• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Camouflage netten wel of niet nuttig voor de serieuze Prepper?

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik vanmorgen aan het opruimen was kwam ik een oud Camouflage Net tegen dat we als Schaduwdoek gebruikt hebben . Ook besefte ik weer dat er boven op Zolder nog een groot speciaal Camouflage net ligt met een Hexagon vorm .

Gezien deze er maar liggen te liggen en in het huidige nu voor mij geen functie hebben, zat ik te denken aan verkoop of inuil .
Dat dacht ik maar heel even hè ;)

Vooral het Type 1 Radar Transparant Camouflage Screening system Net behoud ik liever .

Het is een mooi en appart net in Woodland . Iedere zijde een ander patroon .
Gerelateerd aan Jaargetijde .

Met deze netten zijn grote overkappingen te realiseren doordat er verschillende vormen koppelbaar zijn . Diamond Shape aan Hexagonal enz geeft grote overkoepelende daken voor voertuigen en personeel .

Ik heb maar 1 zo'n net en dat Hexagon vormpje meet
27.9 F x 32.2 F
Dit is 8.382 Meter x 9.81456 Meter . Totaal 83.46 ...... vierkante meter .
Zie link en Link in de link , dat is de Manual van dit Radar Transparant systeem .

Daar kan nog al wat onder en door de vorm zelfs een voordeel .

Maar heeft zoiets als Camouflagenetten nou een meerwaarde , heeft het zin om te bewaren . Of is het een Must have voor vooral de Militaria liefhebbende Prepper?

Er zijn tenslotte al meerdere preppers die legertent aanloopje doen !
Tenten van leuk formaat .
Tenten voor SC doeleinden . Tenten om mee te pronken en anderen mee te besmetten haha .

Waarom dan geen Camouflagenet uitbreiding :p . Het Drone en Privacy probleem opgelost :lol:

Er zijn zo ontzettend veel modellen / Vormen dat er een wereldwijde handel is in die dingen . Dumps krijgen ze niet aangesleept en Defensie heeft nu tekorten . Dit door massale verkoop jaren lang via oa Landmachtdagen of gerelateerde evenementen .

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/wat-heb-jij-gekocht-vandaag.1748/page-91#post-84840

Edit ,

Ik bedoel dus ook bijv een klein 2 Mtr x 1 Mtr of 3x3 Mtr enz netjes .

20180730_111005.jpg 20180729_161647.jpg 20180729_163339.jpg Screenshot_20190107-021952_Chrome.jpg
 

Larik

Diehard Prepper
Als je in de bosjes wilt verdwijnen met je hebben en houwen kan het handig zijn.
Anders zou ik het lekker wegdoen, neemt veel ruimte in beslag.


En als je het wil bewaren, zou ik ook even wat camouflage tips opzoeken, gewoon zo een doek over bvbje auto gooien is niet voldoende, dan staat er een groene auto.
 

Ray

SHTF Expert
Als je met de auto bent en die snel wilt verbergen kan het handig zijn. Nu zijn er zo veel dingen handig en laadruimte beperkt. Ik denk dat ik aan het improviseren sla in dat geval, ipv speciaal zo'n groot pakket ergens in de panda te stouwen. Helaas heb ik niet de logistieke capaciteiten van het leger en vallen hun zware en forse spullen bijna altijd af.
 
F

frans81

Gast
Als je in de bosjes wilt verdwijnen met je hebben en houwen kan het handig zijn.
Anders zou ik het lekker wegdoen, neemt veel ruimte in beslag.


En als je het wil bewaren, zou ik ook even wat camouflage tips opzoeken, gewoon zo een doek over bvbje auto gooien is niet voldoende, dan staat er een groene auto.

Ik weet hoe het werkt ;)

Opgaan in jou omgeving ;)
Met andere woorden , 1 woorden met jou omgeving :hug:.

Heb nog niet alles vergeten .
Probleem is dat ik van sommige items moeilijk afscheid kan nemen :(:(
 
F

frans81

Gast
Als je met de auto bent en die snel wilt verbergen kan het handig zijn. Nu zijn er zo veel dingen handig en laadruimte beperkt. Ik denk dat ik aan het improviseren sla in dat geval, ipv speciaal zo'n groot pakket ergens in de panda te stouwen. Helaas heb ik niet de logistieke capaciteiten van het leger en vallen hun zware en forse spullen bijna altijd af.

Je verwoord het heel mooi haha . Gelijk heb je voor wat betreft het PAKKET en het GEWICHT .

