• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

bushcraft bag

logan1202

Prepper goeroe
De laatste tijd wordt ik doodgegooid met reclame voor een "bushcraft bag". Een opvouwbare zak die aan je riem bevestigt zit en waar je van alles in kan verzamelen. En idd. lijkt het me een beter alternatief dan je zakken vol te proppen. Na gebruik uitschudden en opvouwen en klaar voor een volgende keer.
Een mooie en stevige uitvoering in leer en canvas.
Alleen de prijs ( ja, Hollander, alles is te duur). Een zakje van 24 cm bij 22 cm met verzendkosten voor "maar" 30 Euro.

Dan pak ik toch liever de naaimachine en een pijp van een oude broek. Niet zo "cool" maar net zo goed.
Voor de mensen die benieuwd zijn, https://pruplel.store/products/leather-and-canvas-bushcraft-bag?VariantsId=10678 ohh, hij komt ook nog in 2 kleuren.
 
F

forumlid 1447

Gast
Sporran is dan duurder maar wel iets netter.
Zelf draag ik een herentas, kan ook veel in.
Een van 25 bij 16, heb daar bijna alles wat ik nodig heb inzitten.
Van geld, GSM, passen, creditkaarten, zakmes, firesteel, pen ,
Aansteker, survivalblik, etc
Mijn EDC is gewoon een normaal uitziende tas die je om de nek kan hangen.
Ps bij de rechtbank waren ze er niet blij mee toen ik vroeg wat spulletjes aan de balie achter te laten. ;)
 

will

Senior Prepper
De laatste tijd wordt ik doodgegooid met reclame voor een "bushcraft bag". Een opvouwbare zak die aan je riem bevestigt zit en waar je van alles in kan verzamelen. En idd. lijkt het me een beter alternatief dan je zakken vol te proppen. Na gebruik uitschudden en opvouwen en klaar voor een volgende keer.
Een mooie en stevige uitvoering in leer en canvas.
Alleen de prijs ( ja, Hollander, alles is te duur). Een zakje van 24 cm bij 22 cm met verzendkosten voor "maar" 30 Euro.

Dan pak ik toch liever de naaimachine en een pijp van een oude broek. Niet zo "cool" maar net zo goed.
Voor de mensen die benieuwd zijn, https://pruplel.store/products/leather-and-canvas-bushcraft-bag?VariantsId=10678 ohh, hij komt ook nog in 2 kleuren.

@logan1202

Hoi,

een mogelijk alternatief.

https://nl.aliexpress.com/item/4000...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

https://www.specshop.pl/product-eng-27998-Mil-Tec-MOLLE-Drop-Pouch-Multitarn-16156349.html

en nog site in ook Nederland

Gtz,

Will
 
G

Gast 2000

Gast
Iets minder spectaculair dan jouw lederen versie, maar Google eens op outdoor dump pouch te koop.
Kom je van alles tegen voor betere prijzen ;)
 

Ray

SHTF Expert
Bij het tamme kastanjes rapen, gebruik ik de zakken op m'n broekspijpen die ik om de zoveel tijd overpak in een big shopper.

Van die leger zakken van @Blauwbaard, met nog het ouderwetse clipsysteem ipv molle bevestiging, gebruik ik ook voor dat soort taken weleens, aan de riem loopt het makkelijker met twee pond dan in de zakken op m'n broekspijpen. Dat is dan ook het handige van dergelijke zakken voor aan de riem, of het nu een dure bushcraft bag is of iets van de legerdump.

Tip, gebruik een zo breed mogelijke riem zoals getoond bij die bushcraft bag, dat blijft lekkerder zitten dan een smalle riem. Die gaat kantelen en naar buiten staan als er wat gewicht in zit. Nog beter een koppelriem, daar kun je echt een kilo of twee aanhangen, zonder veel van je bewegingsvrijheid in te leveren. Op die manier draag ik nog redelijk makkelijk m'n oude zware verrekijker in het veld.
 
F

frans81

Gast
Op zich wel een mooi smal ontwerp wanneer terug in oorspronkelijke vorm .

Met wat canvas of ander stevig materiaal en brede band leder is dit veel goedkoper zelf te fabriceren . Met de hand of wanneer beschikbaar een industrienaaimachine voor zware materialen . Daar zoals @Ray al aangeeft een bredere riem bij en je kan zonder problemen verzamelen .

De dropleg pouches van defensie worden vooral gebruikt voor lege magazijnen .

Deze kunnen op verschillende wijzen op de persoon gedragen worden . De straps niet perse nodig . Met veel gewicht en in combat is het juist de bedoeling dat ze op hun plek blijven zitten aan zijkant been . Op die magazijnen liggen is geen pretje . Voor prepper gebruik kun je ze weglaten en gewoon direct de pouch op de riem .

Prijzen lopen uiteen van 7.50 tot 15 euro .
Helaas niet zo compact als mooie ontwerp dat TS toont .

20200826_123958.jpg 20200826_123916.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan