• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Blikken goulash en hachee testen

ReadyMom

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Aangezien ik nu van meerdere merken blikken goulash en hachee heb, leek het me wel slim ze eens aan een testje te gaan onderwerpen. Wel 1 tegelijk, want zoveel eet ik niet weg in 1 dag :lol:.

First up; de goulash van Gwoon, een van de huismerken die in elk geval bij de Emté supermarkten gevoerd wordt.
Met een prijs in de 1.70 regionen zeker een van de goedkopere.
2018-01-12 20.26.22.jpg 2018-01-12 20.27.14.jpg

Toen het uit het blik kwam had ik al zoiets van 'hmmm' .... Wat na opwarmen nog niet veel verbeterde.
Redelijk aan de dunne kant, met flinke repen rode en groene paprika maar op het eerste oog geen vlees te bekennen.
20180111_170847.jpg

De smaak. In elk geval niet te zout, dat vind ik wel een plusje. Tja. Ik moet toegeven dat ik geloof ik nog nooit verse goulash op heb, dus kan daar niet mee vergelijken, maar volgens mij hoor je er duidelijk paprika in te proeven toch? Jup, je raad het al, behalve als je zo'n slap reepje doorbeet was er van paprikasmaak niet heel veel te merken. Het was overall meer een (best aardige) tomatensaus. Nu hoor je mij daar op zich niet over klagen, maar de naam goulash vind ik het niet waard...laat staan rundvlees goulash....tel je even mee?
2018-01-12 20.27.58.jpg
Ja, dat was al het (ook nog redelijk 'korrelige' ) kleine vlees uit het hele blikje.

Dus; al met al zou ik zeggen: als je je over de naam heen kan zetten heb je er nog een redelijk sausje aan, of een leuke basis voor een soepje. Voor vulling of een goulash ervaring kan je m beter laten staan.
 

Flos

SHTF Expert
Ik ben nu een totale tegen pool van u. Weet bij god niet hoe het moet smaken als het uit blik komt. Omdat ik dat nog nooit gegeten heb.

En volgens dat ik zie zoudenbze er beter een fiets bij leveren. Om van het ene stukje vlees naar het andere te komen.
Dus de naam vlees gerecht niet waardig.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Leuke test, ik deed hetzelfde ooit met stoofvlees. Die van de Aldi Be was de beste. Een pot/bokaal kost ongeveer 3€.

Goulash uit blik ben ik nog nooit een goede van tegen gekomen. Die heb ik dus niet in mijn voorraad. Dus ik ben benieuwd naar de verdere test.
 

martin

Mankinds only hope
Met een prijs in de 1.70 regionen zeker een van de goedkopere.

Als je het teruggerekend naar de hoeveelheid vlees versus gewicht is het denk ik de duurste die je kan vinden.
(op pasteivulling na, dat is nog iets erger)

Coertjens zit op ongeveer 35% vlees en zit in een blik van 425g.
Dit is 400 gram en ik kan eigenlijk niet goed ontcijferen hoeveel "vlees" dit zou moeten zijn maar ik gok op 18% (dus de helft)
Coertjens zit op 2,5 euro als het in de aanbieding is. (anders 3 euro).

Ik ben blij dat je het getest heb zodat ik nu zeker weet dat ik het beter kan laten staan :)
Ik zie de volgende test met belangstelling tegemoet.

En hoewel ik wil aannemen dat de stoofvlees van Flos lekker is blijf ik bij mijn "eigen" recept.
Maar ondertussen is deze wel aangepast naar longrib/ribstuk ipv sukadelappen qua vleessoort.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Coertjens zit op ongeveer 35% vlees en zit in een blik van 425g.
Dit is 400 gram en ik kan eigenlijk niet goed ontcijferen hoeveel "vlees" dit zou moeten zijn maar ik gok op 18% (dus de helft)
Coertjens zit op 2,5 euro als het in de aanbieding is. (anders 3 euro).
(....)
Ik zie de volgende test met belangstelling tegemoet.
Ja Coertjens heb ik heel soms ook in huis, maar voor deze in de vergelijk erbij kan wacht ik eerst weer een aanbieding af, want die 3,00 is voor mij al prijzig (heb ze daardoor ook nog niet in de voorraad)

Heb hier nog een paar blikken van Struik, niet te "nassen" (vreten), gooi ze niet weg want bij een SHTF smaakt alles beter dan niets
Struik staat hier wel op voorraad, en ben heel benieuwd of die anders zijn dan het Gwoon merk. Gezien de gelijke prijs zou het me niet verbazen als die van Gwoon 'gwoon' Struik in een ander jasje zijn.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
Van dit merk heb ik zelfs nog nooit gehoord! Waar koop je dat?

