• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

blikken rotatie systemen

joshforeal

Prepper
Weet iemand waar ik een blikken rotatie systeem kan aanschaffen?
Ik heb genoeg voorbeelden gezien in America. Echter hier in Europa kan ik het niet terug vinden.
Nu staat alles in vouw kratten, dat is niet echt handig om spullen op datum te zetten.
Zelf maken heb ik over na gedacht, maar ik wil eigenlijk echt een systeem kopen.
 

joshforeal

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:

Roel

Mankinds only hope
@Flos, ik heb er ook enkele bedenkingen bij, eentje is dat het veel ruimte inneemt voor relatief weinig blikken.
Heb jij wellicht iets anders bedacht?
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb ze gisteren nog even geteld. Ik kom op 9 verschillende formaten van conserve blikken. En er zullen er nog meer zijn.
Neem bv. Soep van knorr. Ze doen een actie. Plus 10% gratis dus ze vergroten het blik. Dat is voordelig in aan koop maar het blik is 2cm groter en past niet meer.
Bij mij staan de meesten gewoon op een stelling plank.
 

Roel

Mankinds only hope
Hoe voorkom je dan dat er ongemerkt enkele van de achtersten zich "verstoppen"?
Het gaat namelijk bij ons niet om tien blikken, dat zijn er wel een paar meer...
En als je dan een blik hebt gebruikt moet er achter weer eentje aangevuld.
Het staat bij ons in een kelderkast en dat is dan even wat gepruts.
Beter een keertje een stelling maken waar we van twee kanten bij kunnen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik ga niet holder de bolder en blik kopen als ik er een heb gebruikt. Ik koop blikken per 6 of per dozijn. Als ze in de smaak vallen. Ik koop ook wel een 2 blikken van iets om het te proberen. Deze week nog prei in de room ( was wel in pot ) uitgeprobeerd viel een beetje tegen de volgende pot zal wel opgeten worden maar dat zullen we niet meer kopen.
Bij aankoop van een karton nieuwe blikken ( dozijn ) gaan ze achter in de rij staan. Wat ik wel heb is verschillende merken met het zelfde product door elkaar.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Wij hanteren het first in first out system, wanneer we boodschappen hebben gedaan dan schrijven we in het schriftje wanneer we wat en hoeveel we hebben gekocht en wat de kosten waren. Daarna printen we labels met aankoop data uit en dat plakken we op de blikken. Simpel en doeltreffendheid
 

joshforeal

Prepper
Ik zie allemaal mooie berichten, maar niet echt antwoord op mijn vraag. Ik ben echt opzoek naar een systeem waar dit mee kan. Liefst gewoon te koop. Ik heb het nu in een krat staan. En alles netjes gelabeld, maar het is niet echt overzichtelijk. Ik wil gewoon de onderst kunnen pakken en dat moet dan het oudste blik zijn in de reeks.
 

Ray

SHTF Expert
Ik zie allemaal mooie berichten, maar niet echt antwoord op mijn vraag. Ik ben echt opzoek naar een systeem waar dit mee kan. Liefst gewoon te koop. Ik heb het nu in een krat staan. En alles netjes gelabeld, maar het is niet echt overzichtelijk. Ik wil gewoon de onderst kunnen pakken en dat moet dan het oudste blik zijn in de reeks.

Kant en klaar zou ik het ook niet weten. Heel wat geniale systeempjes gezien, maar alleen zelf gemaakt.

Misschien is er wel een handige Doe Het Zelver die je kan helpen en iets op maat kan maken voor je.
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik zie allemaal mooie berichten, maar niet echt antwoord op mijn vraag. Ik ben echt opzoek naar een systeem waar dit mee kan. Liefst gewoon te koop. Ik heb het nu in een krat staan. En alles netjes gelabeld, maar het is niet echt overzichtelijk. Ik wil gewoon de onderst kunnen pakken en dat moet dan het oudste blik zijn in de reeks.

