• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

boter in blik bij AH

odessa1944

Senior Prepper
Hoewel ik al jaren prep, ben ik tot nu toe nog geen boter in blik tegengekomen in de
supermarkten. Zelfs in Duitsland hebben ze het niet.
vreemd ,want vroeger kon je dat in de vakantie in bijna elke supermarkt kopen.

vandaag zag ik het toevallig liggen in een koelvak bij de Albert Heijn.

echte boter van het merk KAPTEIN (sic), euro 1,99

houdbaar tot tenminste eind 2016, maar hee, het zit in een blik dus waarschijnlijk vele jaren houdbaar.
 

Flos

SHTF Expert
Hoewel ik al jaren prep, ben ik tot nu toe nog geen boter in blik tegengekomen in de
supermarkten. Zelfs in Duitsland hebben ze het niet.
vreemd ,want vroeger kon je dat in de vakantie in bijna elke supermarkt kopen.

vandaag zag ik het toevallig liggen in een koelvak bij de Albert Heijn.

echte boter van het merk KAPTEIN (sic), euro 1,99

houdbaar tot tenminste eind 2016, maar hee, het zit in een blik dus waarschijnlijk vele jaren houdbaar.
Als het in de supermarkt koel bewaard wordt moet je dat thuis ook doen. En daar schiet je niet veel mee op als prep spul.
Nu nog wel je koelkast doet het nog maar wat als die uitvalt.
 

Erny

Last (wo)man standing
Was die campingboter niet van Remia oid, blauwe blikken? Inderdaad niet echt lekker maar wel ontiegelijk lang houdbaar bij hoge Italiaanse temperaturen.

Volgens mij zag ik het vorig jaar ook opeens in de winkel staan, tijdelijk.
 

chris1990

Prepper
Zo te zien houd ze wel van een stukje boter op z'n tijd...

Om (room) boter langer houdbaar te maken kun je het ook "klaren" dit is de boter langzaam smelten en de vaste bestandsdelen er af scheppen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Kanina

Diehard Prepper
Was die campingboter niet van Remia oid, blauwe blikken? Inderdaad niet echt lekker maar wel ontiegelijk lang houdbaar bij hoge Italiaanse temperaturen.

Volgens mij zag ik het vorig jaar ook opeens in de winkel staan, tijdelijk.
Was dat niet Campina? Paar jaar geleden nog gekocht toen we met de kids kampeerden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Ray

SHTF Expert
Boter in blik verkopen ze meestal wel bij de toko (staat vaak in hetzelfde schap als de geklaarde boter/ghee)
Zelf hebben we de blikken van Wijsman en daar is prima mee te koken of om te smeren.
http://wijsman-butter.nl/home.htm
Bekijk bijlage 3003

Dat is even wat anders dan die Campina Camping Boter, maar die is ook meer bedoeld om na opening bij hoge temperaturen bewaard te kunnen worden.

Die Camping boter heb ik slechte ervaringen mee als kind, in het begin wisten m'n ouders ook niets beters mee te slepen op vakantie.
Als je toch al van hartig beleg houdt, is mayo een prima vervanger en in de praktijk blijft dat wel vier a vijf dagen goed bij echt warm weer. Meestal wel langer.
Toch handig af en toe, die moderne pasteurisatie technieken en conserveermiddelen. Tomaten, paprika's en andere groenten uit 'warme' klimaten blijven ook lang goed zonder koeling en dat diende vaak met wat peper en zout als beleg.

Laatst nog wat brood in blik meegenomen uit Duitsland, eens kijken of ze dergelijke boter in blik ook hebben, ben benieuwd wat ze bij jou kosten.
Ik barst van de olijfolie, maar een beetje boter in de prep en roulatie lijkt me geen slecht plan, vetten maken veel van de smaak van je eten.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik ben zelf gek op humus op brood...kikkererwten, knoflook, olie(best wat) citroensap, komijn, tahin en dan de staafmixer erop(of bij geen stroom in de vijzel)Dan heb ik geen boter nodig omdat er al olie inzit...
Brood zelf kan je ook wecken! Het brood uit blik is vaak een soort van roggebrood, vind ik niet altijd lekker.
Om boter buiten de koelkast te bewaren heb ik een butterbell.

4a7c21d1bccebbd2f0b24c7cc71692bc.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Nou, dat brood in blik heb je in alle soorten, ook 'gewoon' volkoren voor zover Duits brood op NL brood lijkt. ;) Ik hou wel van een wat steviger brood.
Humus, moet je nog maar eens maken voor me, zoveel te leren nog, maar sinds 9 maanden weet ik dat ik kikkererwten zeer goed verdraag, in tegen stelling tot sommige peulvruchten als bruine bonen.
 

Vempain

Prepper goeroe
Dat is even wat anders dan die Campina Camping Boter, maar die is ook meer bedoeld om na opening bij hoge temperaturen bewaard te kunnen worden.

Die Camping boter heb ik slechte ervaringen mee als kind, in het begin wisten m'n ouders ook niets beters mee te slepen op vakantie.
Als je toch al van hartig beleg houdt, is mayo een prima vervanger en in de praktijk blijft dat wel vier a vijf dagen goed bij echt warm weer. Meestal wel langer.
Toch handig af en toe, die moderne pasteurisatie technieken en conserveermiddelen. Tomaten, paprika's en andere groenten uit 'warme' klimaten blijven ook lang goed zonder koeling en dat diende vaak met wat peper en zout als beleg.

Laatst nog wat brood in blik meegenomen uit Duitsland, eens kijken of ze dergelijke boter in blik ook hebben, ben benieuwd wat ze bij jou kosten.
Ik barst van de olijfolie, maar een beetje boter in de prep en roulatie lijkt me geen slecht plan, vetten maken veel van de smaak van je eten.
We hebben hier toch wel ondervonden dat Fritessaus veel langer buiten de koelkast met hoge temperaturen goed blijft als dat Mayonaise dat doet ;)
 
Bovenaan