• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

BOC (Bug Out Caravan)

phtvs

Sysop
Admin
Hij lijkt op een tank, maar is gewoon een caravan.De Bruder EXP-6 vormt een perfecte combinatie met een serieuze terreinauto. Robuust, stabiel én waterdicht zijn z’n belangrijkste kenmerken. Daardoor sleep je hem moeiteloos door de woestijn of een rivierbedding en laat hij zich door niks en niemand tegenhouden.

 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik had destijds een SC caravan gekocht voor weinig geld en later verkocht voor hetzelfde geld. Nog spijt van.

Sowieso vind ik een caravan ideaal als Bug Out Vehicle en toch wordt er weinig aan gedacht.

Deze is natuurlijk van militaire kwaliteit wat een hoop geld kost, maar voor een paar honderd euro heb je eeb waterdichte caravan.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Even een twee jaar oud topic bumpen:lol:. Zit soms wel eens te kijken naar een kleine caravan om die ergens in Nederland te stallen zodat het verblijven in NL wat minder druk geeft op familie en vrienden. Een plek waar uitrusting, kleding e.d. neer gelegd kunnen worden zodat het niet steeds heen en weer gesleept hoeft te worden.

Nu dacht ik: Eriba puck, gewoon een oud ding, maar waar op te letten? Vocht langs het pop topje, raampjes enzo? Kans is klein dat ik zelf ga kijken bij aanschaf dus dat moet een familielid/vriend doen. Zijn er mensen hier met ervaring met zo'n ding?

Soort van lange avstands bug out sleurhut:lol:
 
F

forumlid 1447

Gast
Zijn die dingen tegenwoordig van goud?
Heb jaren een sleurhut gehad, voor bij de boer met kinderen.
Zo’n ding koste nog geen 1500 Euri.
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je iemand stuurt , moet je eerst bedenken, “Wat verwacht ik voor welk bedrag”.
“Wat wil ik er aan doen, of meteen instapklaar”, alle rubberwerk van ramen zijn makkelijk te vervangen, maar als het gelekt heeft moet je hele panelen gaan vervangen.
Pak je een met verhoogbaar dak, let er dan op dat de tentstof niet verweerd is zodat je er doorheen kan duwen.
Mini-you is een kind en gaat dat zeker proberen.
Ook over staangeld nadenken, dat is buiten het seizoen te doen, tijdens seizoen belachelijk duur.
Stalling moet je ook over nadenken, want als je veel betaald, kun je beter een goedkoop hotel of apartement nemen.
Je hebt hier in de buurt een 2 persoons kamer voor 50 Euri per dag. (België) Dan zit je niet in de buurt van een grootstad, maar dat zijn wel dinger om te overwegen. Als je veel weg bent dan is een hotelkamer een oplossing.
Koop er een goedkope “ping” (microgolf (magnetron)) en je kan ook nog eten.
Aan eind maak je iemand gelukkig met je “ping”
Heb zelf zo de eerste 14 dagen van een relatie-einde opgelost.
En spullen opslaan? In je Rugzak zit alles, en wat je tussendoor aan extra kleren nodig hebt, de zeeman lost alles op.
Met een 30 liter rugzak kan ik een maand op vakantie.
 

Arie

Diehard Prepper
Als hij ook verplaatsbaar moet zijn let dan ook op de remmen en banden.
hoe ouder een caravan word hoe minder mensen onderhoud noodzakelijk vinden.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Als je iemand stuurt , moet je eerst bedenken, “Wat verwacht ik voor welk bedrag”.
“Wat wil ik er aan doen, of meteen instapklaar”, alle rubberwerk van ramen zijn makkelijk te vervangen, maar als het gelekt heeft moet je hele panelen gaan vervangen.
Pak je een met verhoogbaar dak, let er dan op dat de tentstof niet verweerd is zodat je er doorheen kan duwen.
Mini-you is een kind en gaat dat zeker proberen.
Ook over staangeld nadenken, dat is buiten het seizoen te doen, tijdens seizoen belachelijk duur.
Stalling moet je ook over nadenken, want als je veel betaald, kun je beter een goedkoop hotel of apartement nemen.
Je hebt hier in de buurt een 2 persoons kamer voor 50 Euri per dag. (België) Dan zit je niet in de buurt van een grootstad, maar dat zijn wel dinger om te overwegen. Als je veel weg bent dan is een hotelkamer een oplossing.
Koop er een goedkope “ping” (microgolf (magnetron)) en je kan ook nog eten.
Aan eind maak je iemand gelukkig met je “ping”
Heb zelf zo de eerste 14 dagen van een relatie-einde opgelost.
En spullen opslaan? In je Rugzak zit alles, en wat je tussendoor aan extra kleren nodig hebt, de zeeman lost alles op.
Met een 30 liter rugzak kan ik een maand op vakantie.

Het is hier meer dat ivb met de gezondheid van pa zonnebrood ik niet te veel druk op hem wil leggen wanneer we op bezoek zijn maar wel echt een eigen plekje kunnen hebben wanneer we in Nederland zijn. Caravan kan ik bij mn broer en zn vrouw op het terrein zetten, heb ook geen zin om bij hun in huis te zitten (is niet gezond voor zowel hem als mij haha). Hotel vind ik ook niets en voordeel: kan dan ook eens een SC bezoeken zonder dat ik alles vanuit NO moet mee slepen of nog maal eens moet aanschaffen/lenen.

Normaal ben ik het met je eens in je rugtas zit alles, heb twee jaar uit een en met alleen een rugtas geleefd maar zoals ik al zei: ik wil ook wel eens met alleen handbagage reizen en de boel in orde hebben. Dan blijft alleen nog de bagage van mini over. En ik kan je zeggen, we zijn drie dagen weg geweest en de Saracen zat echt tot de nok toe vol :lol:.


Maargoed, was benieuwd naar ideeën etc. Tips. Kan er in ieder geval wat mee :) :thumbsup:

Overweeg eventueel ook een camper oo NO plaat.
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Stoer ding zo'n off-road caravan. Vraag me wel af wat je er aan hebt in west europa.
En qua opsec helemaal waardeloos, zie je jezelf al anoniem rond rijden in "vredestijd"?
Een oude eriba of predom kost minder en valt geheel niet op.
 

logan1202

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
ICC OFF ROAD heeft een caravan in de planning staan die uitschuift. https://icc-offroad.de/offroad-anhaenger/
Dit is 1 van vele voertuigen die ze aanbieden. :(

De foto werkt niet mee, dus je moet even naar de web-side surfen. https://icc-offroad.de/
Ook de flip is bijzonder, maar de pick-up versie begint bij 30 ruggen. En bij de aanhanger staat geen prijs, maar goedkoop zal hij niet zijn.
 

Ray

SHTF Expert
Nog een mooi laadvermogen ook, die Flip 550 kilo. Ben wel benieuwd of dat hele klapsysteem zo stevig is dat het altijd werkt, ook na onfortuinlijke klappen in het terrein... Het lijkt me altijd een risico, er kan best veel mis gaan.
 
Bovenaan