Irritant is dat hè, dat anderen niet de moeite nemen om op Google te kijken of en waar zoiets eventueel te koop is.
Oh wacht, dat kun je natuurlijk zelf ook doen! Wat dom van mij.
 

Vempain

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Bij de ikea hadden ze een soort kokers waar je plastic zakjes in kan bewaren maar ik dacht dat daar alleen maar het formaat blikjes van mandarijntjes in paste. Alleen dan nog moet de bodem aangepast worden zodat deze gemakkelijk los te halen en weer vast te zetten is.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80010222/
image.jpeg
Zou een pvc buis niet hetzelfde kunnen doen, die hang je net boven de grond zodat er een blikje onderuit gepakt kan worden en de blikjes die daarboven staan zakken dan weer een plaatsje naar beneden.
Door het zelf te maken in plaats van zoiets te kopen hou je denk ik meer geld over om andere dingen mee te doen.
 

joshforeal

Prepper
Laatst bewerkt:
Irritant is dat hè, dat anderen niet de moeite nemen om op Google te kijken of en waar zoiets eventueel te koop is.
Oh wacht, dat kun je natuurlijk zelf ook doen! Wat dom van mij.
Dat is de meest domme aanname die ik vandaag weer eens heb gezien. Ik kan het in NL niet vinden. Dat vertelde ik in mijn vraagstelling ook al. Misschien lezen een optie? Maar mocht jij wel een adres in NL hebben, laat het dan even weten. Nu heb je wel een plaatje laten zien waar ik al een antwoord had gegeven waar je dat kan kopen. Ik ben er erg mee geholpen. Dank je wel al vast.
 

Richard434

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
En als je nou eens "winkel"stellingen pakt?
Deze kan je vaak met schuine plank neerzetten, dan een vakverdeling maken. Altijd achterin laden en voorin pakken.. ;)
Edit:
AIG280550.jpg

http://www.manutan.nl/nl/mnl/plaat-shop-store
 

joshforeal

Prepper
Bij de ikea hadden ze een soort kokers waar je plastic zakjes in kan bewaren maar ik dacht dat daar alleen maar het formaat blikjes van mandarijntjes in paste. Alleen dan nog moet de bodem aangepast worden zodat deze gemakkelijk los te halen en weer vast te zetten is.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80010222/
Bekijk bijlage 8580
Zou een pvc buis niet hetzelfde kunnen doen, die hang je net boven de grond zodat er een blikje onderuit gepakt kan worden en de blikjes die daarboven staan zakken dan weer een plaatsje naar beneden.
Door het zelf te maken in plaats van zoiets te kopen hou je denk ik meer geld over om andere dingen mee te doen.
Dank je wel, deze had ik nog niet gezien. Ik moet er binnenkort toch zijn. Ga ik gelijk even kijken of de blikken er in passen
 

petroman

SHTF Expert
@joshforeal , misschien moet je dan eerst effe zoeken met google naar een plaatje van wat je precies zoekt,
en daarna vragen of imenad weet waar je in NL dat kan kopen
of anders voor je kan maken.
Het enige rotatie ding dat ik nu voor me zie is zo'n ronddraai rek voor hoekkasten in je keukenblok.
 

Vempain

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Dank je wel, deze had ik nog niet gezien. Ik moet er binnenkort toch zijn. Ga ik gelijk even kijken of de blikken er in passen
Als 2e optie is dit misschien wat, het is misschien niet helemaal wat je voor ogen hebt maar het maakt het wel gemakkelijker om producten op datum te bewaren en er gemakkelijk bij te kunnen.
Deze is bijvoorbeeld via aliexpress te bestellen
https://www.aliexpress.com/item/4-g...lgo_pvid=64e89d81-a066-4dbc-921f-a99d293b2f4f

image.jpeg
Deze staat ook bij Aliexpress te koop (zoekterm "soda can storage") en je komt een hoop verschillende soorten tegen.
image.jpeg
 
Bovenaan