• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bouillon pasta zelf maken.

Vempain

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
gisteren een stoofpotje van groenten en kip gemaakt en daar was nog wat van over dus dat verwerkt in een zeer geconcentreerde bouillon pasta die je weer bij andere maaltijden kan gebruiken.
De kip ertussen uit gevist en die bij m'n noodles gedaan als lunch:fluit:
De groenten bestond voornamelijk uit ui, paprika,champignons en courgette.
image.jpeg
De groenten (ongeveer 300 gram) in een blender gedaan en in de wok verder zoveel mogelijk ingedikt en vervolgens op een bakplaat met bakpapier gedaan en deze ongeveer 3 uur in de oven bij 70 graden (kan natuurlijk ook in een voedseldroger als je die hebt en wellicht kun je er dan in plaats van pasta, een poeder van maken)
Hier staat het net in de oven (ik weet het de kleur ziet er een beetje uit als een soort bonenpasta)
image.jpeg
Na het "drogen/indikken" uit de oven gehaald en in een ijsblokjesvorm gedaan en deze in de vriezer.
image.jpeg
image.jpeg
Wanneer je nu bijvoorbeeld een wokgerecht wilt maken is alleen wat olie en 1 blokje bouillon direct uit de vriezer genoeg om een maaltijd te maken :thumbsup: maar ook voor de soep is het natuurlijk zeer geschikt zeker wanneer dat samen met een vers gebakken brood uit de dutch oven gegeten kan worden :fluit:
image.jpeg
 

Ray

SHTF Expert
Oh, dit is wel een heel grappig idee idd. Dat komt best vaak voor hier, dat ik een deel van een dergelijk stoofpotje of roerbak achtige overhoudt. Als je dan al weet dat het de komende drie dagen niet gegeten gaat worden, is dit een goede optie. Het restje als geheel invriezen vind ik toch meestal minder smakelijk, alles wordt zo soft. Concentreren tot een soort boemboe, dat gaan we eens uitproberen! :)
 
Bovenaan