Dit is HET merk voor NL-ers wat je krijgt in de gemiddelde friettent als je een frietje-stoofvlees koopt. Bij de groothandel zoals Makro kun je ook grote blikken kopen van 2700 gram. Bij Jumbo, Ah en andere supermarkten heb je blikken van 425/850 gram.

Coertjens is prima voor blikvoer maar die potten van Aldi uit de Equinox fabriek vind ik beter met 39% grote blokken vlees.

Natuurlijk is vers geweckt nog lekkerder maar dan moeten we wachten tot @Flos een keer een grote pan klaarmaakt.:spam:

[mod]Link verwijderd[/mod]
 

Ratman

Elementary prepper
Ik heb laatst die blikken van de Aldi van 400gr Goulash geprobeerd en die vind ik zeker niet slecht, vond het in eerste instantie wat duur voor 2 euro maar in vergelijk met ander potten of blikken is de prijs wel OK. Ik denk dat ik daar een voorraad van ga aanleggen,
 

Erny

Last (wo)man standing
Haha, die zag ik gisteren ook liggen @Ratman , en had er bijna één gekocht alleen maar vanwege dit topic. Maar vond die 2 euro voor een klein blik wel wat veel eigenlijk. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Erny

Last (wo)man standing
Zat ook de ingredientenlijst te bestuderen: "35% vlees (wat gelijk is aan 51% vers vlees)".
Zoiets stond erop...
En er waren drie soorten: "gewoon", "met paprika" en "met champignons".
 

Ratman

Elementary prepper
Zat ook de ingredientenlijst te bestuderen: "35% vlees (wat gelijk is aan 51% vers vlees)".
Zoiets stond erop...
En er waren drie soorten: "gewoon", "met paprika" en "met champignons".
Klopt, in de 680gr pot was het maar 20% rundvlees, dus die blikken zijn best wel een goede koop.
De kleinere blikken nemen ook minder plaats in wat voor een prepper ook wel belangrijk is als de ruimte beperkt is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Lai

Prepper goeroe
Voor 1 persoon zijn die kleine blikken een uitkomst. Anders zit je verplicht de hele dag een blik leeg te kanen omdat het anders bederft. Nou zou dat in de winter meevallen, maar een hete zomer is het een ander verhaal zonder koeling.
Om deze reden laat ik grote blikken staan.

Wat mij wel opgevallen is met de verschillende blikken van Coertjens is dat de goulash, runderstoofvlees en stoofvlees (paardenvlees) eigenlijk wel erg op elkaar lijken qua smaak.

Struik en unox blikken vlees met saus laat ik ook staan, veel saus weinig vlees. Of zo als we thuis zeiden, beest heeft er op hoge poten door heen gelopen.
 

Ratman

Elementary prepper
Van een blik toch drie keer plezier gehad, eerst een maaltijd met het vlees. Met de overgebleven saus en wat water toevoegen de volgende dag spruitjes erin gekookt en nog een dag later puree met de saus gemaakt. Ik denk dat ik de ware stoofvlees blikken heb gevonden, inderdaad die van Unox vind ik ook niks maar hun Hamburgers vind ik weer wel OK.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Nummertje 2, wederom van Gwoon, ditmaal de rundvlees hachee.
20180120_171628.jpg 20180120_171647.jpg

Nou, deze was in elk geval niet zo dun...Ik kon het blik ondersteboven houden zonder verlies. Zat aardig wat structuur in, vooral bestaande uit flietertjes vlees en ui. Met opwarmen verdunde het wel wat, maar niet tot waterig.
20180120_171700.jpg
Hey, stukjes vlees. Jup; stukJES inderdaad, de grootste was niet groter dan een pink topje, en ook nu weer een speurtocht.
Ditmaal gecombineerd met krieltjes uit de oven.
20180120_172102.jpg
Dit was denk ik mijn snelste maaltijd ooit, na 7 minuten was ik er wel klaar mee.
De combinatie van de vele (zoete) ui en de gebrande suiker maakt de smaak enorm overheersend en overdreven zoet. Hierdoor heb ik het dus snel voor gezien gehouden. Voordeel is natuurlijk wel dat je het over meer dan 2 personen kan verdelen als je er zo snel genoeg van hebt:lol:

Ook deze zat rond dezelfde prijs (1,70), en ik kan er verder kort over zijn; het is voer, maar komt hier niet meer in huis.
 
Bovenaan