• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Direct Action Ghost backpack (GHB/BOB)

F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag mijn eerst backpack besteld, van het merk Direct Action Gear voor een (urban) Bug Out scenario.
DirectAction heeft 3 verschillende backpacks, de Dust van 20l, de Dragon Egg van 25l en de Ghost van 31+l.
Na het lezen van de MilitaryBackpackGuide review en enkele video's (zie de post hieronder) heb ik gekozen voor de grootste versie, de Ghost, in de kleur zwart vanwege het stedelijke gebied waar ik woon en het 'grey man' principe.
Ik kijk er naar uit om de BOB in te richten en te testen!

Hieronder de specs en foto's:
  • 100% 500D Cordura fabric for durability
  • Unique Patented CVS-Combat Vent System for operator comfort during prolonged use
  • Lightweight, durable, non moisture absorbing laser-cut MOLLE/PALS system
  • Heavy Duty, glove friendly YKK zippers
  • Main compartment features internal mesh and hydration pockets
  • One, detachable (3.5 liter) external pocket with internal organizer and Shock Cord for e.g. helmet carry
  • Two front pockets
  • Two small side pockets that expand when unzipped
  • Additional back compartment for hydration bladder or for carrying up to a 15" laptop
  • Quick release shoulder straps
  • D-Ring attachment points
  • Side and bottom retention straps with buckles
  • Detachable hip belt (10.5 cm wide) with standalone use option (with additional low profile straps)
  • Velcro panel on external pouch (12 x 9.5 cm) for ID patches
  • Velcro panel on backpack (10.1 x 5.1 cm) for ID patches
  • Made of 500D Cordura fabric
  • All clips and buckles are Duraflex/WooJin
  • PenCott™, Kryptek™ and Multicam camouflages are NIR treated

10448674_271467133032538_7635929579783972019_o.jpg


1913400_271467136365871_8488840559684147431_o.jpg
 
F

Floesh

Gast
Direct Action Ghost Backpack - Get Home Bag Perfection


Best Bugout Bag: Direct Action Dragon Egg


Direct Action Ghost vs. Dragon
 

The mad engineer

Diehard Prepper
@Floesh, ik heb nu aardig wat tassen gezien en de ghost is inderdaad wel leuk. Alleen niet meer in zwart te krijgen (althans, ik heb het niet gevonden). Ben benieuwd wat je er van vindt.
 

EddyCorleone

Survivor
In het kader van "Grey Men" heb ik destijds gekozen voor een laptop tas (Case Logic bebp215p) aangezien mijn menig is dat molle nogal opvalt in de randstad :lips:
Case_Logic_15_6__laptop__en_tabletrugtas_BEBP_215_BLACK__Rugtas@@pntl0050.jpg


hij weegt 880 gram en is 35.6 x 30.5 x 50 cm
Zoals je kan zien veel vakjes en een borstband. Er zitten 2 robuuste handvatten aan, één boven en één onder zodat mocht de tas op de grond liggen je hem snel kan pakken. (dit zal vast niet de bedoeling zijn geweest maar komt mooi uit:fluit:)
Ik heb hem zelfs al een keer over een hek geslingerd dmv die handvatten (maat ving hem aan de andere kant)
Hij is reisvriendelijk, spatwaterdicht en valt absoluut niet op.
Voor werk, vrije tijd en kampeer/vistrips uitermate geschikt gezien de vele vakjes die ik vol kan stoppen met spullen die ik nodig denk te hebben (die schifting maak ik elke keer als ik met de tas weg ga en dat is zo'n 7 van de 10 keer)
Echter voor een op natuur gerichte BOB vind ik deze tas minder geschikt omdat het van origine een laptop tas is en dus net te klein is om echt minimaal 72 uur gear mee te krijgen.
Voor een Urban BOB zou je met deze tas wel uit de voeten kunnen komen aangezien er nagenoeg altijd wel een shelter is waar je droog kan slapen (onder een bruggetje, boot, leeg staand pand etc)

Dus ik was heel stiekem nog op zoek naar een betere shtf/ops tas en die Ghost ziet er goed uit, wel prijzig maar dat loont zich naarmate langer gebruik uit.
Waar heb je de zwarte besteld als ik vragen mag?
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus ik was heel stiekem nog op zoek naar een betere shtf/ops tas en die Ghost ziet er goed uit, wel prijzig maar dat loont zich naarmate langer gebruik uit.
Waar heb je de zwarte besteld als ik vragen mag?

