achter. zelfs in de veiligheid regio's is dat een regelmatig terug komende discussie en probleem. en daar hebben ze speciale combi filters waar gewisseld en samen gesteld kan worden
hahaha en waar de mensen die ze op moeten ook niet goed weten welke op welk moment
en niemand gaat het je ook vertellen wat er voorbij drijft als het fout gaat

2 je hebt niet alle filters in huis, en geloof me, er zijn heel veel combinatie filters, van gemo tot gas tot neuro toxin

3 je hebt niet genoeg geld om al die filters ( sommige zijn erg kostbaar ) in huis te hebben

4 je hebt niet genoeg geld om die filters voor je hele gezing steeds te vervangen ( een over datum filter is geen filter )

5 als je geen pak hebt, is in heel veel gevallen het masker alleen maar uitstel van executie. Gif dringt ook via de huid binnen
bv sommige neuro toxisch gifgas, gaat dwars door je huid en byby je bent plijte
het vol gelaats masker van de prepshop helpt je ook niet tegen alles wat er bij het filter staat
ja tegen het inademen deels, maar ja
Organische gassen en dampen met een kookpunt hoger dan 65 graden celcius., hmmmm dan is het daar al erg warm geworden
Zwaveldiozide en andere zure gassen en dampen, mja alleen die tasten wel je huid aan. dus als je geen pak hebt en geen bad in het vooruitzicht ga je er nog steeds aan
Ammoniak en oganische ammoniaverbindingen, bijtend
Kwikzilverdampen en deeltjes, dringen door de huid
en ook daar moet je rekening houden met extra filters en houdbaarheid datum



kies een goed sluitend masker
wat tegen een globaal gevaar beschermd.
virus en gas En gas ook alleen de gangbare zoals gloorgas ed, rook van brand helpen die helaas niet tegen
alle andere gevaren ga je niet redden
neem er een paar goede pakken bij die stofdicht zijn

Leer en oefen een goed protocol hoe je van binnen naar buiten gaat en omgekeerd, zodat je de eigen omgeving niet besmet en zo veel mogelijk van de schaad stoffen buiten laat

Wil je voor iets goeds gaan, kies je voor een adem apparaat met zuurstof fles. daarmee ben je onafhankelijk van filters, en kan je ook bij brand het pand verlaten ( als je niet explodeerd )
alleen is je zuurstof beperkt, maar dat is het aantal filters wat je zou moeten hebben voor elk geval, ook
een filter gaat maar zo lang mee en moet dan gewisseld worden
ohhh en ook je adem apparaat heeft onderhoud en vervanging nodig.

tegen radio active fall out helpt geen lieve moeder
blootstelling voorkomen, alleen met vol pak naar buiten als het moet, en volgens protocol het pak buiten/in de sluit uit trekken en gelijk onder de douche
elk ffp3 masker houd de meeste deeltjes die besmet zijn aan stof ed tegen, maar wat heb je er aan als de rest van je lijf doorzichtig is geworden

koop je een masker in de dump, kan je jezelf net zo goed gelijk ophangen
idd zijn er oude die asbest hebben, en sommige zijn gevaarlijker om op te zetten dan dat het is om lekker buiten het gas op te snuiven
sommige werken met kool, maar wat de dump je niet verteld is dat kool niet actief blijft en beperkt houdbaar is
rubbers en filters zijn verouderd en vergaan of werken niet meer
junk
Thanks, voor de zeer uitgebreide variant van wat ik ongenuanceerd neer kwakte! Zonder kennis is materiaal vrijwel nutteloos, je bent zelf de zwakste schakel!
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat er hier vooral gepraat wordt over de laatste stap van beveiligen van je gezondheid.
Niet over hoe je zo gezond kan leven dat ziekte, bacteriën en virussen geen grip op je krijgen.
Bijvoorbeeld die antibioticaresistentie ontstaat deels doordat mensen veel antibiotica binnen krijgen via vlees eten (en nee ik ben geen vegan ofzo) Door gezond te eten kan je je eigen weerstand verhogen.
Het verbaast me niet echt dat eerste geval van die resistente bacterie in Amerika is ontdekt. In Nederland zijn de regels voor antibiotica in vee heel streng. Alleen dat geldt weer niet voor het geïmporteerde goedkope vlees in de supermarkt. Het minste wat je kan doen is checken waar je vlees vandaan komt en wat de dieren gegeten hebben(genetisch gemodificeerde gewassen of ggo’s (genetisch gemodificeerde organismen).
Verpakking_rundvlees_3.jpg


