• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Camping led koppelbaar.

Arie

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
ik ben wel een beetje fan van de Goalzero spullen maar daar hangt best een prijsje aan.
Nu gebruik ik zelf regelmatig de Goalzero light-a-life mini.
Onder andere in de kofferbak van de auto is het fijn lampje voor erbij.
Nu kwam ik op internet een China clone tegen voor nog geen 5 euro tegenover de 30 euro van het origineel.
Nu was ik zo nieuwsgierig naar de verschillen dat ik 2 clones heb besteld.
De levering via Aliexpres was een beetje gedeukt maar prima en netjes verpakt.
Via de usb kan je doorkopelen naar meerdere lampjes of eventueel je telefoon / hoofdlamp opladen.

Hier een paar plaatjes voor de mensen die er als camping lampje er ook wel wat in zien.

798A77D2-7D60-4153-93B2-380D53CF68DA.jpeg

Het eerste verschil zit hem in de maten van de aansluit snoeren en usb stekkers.
Kabels zijn allemaal wat langer en vooral stugger.
Ook de afwerking van de usb doorkoppeling is wat anders.

8A251DC8-9073-43AF-9F6A-5BBFAAF1D01C.jpeg

Ook de knopjes verschillen de Goalzero (groen) is een door druk knop met 2 lichtstanden.
De aliexpres is een druk knop die terug veert (pushlock) en alleen aan uit.
De Goalzero knop voelt degelijker aan maar alle 2 functioneren ze prima.

E197566A-B340-469E-A642-793D9F69ED96.jpeg

Kwa licht opbrengst wint aliexpress het, er komt een bak meer licht vanaf. Ruim voldoende voor een tent of zelfs een badkamer.
110 lumen tegenover Chinese 200
Kwa kleur is er ook verschil Goalzero geeft een warm gezelliger licht tegen over aliexpress wit.

D79C9A92-381E-478B-B163-BE6A58EB5716.jpeg


In de eerste vergelijking lijkt de Goalzero iets degelijker kwa kabels stekkers en plastic
Maar is dat 25 euro prijs verschil het waard ik denk het niet. De tijd zal het leren de Goalzero doen het al jaren bij mij en de aliexpress heb ik net een weekje binnen.

http://s.aliexpress.com/7FzYZbAr

 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het vooral ook ligt wat men verwacht van het product .
Bij Goalzero heeft men waarschijnlijk al / merk/ product gerelateerd hogere verwachtingen .

Bij imitatie ga je er vaak al vanuit dat het wel eens kan tegenvallen.

Wanneer last van een hinderlijk fel licht kan men eventueel de lens voorzien van een transparant groen of oranje of ? Kleurtje .

5 euro , 25 euro pff een groot contrast .

Ben benieuwd naar de review over ? Periode .
 
  • Leuk
Waarderingen: Arie

Ray

SHTF Expert
Als je een ontwerp jat en daarna alleen maar hoeft na te bouwen met goedkope, algemeen voorradige onderdelen en geen marketingkosten hebt, kan het veel goedkoper, waarschijnlijk zonder echt heel veel slechter te zijn. :D Soms zou je dan willen dat ze het voor 7,50 ipv 5 euro maken, zodat je weer lekker soepele snoertjes en een wat beter ledje krijgt.

De kleur licht vind ik wel een dingetje, omdat ik al vaak heb ervaren dat de energiezuinge, goedkope leds een te beperkt spectrum hebben, waardoor contrast, maar ook dieptezicht een stuk minder wordt. Met een goede lichtkleur kan ik met naald en draad werken, zelfs als het zwarte stof is met zwarte draad. Dat blijkt dus nagenoeg onmogelijk met een goedkoop lampje. Als tent lampje is die factor wellicht iets minder belangrijk dan bij een zaklamp.

In de tent gebruik ik eigenlijk altijd m'n gewone zaklamp, ergens op een wandje op plafond gericht. Omdat die dingen meestal ook dagen zo niet weken blijven branden op een setje batterijen, heb ik geen aparte campinglampjes meer. Alleen in de voortent ligt zo'n Lidl ding met bewegingssensor....
 
Bovenaan