Bij Survivalshop.be gekocht, het was de enige shop waar nog een zwarte versie op voorraad was.
DirectActionGear was een bedrijfsonderdeel van Helikontex beide Poolse bedrijven en Direct Action is door ex-militairen opgezet.
Er is een ruzie ontstaan toen Direct Action ook kleding wilde gaan maken (zie plaatjes onderaan), dit was teveel in het vaarwater van Helikontex en ze zijn nu uit elkaar gegaan.
Van de importeur heb begrepen dat Direct Action nu op zoek is naar een nieuwe eigen goede productielocatie in Polen en dat wat er nu nog te koop is de bestaande voorraad betreft, vandaar de zwarte Ghost al geruime tijd niet meer te verkrijgen is.
De shadow gray versie was tot voor kort nog wel te koop rechtstreeks op hun eigen website, maar inmiddels 0ok niet meer https://eu.directactiongear.com/en/packs-and-bags/ghost-backpack.html#02

Qua prijs/kwaliteit vind ik het vergelijkbaar zo niet beter dan de bekende merken als Maxpedition, Vanquest etc. 500D Cordura is wat mij betreft de perfecte stof (gewicht/sterkte ratio) voor een BOB.

img_3908.jpg


img_3910.jpg
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@Floesh, ik heb nu aardig wat tassen gezien en de ghost is inderdaad wel leuk. Alleen niet meer in zwart te krijgen (althans, ik heb het niet gevonden). Ben benieuwd wat je er van vindt.

Hij bevalt erg goed, persoonlijk had ik liever dat hij nog wat groter was qua inhoud (31,5 liter), maar de noodzakelijke dingen kunnen er in.
Door de bevestigingsmogelijkheden kan er een tent/tarp onder hangen, heb mijn drinkfles met een molle compatible pouch aan de zijkant bevestigd en kun je een regenponcho of iets anders tussen de voortas en hoofdtas kwijt:
REVIEW-DIRECT-ACTION-BACKPACK-GHOST-34-642x481.jpg


pl-gst-cd-02%20detail%2004_wm.jpg


Het is echt een modulaire backpack want het voorste gedeelte (de 3,5 liter tas) kun je er van af halen en los gebruiken (schouderriem zit er bij) en de waistbelt kun je er ook van af halen en los gebruiken:
ghost_01.jpg


Er zijn reviews die zeggen dat door de gekozen indeling hij relatief veel spullen kan bergen t.o.v. andere tassen met grotere bruto liter inhoud. Of dit waar is weet ik niet, daarvoor heb ik geen vergelijkingsmateriaal (dit is me eerste BOB).

Ik heb Direct Action trouwens gemaild met het verzoek of ze in de toekomst ook een grotere backpack willen produceren. Binnen twee dagen reactie dat ze dit wellicht in overweging nemen, maar concreter waren ze niet :)
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Thanks @Floesh, de indeling en vorm bepaald wat je er in kwijt kan. Zo hebben we een Jack Wolfskin Berkely van 30l en een ANWB Human Nature van 30l. In dagelijks gebruik lijkt het of je in de Jack wel 2x zoveel mee kan nemen!
 

Nomad

Diehard Prepper
Dat ziet er heel goed uit @Floesh!
Daar gaat mijm gearhart harder van kloppen!
Dat losse voorvak, kunnen daar ook grote dingen in? Als dieb'stijf' staat van de inhoud, kan je er dan nog makkelijk een poncho of iets dergelijks achter kwijt?
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@Nomad Niet hele grote dingen maar toch kun je er redelijk veel spullen in kwijt en ook achter stappen want dat is met paracord in te stellen, bekijk deze video maar eens
 
Bovenaan