• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Down Jacket

F

Floesh

Gast
Momenteel op zoek naar een warme winterjas, een down jacket oftewel een donsjas.

Na recent de Cumulus Inverse te hebben besteld en erachter gekomen dat hun XXL meer als een XL valt (en voor mij te klein is) deze teleurgesteld geretourneerd.
thumbnail.php


Op mijn shortlist staat nu de Mountain Hardware Ghost Whisperer
1560901_492_f


Ik ben benieuwd of jullie goede ervaringen hebben met compacte en goede donsjassen, dus alle tips zijn welkom!
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Je zou eens kunnen kijken naar de Bergans Nosi Hybrid Down Jacket. In maat L weegt deze 730 g.

Heb zelf een softshell jas en een rugtas van bergans en ben erg tevreden over :)
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Modelletje doet mij denken aan mijn oude Helly Hansen binnenjas. Daar kan ik nu dus weer hip mee over straat ;) Dat zeggende, er is genoeg keus aan outdoor jassen en merken. Zelf ben ik meer voor de multi laag ski/wandel jas met synthetische binnenjas. Droogt snel en zeker mijn helly is waanzinnig licht en warm. Buiten jas is al een paar jaar geleden op pensioen gestuurd (waterdichte binnencoating begon te schilferen) verder prima. Binnenjas gebruik ik nu om buiten mee te klussen als het niet regent. Vond het zelf fijn dat je met 1 jas alle jaargetijden aan kon. Succes!
 
J

J.J

Gast
En wat voor handschoenen en hooft bescherming het je gebruikt met de koude.
Foto foto :D
 
Bovenaan