• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

BIS Bank, de geheime bank die de wereld runt

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
BIS in Nation's Business Magzine (1931)

De Bank staat compleet los van welke staats- of politieke bemoeienis dan ook. Voor overheidsfunctionarissen is er geen plaats in de directie. De bank is apolitiek. De bedrijfsvoering is opgezet op een commerciële en financiële basis. Overheden hebben geen invloed op en geen enkele verbintenis met het bestuur’.

Lees het hele artikel hier: [MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
Het verborgen naziverleden van de BIS Bank


De BIS Bank speelde in de nazi- Amerika connectie een sleutelrol. Leveranties van olie voor de Duitse duikboten door Standard Oil (Rockefeller) werden door nazi-Duitsland betaald via de BIS Bank. De ITT hielp Hitler met het aanleggen van de communicatiesystemen en met het verbeteren van de trefzekerheid van de bommen die Londen teisterden. Ford trucks werden voor het Duitse leger geproduceerd met medeweten en toestemming van de Amerikanen. Daarbij diende het geroofde goud, ondergebracht bij de van Tsjechië, België, Nederland en Oostenrijk en het goud van de vermoorde joden als onderpand voor de betalingen die de nazi’s via de BIS Bank aan hun leveranciers deden. Higham geeft schrijnende voorbeelden van goederen, grondstoffen en onderdelen, die schaars waren in de V.S. en in Engeland, maar die wel aan nazi-Duitsland werden geleverd door Amerikaanse multinationals.


:) lees gerust hier verder:

[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]
 

Highway

Last (wo)man standing
Dit is het 2e deel van een werkelijk bijzonder interview. Deel 1 had ik in een ander topic gepost, deel 2 gaat over de BIS bank

 
F

Floesh

Gast
Is er een background check gedaan op deze man? Als ik hem google vind ik niets over een professioneel verleden in de financiële wereld.
 

Highway

Last (wo)man standing
Dit heb ik wel gevonden, uit 2013, hier legt Ronald Bernard uit 18 jaar geleden een omslag gemaakt te hebben.

Ja, het is uitleg over die Blijebank. Maar vooral ook hoe dat is ontstaan, dat de rente/schuld in de wereld op de Beurs in Amsterdam is ontstaan, en we met het huidige banksysteem volledig vast gaan lopen binnenkort.

 

Highway

Last (wo)man standing
BIS: “Centrale banken moeten rente verhogen”
27-06-2017 02:02:31

Centrale banken zouden hun beleid volgens de BIS niet alleen moeten afstemmen op een inflatiedoelstelling van twee procent, maar ook op de financiële marktomstandigheden in bredere zin. Hoewel de officiële inflatie nog steeds laag is zijn er steeds meer signalen van bubbelvorming, bijvoorbeeld in de waardering van financiële activa en vastgoed.

https://www.goudstandaard.com/bis-centrale-banken-moeten-rente-verhogen
 

Puella

Prepper
Alleen Noord Korea en Iran zijn momenteel nog niet in bezit van hun. Ben benieuwd hoelang dat nog zal gaan duren met de huidige situatie..
 
Bovenaan