• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De honde penning.

Flos

SHTF Expert
In een ander topic heeft er iemand de naam honde penning laten vallen voor de militaire herkenning plaatjes.
Dat zijn plaatjes die in de eerste ww zijn ingevoerd door het Duitse leger om hun gevallen kameraden terug te herkennen.
Andere legers hebben het snel over genomen. Ieder land heeft zo zijn eigen model.
Voor de niet gewezen militairen onder ons. Het bekenste model is die van het Amerikaanse leger twee bijna ovalen plaatjes aan een bolletjes ketting die bij nacht patrouille veel lawaai maken.
Nu als prepper zo iets om hebben is volgens mijeen goed idee.
Je kan dit laten maken op bv. een militair evenement voor en tien of zo.
Nu mijn vraag is wat laat je er op zetten. De persoon die het verkoopt stelt voor jou naam en telefoonnummer.
Maar als je daar gewond ligt is het toch zinloos om naar jezelf te bellen.
Daarom heb ik op het laatse dat ik heb laten maken mijn naam laten zetten mijn geboortedatum mijn bloedgroep en het huis telefoonnummer.
Ik weet dat je op zo een plaatje niet veel kwijt kan.
Maar wat zouden jullie er op laten zetten.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Sja, goede. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten en dat is misschien ook de reden waarom ik er geen heb.

Je kunt ze misschien nog bestellen op onderstaand adres. Ik zeg misschien omdat ik zie dat de prijslijst van 2011 is. Wat zij wel standaard meelever(d)en is een rubber randje voor om het plaatje zodat je van het rinkelen af bent. En er staan nog wat tips op de site wat je er zoal op kunt zetten. Allergieën voor bepaalde medicatie lijkt me wel een goed, of bekende klachten waar ze in een ziekenhuis rekening mee moeten houden.

http://antag.nl/prijslijst_dogtag.html

http://antag.nl/dogtagtips.html
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Je kan er alle kanten mee op. Voor kinderen zijn er hele speelse, je kan er je diagnose opzetten, epilepsie, autisme, er zijn ook speciale die meteen duidelijk maken dat het om medische gegevens gaat.


67_big.png


image.php



image%20%2890%29.jpg


medisch%20nieuwe%20foto%20rood.jpg
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Hmmm eigenlijk wel een goed idee, zo'n hangertje. Heb wel een naamsticker in al m'n kleding met bloedgroep en telefoon nummers er op, dat was meer met het idee voor het geval de kleding kwijt raakt ofzo.
 

Highway

Last (wo)man standing
Dit zou ik vermelden:

Naam, geboorte datum en plaats, bloedgroep, en verder aanvullen met: religie? , reanimeren? j/n, orgaandonor? j/n, reincarneren? j/n ... dat laatste was een grapje, daar heb je geen keuze in...
 

Flos

SHTF Expert
Dat nr, zou eigenlijk volstaan met jou naam. Maar dan moet de hulpverlener zelf nog gaan opzoeken welke bloedgroep je hebt.
En de geboortedatum mag dan eigenlijk ook weg want in België begint dit nr, met de geboortedatum.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Ik zei ook "evt medische zaken voor spoedgevallen (bloedgroep, allergie)" ;) dus; naam, je persoonsnummer, een telefoonnummer van contactpersoon in noodgevallen, en med. info die noodhulpverlener direct moet weten.
 

Highway

Last (wo)man standing
Ja, we hebben een burgerslavennummer, maar is dat niet fraude gevoeliger dan je geboorte plaats? Want waar je geboren bent, sta je geregistreerd en is
-Lijkt mij- minder toegankelijk voor onbevoegden.
@Highway geboorteplaats zou ik er niet opzetten. Eerder jou rijkregisternummer. ( weet niet of Nederlanders dat hebben )
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Burgerservicenummer op dogtag is niet nodig...als je ziekten als diabetes of epilepsie hebt is vermelding op een dogtag wel relevant, bloedgroep ook(hoewel ik de voorkeur zou geven aan SOS-armband of ketting)....verder moet men jou gewoon helpen na bv een ongeluk, ook als je buitenwesten bent en geen bsn kan opgeven.
Een bezoek aan ziekenhuis, dat kan dan weer niet zonder bsn, paspoort en verzekeringspas.
Wie graag zijn medische gegeven bij zich heeft, daar is de MediKeeper voor bedacht, maar je kan natuurlijk ook zelf een en ander op een USB-stick zetten.
 
P

Popeye

Gast
Ik heb mijn militaire herkennings plaatje uit 1971 nog steeds, maar draag deze nooit.DSCF6673.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Flos

SHTF Expert
Ja,Want waar je geboren bent, sta je geregistreerd en is.
Daar ben ik het niet met eens.
Ik ben geboren in Duitsland maar niet in een kraamkliniek moeders huis of hospitaal.
Gewoon thuis in bed. 06.25u en 7uur later stonden mijn ouders in België om mij daar te laten registreren.
Dit deden ze omdat mijn oudere zus ook zo op de wereld is gekomen. Maar omdat ze veel problemen hebben gehad met de registratie in Duitsland hebben ze mij in België geregistreerd. Mijn broer is ook thuis geboren maar dan in België.
 

DO-it

Diehard Prepper
reanimeren? j/n

Mensen die niet gereanimeerd willen worden hebben een DNR hanger om. Al komt het regelmatig voor dat mensen (omstanders) al direct gaan reanimeren en niet eerst kijken of iemand zoiets om heeft.....

Overigens een goed idee zo'n plaatje, ik zou naam, ICE en bloedgroep erop vermelden. Ik geloof niet dat ik een BSN zou noemen. Als ik daar lig en er komt iemand die kwaad wil, dan ligt mijn BSN voor het grijpen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Mensen die niet gereanimeerd willen worden hebben een DNR hanger om. Al komt het regelmatig voor dat mensen (omstanders) al direct gaan reanimeren en niet eerst kijken of iemand zoiets om heeft.....
Deze is duidelijker dan een ketting en rechtsgeldig.

‘Een behandelverbod mag in alle vormen worden aangegeven en is bindend zolang er sprake is van schrifttekens. Hier valt dus ook een tatoeage onder’, bevestigde Schipper's woordvoerder aan de NVVE. Link
niet-reanimeren-tatoeage-300x120.jpg


Over het toch beginnen met reanimeren ondanks de aanwezigheid van een ketting(of tattoo).
In het handboek van het Oranje Kruis staat dat een EHBO’er de reanimatie niet hoeft te starten als de penning aanwezig is. De EHBO’er mag niet op zoek gaan naar de penning, omdat dit tijdverlies betekent. Mensen die wel gereanimeerd willen worden kunnen dan namelijk tekort worden gedaan. Mocht de EHBO’er bij het ontbloten van de borst een penning aantreffen, dan kan hij stoppen met reanimeren. Hij mag ook doorgaan tot professionele hulpverleners aanwezig zijn. De professionele hulpverlener dient de penning te respecteren en te stoppen of niet te beginnen met de reanimatie. Link
 
Bovenaan