Biologische dieren krijgen nooit preventief antibiotica toegediend. Dit gebeurt alleen curatief (dus als het dier ziek is) en alleen op indicatie van de dierenarts. Dat toedienen mag ook maar 1 keer per jaar. Gebeurt het vaker, dan mag het vlees, het ei of de melk niet meer als biologisch verkocht worden. Krijgt een biologisch dier antibiotica toegediend, dan moet de boer de dubbele wettelijk voorgeschreven wachttijd in acht nemen zodat gegarandeerd geen antibiotica of andere residuen in biologische eieren, zuivel of vlees zitten. Daarnaast is de biologische boer verplicht om een medicijnregistratie per dier bij te houden. Het antibioticagebruik in de biologische veehouderij is erg laag, omdat de biologische boer de natuurlijke weerstand van het dier probeert te optimaliseren door middel van goede voeding, huisvesting en extra zorg. link
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik meen dat @mrsjones eens vertelde dat Israël wel kindermaskers heeft. Ook wel eens een foto gezien van uk van @Simurgh in veel te groot beschermingspak.

Google: children, prevention,mask levert dit op: plaatjes

Oa met deze:
hgv-picw-fl-2007-03-19a.jpg


images


f-mersmask-a-20150622-870x435.jpg


Kimberly Clark heeft ze ook op de markt gebracht.
http://www.consumerreports.org/cro/...are-designed-for-kids-smaller-faces/index.htm
http://www.marketlab.com/child-face-mask/p/ChildFaceMask/
In japan en korea is het beleeft om zo masker om te doen als je een beetje ziek ben. Dus om andere te beschermen, social zijn in grote steden zeg maar. Israel heeft gasmasker voor zijn geheel bevolking ,incl kinderen, en fallout shelter voor de hele bevolking. Er zijn zelf trappelpak achtig dingen om babys in te beschermen.Ik dacht dat zwisterland de enige andere land was met die level van burger bescherming. Ik heb gas masker ,en radioactive beschermende pakken,die zijn eenmaalig in gebruik, ik krijg nog regelmatig nieuwe filters en masker via oude makkers. Een optie is daten met iemand in de IDF. Zo krijg je mischien ook toegang. Ik weet niet hoe je ze anders kan kopen. Ik dacht dat ze op een verbood voor verkoop aan burgers waren. Er is zeker een zwarte markt voor die dingen maar daar weet ik niks van.
Tegen virus en bacterie is isolatie toch een redelijk probaat middel.
 

Ray

SHTF Expert
In japan en korea is het beleeft om zo masker om te doen als je een beetje ziek ben. Dus om andere te beschermen, social zijn in grote steden zeg maar. Israel heeft gasmasker voor zijn geheel bevolking ,incl kinderen, en fallout shelter voor de hele bevolking. Er zijn zelf trappelpak achtig dingen om babys in te beschermen.Ik dacht dat zwisterland de enige andere land was met die level van burger bescherming. Ik heb gas masker ,en radioactive beschermende pakken,die zijn eenmaalig in gebruik, ik krijg nog regelmatig nieuwe filters en masker via oude makkers. Een optie is daten met iemand in de IDF. Zo krijg je mischien ook toegang. Ik weet niet hoe je ze anders kan kopen. Ik dacht dat ze op een verbood voor verkoop aan burgers waren. Er is zeker een zwarte markt voor die dingen maar daar weet ik niks van.
Tegen virus en bacterie is isolatie toch een redelijk probaat middel.

Tja, de meeste moeders met jonge kinderen hebben al een partner, dus 'daten' voor je kindergasmasker zit er dan niet snel in. Nu ja, 't is maar hoe ver je wilt gaan natuurlijk. :lol:
 

mrsjones

Diehard Prepper
Well ,now you know how far a jewish mother will go. En je heb de mensen zoals ik... Nog jaren reservist en volop contact.
 
Bovenaan