Maar het gaat eigenlijk niet alleen om mijn groot formaat Netten maar eigenlijk in de brede zin van het " Heeft een Camouflage net ( je ) meerwaarde ;)

Dus ook de kleinere om effe vlug niet gezien te willen worden . Effe een Sniper zonder Wapen die 1 word met waar ie zit/ ligt / zich wil verbergen .
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
@frans81 ik denk dat een klein camo-net zeker goed dienst kan doen wanneer je je wilt verbergen in een bos of op de hei. De echte vraag is echter "Hoe groot is de kans dat je in die situatie terecht komt?" Daarnaast, zoals @Ray ook al aangeeft, wat let je om te gebruiken wat in de omgeving te vinden is.
Ik zou het niet toevoegen aan mijn bob, ook vanwege omvang en gewicht. :)
 
F

frans81

Gast
@frans81 ik denk dat een klein camo-net zeker goed dienst kan doen wanneer je je wilt verbergen in een bos of op de hei. De echte vraag is echter "Hoe groot is de kans dat je in die situatie terecht komt?" Daarnaast, zoals @Ray ook al aangeeft, wat let je om te gebruiken wat in de omgeving te vinden is.
Ik zou het niet toevoegen aan mijn bob, ook vanwege omvang en gewicht. :)

Soms kan het toch ook zo zijn dat je niet een Persoon wil laten verdwijnen :eek::lol:, maar gewoon iets ;)
Een voorwerp dat even moet verdwijnen .

Ik laat nu grote spullen even buiten de aandacht .

Natuurlijk kun je gebruikmaken van spullen uit de omgeving .

Ik heb al eens Grassen en andere vegetatie in een klein doek moeten verwerken . Improvisatie .
Sommige omgevingen kom je alleen door met langzame bewegingen en niet te overdreven Camo haha .

Maar ik heb ook wel eens een Metaaldetector snel moeten verbergen in een groot open bos . Die heb ik toen tegen Boom gezet met schors er tegenaan en met tire raps vast . Losse takken nonchalant een niet overdreven er bij en wegwezen .

Toen alles rustig was ( twee dagen later) heb ik mij scheel gezocht waar dat ding stond . Nee Sporen kon je vergeten . Was weer veel sneeuw gevallen . Uiteindelijk gevonden doordat ik vanuit de toen benaderde zijde er tegenaan liep .

1200 euro kostende Diepzoeker . Als ze die in beslag genomen hadden was ik het kwijt geweest .
 
F

frans81

Gast
Ik heb een foutje gemaajt in de berekening van het getoonde speciale Camonet .
Heb het als een recht toe recht aan vlak uitgeteld .

Gezien de Hexagon vorm is het dan teveel ,er vallen 4 driehoeken weg in iedere hoek 1 .

Het is 62.5794.. vierkante meter in Plaats van 83.4622 vierkante meter .
Maakt waarschijnlijk niemand wat uit haha . Maar het klopte niet .
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb verschillende camouflage netten. Word meestel gebruikt in de jacht om schuilplaatsen te camoufleren.
Er bestaan er ook niet militaire super licht. @Ray
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik had er een heleboel maar helaas bij de brand in rook opgegaan. Ik wil er zeker nog wat zien te scoren in de toekomst.
 

Lai

Prepper goeroe
Ik zit te denken aan een aanhangernet voor in de suzuki en die als camonet te gebruiken met plaatselijke begroeiing. Meer om wagentje een beetje aan het oog te onttrekken als ik ergens kampeer waar je niet zomaar mag kamperen :fluit: Voor in rugzak lijkt het mij iets te veel van het goede. In eigen tuin om wat te verbergen, waarom niet?
 
F

frans81

Gast
Ik zit te denken aan een aanhangernet voor in de suzuki en die als camonet te gebruiken met plaatselijke begroeiing. Meer om wagentje een beetje aan het oog te onttrekken als ik ergens kampeer waar je niet zomaar mag kamperen :fluit: Voor in rugzak lijkt het mij iets te veel van het goede. In eigen tuin om wat te verbergen, waarom niet?

Voor in de rugzak kun je beter zo'n Alie lichtgewicht kle8n ding kopen of idd gewoon geen .
Dus voor in de BOB zou ik het als niet persé nodig bestempelen .

Maar voor wanneer je op pad moet met auto . BUG OUT, situations kan het een reddingsmiddel zijn bij juist gebruik .
 

Papillon

Diehard Prepper
Het maakt tegenwoordig niet veel meer uit, of je nu in een camopak of kanarie geel pak gaat verstoppen. Flir, ziet je gewoon lopen. of slapen in je tentje. Er is wel anti Flir camouflage, en pakken. Erg aan de prijs maar ook wel zelf te maken volgens het grote You Tube.



Voor particulieren al een betaalbaar gadget te koop.
 
F

frans81

Gast
Het maakt tegenwoordig niet veel meer uit, of je nu in een camopak of kanarie geel pak gaat verstoppen. Flir, ziet je gewoon lopen. of slapen in je tentje. Er is wel anti Flir camouflage, en pakken. Erg aan de prijs maar ook wel zelf te maken volgens het grote You Tube.



Voor particulieren al een betaalbaar gadget te koop.


Voor hen die de technische middelen hebben heeft het voor ons ( Prep ) burgers weinig zin om te verschuilen .
En al helemaal als ze echt op zoek zijn naar individuen.

Ik ben van plan om zelf wat spullen te gaan maken . Naai ( lock ) machines zijn op orde .

Nu nog motivatie en Geld :rolleyes: En goedkoop adresje voor de benodigdheden.
 
Bovenaan