• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Diesel jerrycan gebruiken voor benzine

joepmeloen

Prepper goeroe
Mijn lease auto was altijd een diesel en ik heb daar af en toe wat extra getankt ( foei Joeppie) in stale jerrycans.

Ondertussen na een lange lijdens weg qua ziekte in de ziektewet gekomen en nu een eigen privé auto op benzine...

Mijn lieve buurtjes blij gemaakt, hen busje loopt op diesel...

Hoe kan ik deze stale groene leger jerrycans (jenkent ze wel 20l) schoonmaken om er benzine in te bewaren en hoelang is dat ongeveer houdbaar?

Ik had gelezen om ze schoon te maken met benzine?
Ik moet er wel bij vermelden dst de jerrycans al een aantal maanden open staan om te luchten, meeste diesel zal wel verdampt zijn?
 

Arie

Diehard Prepper
Ik heb de wissel van benzine naar diesel gemaakt en heb de jerrycans helemaal gevult. De eerst volgende keer dat je moet tanken leeg je ze weer in je auto en vul je weer aan met verse van de pomp. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
 

drent

Diehard Prepper
Goedje om benzine goed te houden heet stabil. Heb het ook in NL wel in de schappen van een dhz zaak zien staan, maar was al tijdje terug en geen keten winkel volgens mij.
 
Bovenaan