• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Cyalume - Military Lightstick Shield Holder

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam deze toevallig tegen in een aangekochte uitrusting .
Wist ook meteen wat het was en wat er weg was .
Maar ... je komt ze zeer weinig tegen in uitrustingen / plunjebalen enz .

Het enigste dat weg is , is de Clip ( Riemclip / Papierclip / gewoon Klemclip .

Met deze dingen kun je dus perfect de hoeveelheid licht doseren .
Heel handig bij nacht oa wanneer tijdens dreiging en je wil toch rekening houden met het Niet gezien willen worden en iets kunnen /lezen / zien .



http://black-tactical.com/store/equ...lume-military-lightstick-shield-holder-p-2443

20170826_153718.jpg 20170826_153648.jpg Lightshield_ChemLight.jpg
 

Wafels

Diehard Prepper
@frans81 een handig apparaatje , ik weet niet of zoiets te koop is of wat het moet kosten ,
maar in geval van nood is zoiets ook zelf nog wel te maken denk ik ,van twee stukjes buis van de goede maat
(PVC buis of metaal ) .
gr will
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 een handig apparaatje , ik weet niet of zoiets te koop is of wat het moet kosten ,
maar in geval van nood is zoiets ook zelf nog wel te maken denk ik ,van twee stukjes buis van de goede maat
(PVC buis of metaal ) .
gr will

Prijzen liggen tussen Pl / Min 3 tot Pl / Min 15 euro of $ of Pond . En ja hoor haha beetje prepper kan dat zelf ook maken .
Wel wat meer werk dan je denkt maar toch . Het vergrendelt en draait . Uitsparing van binnenste buis is niet rechtlijnig ;)

Hier in NL weet ik geen leverancier die prijzen vermeld op Site .
Zie link met toch wel koopje haha

http://www.cadetdirect.com/light-stick-light-shield
 

Nomad

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Die herken ik ook direct @frans81! Dat is een Cyalume Light stick shield!
Ik heb er ooit 5 gekocht, ze zijn ideaal!
Zelf maken kan inderdaad, maar deze dingen zijn fool-proof en herbruikbaar.
Zoals je schrijft ontbreekt de clip. Die is min of meer bruikbaar.
Hij maakt het ding vooral wat groter en onhandig in kleine packs.
Zelf laat ik ze er wel aan zitten, je kan ze zo makkelijk aan MOLLE clippen.

Deze dingen maken chemlights zo veel bruikbaarder. Hiermee kan je ze ook gebruiken om in het donker als looplamp te gebruiken. Dat is met een losse chemlight vervelend omdat die ronduit uitstraalt.

Er is een nederlandse webshop die ze verkoopt:
De Groene Baret. De link brengt je direct naar de productpagina. Ze kosten €3,95 per stuk.

EDIT: Als er behoefte aan is wil ik er wel een review van schrijven ^_^
 
Ik heb ooit een bende van die sticks in AMerika gekocht, en ook gelijk zo'n dingetje als op de foto.
Ik vond het een goedkoop plastic ding, dat het licht belemmert, zelfs als je hem open hebt staan.
Die sticks die ik toen besteld heb werken al lang niet meer.
Ik dacht dat ze voor altijd houdbaar waren, maar dat is niet zo.
 
F

frans81

Gast
Ik heb ooit een bende van die sticks in AMerika gekocht, en ook gelijk zo'n dingetje als op de foto.
Ik vond het een goedkoop plastic ding, dat het licht belemmert, zelfs als je hem open hebt staan.
Die sticks die ik toen besteld heb werken al lang niet meer.
Ik dacht dat ze voor altijd houdbaar waren, maar dat is niet zo.

Waarom zou dat goedkoop ding toch het licht belemmeren ;)
 

Papillon

Diehard Prepper
Ik heb ooit een bende van die sticks in AMerika gekocht, en ook gelijk zo'n dingetje als op de foto.
Ik vond het een goedkoop plastic ding, dat het licht belemmert, zelfs als je hem open hebt staan.
Die sticks die ik toen besteld heb werken al lang niet meer.
Ik dacht dat ze voor altijd houdbaar waren, maar dat is niet zo.

Misschien kan je beter kijken naar een Betalight dan?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het is er voor. Maar zelfs als je hem open hebt staan heb je alleen licht door dat kleine spleetje.

Dat ik reageer hierop is eigenlijk al DOM pfff .
Maar toch het zou kunnen dat je het echt niet weet !

Waar dient het Ontwerp voor ?
Juist haha . Men wil niet altijd opvallen .
En net genoeg licht is " Net genoeg " .
Soms is Net Genoeg nog teveel en kan zelfs dat nog gedoseerd worden door het verdraaien van de Buiten / binnenste koker .
Voordeel! Ja 100% . Je bent niet gezien toen je ??? aan het checken was .
 
