• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bundeswehr Feuerhand Sturmkappe NR.6260-12-120-5947

Ray

SHTF Expert
Laatst een metalen doos met Feuerhand Sturmkappe stormlantaren met extra geel en rood glas in gebruikte staat gescoord. Uitvoering van het Duitse leger.

IMG_3047.JPG

Aan de binnenzijde van het deksel staat nog een stempel/opschrift: BWB 976

IMG_3049.JPG

IMG_3048.JPG

De Jena glazen zijn geverfd zo te zien, niet door en door gekleurd.

Weet jij er nog meer van @petroman? Ik vind dat de lamp maar lastig in de metalen doos past, met die klemmen. Staat hij wellicht verkeerd erin? Ik denk dat deze voor de verkoop gaat, ik heb al meer dan genoeg stormlampen, geen idee wat zoiets in gebruikte staat waar is ongeveer.
 

petroman

SHTF Expert
@Ray, inderdaad verkeerd om.
Dwz de tank hoort in de beugel. Er zijn vele varianten blijkbaar geleverd: met Feuerhand dus maar ook Frowo en Rhewum.
Met nummer op de tank heb ik wel interesse. Maar als iemand nog niets heeft gaat die voor.
 

Ray

SHTF Expert
@petroman Ah, dank je en dat past idd beter in het kistje. Blijft wat lastig klooien omdat die klemmen vrij nauw staan en dan moet je de lamp erin prutsen. Het zal wel wennen met de tijd. Tankje is van binnen mooi schoon en 100% roestvrij. Ik ga eens googlen wat een beetje normale prijs voor zoiets is in gebruikte staat en met kleine lak beschadigingen.
 
Bovenaan