F

frans81

Gast
Heb vandaag wat chemlights getest . Vond ze op zolder met een tht 2019.

En ook nu weer sloop ik er drie doordat ik ze letterlijk doormidden brak . Subtiel is wat voor mij pff . Alles gloeide blauw voor mij . Een hobbykamer in de blauwe spetters .

Maar ze doen het nog steeds .
17.45 heb ik het in de houder gedaan . Ben benieuwd hoelang dat ding het nog doet .
Echt fel licht heb je er niet van .

20220530_174355.jpg 20220530_174407.jpg 20220530_174419.jpg 20220530_174430.jpg 20220530_174638.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Oke domme vraag: wat voor toegevoegde waarde heeft die groene houder?
Zonder heb je rondom (beetje) licht. Met nog minder.
En je gebruikt zo'n breeklicht omdat je licht wilt hebben.

edit: ok, terug scrollen, geen duidelijke toegevoegde waarde dus.
 
F

frans81

Gast
Oke domme vraag: wat voor toegevoegde waarde heeft die groene houder?
Zonder heb je rondom (beetje) licht. Met nog minder.
En je gebruikt zo'n breeklicht omdat je licht wilt hebben.

edit: ok, terug scrollen, geen duidelijke toegevoegde waarde dus.

Met bepaalde types ( kleur ) die feller licht produceren kun je middels de verstelbare houder oa kaartlezen in open gebied . Je zet de houder in de juiste min of max zodat je met zo min mogelijk aan risico jezelf of team blootsteld aan gevaar .
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Oke domme vraag: wat voor toegevoegde waarde heeft die groene houder?
Zonder heb je rondom (beetje) licht. Met nog minder.
En je gebruikt zo'n breeklicht omdat je licht wilt hebben.

edit: ok, terug scrollen, geen duidelijke toegevoegde waarde dus.

Beetje hobiën en er een ledstripje in plakken, met een batterijtje en misschien een aan/uit knopje- toch leuk
 
F

frans81

Gast
Tja waar dienen die dingen toch voor :confused::confused:
Die Cyalume combat light shields ?
Een doorsnee prepper pakt toch gewoon 1 van zijn 23 zaklamp formaatjes . Led .. aan/ uit en heeft genoeg batterijen en solar panel erbij .
Energy at and in all circumstances :oops:
Wat moet men nou met zo'n geval dat wat fransje81 toont en wat erin moet :tearsofjoy:
 

petroman

SHTF Expert
Ik denk dat dit artikel in de categorie "oude (toegepaste) technologie" valt.
Er bestaan of bestonden (qua gebruik) ook 500cp petroleum druklampen in stevige stalen groene kisten met NSN nummer. Mat grijs om niet op te vallen maar als je ze aanzet dan ben je niet meer onzichtbaar.
Ook de groene petroleum lantarens in al dan niet groene metalen kisten waren ooit "state of the art" maar nu ook niet meer.
 

Ray

SHTF Expert
Ach, je hebt altijd mensen die dit soort oude techniek willen voor het geval van een (heel erg grote) EMP.
 
F

frans81

Gast
Ik denk dat dat dit kleine groene verstelbare omhulsel nog steeds dat doet waarvoor bedoeld. Geen area 51 technologie maar gewoon een wicky de viking ideetje van een ? Ingenieur haha . Of de secretaresse die toch wat romantisch gedoseerd licht wou in het printerhok ..oops.
Kleine simpele items verichten vaak grootse hulp .

Breaklights wat zijn het en waarvoor dienen ze . 2 substanties die wanneer in contact met elkaar een vorm van licht geven. Type afhankelijk in kleur en uren .

Dit zijn toch ook echte andere dingen dan flares. Die ook gebruikt worden voor het afbakenen en aangeven .
Alles dient zijn doel . Maar vaak is het één niet te vervangen door het ander . Juist om één specifiek iets ..optie .

Wel opvallen ...minimaal opvallen .

Vroeger hield ik vaak mijn duim of vinger voor de lens van het kleine niet dimbare zaklampje . Zover dat ik net genoeg licht had om dat te zien wat ik wou zien.

Tja hoelang kun je uitleggen wat een dubbeltje is ?

10 cent :D de rest van de antwoorden kunnen in alle stilte gezocht worden en in het hoofd blijven . Handen in de zakken en telepathie bestaat nog niet :p
 
F

frans81

Gast
Ik denk dat het meeste wel gezegt is omtrent dit stukje high tech plastic .

Van mij mag er een SLOT OP ;)

Googel is er ook nog mocht men meer willen weten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan