• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

dubbel gasvuurtje?

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
De bovenste is niet echt veilig, met een warme pan erop kan het geheel ontploffen, vooral bij het afsluiten van de gastoevoer. Link
Waarom je voor die andere bij amazon zoekt snap ik niet goed, elke campingwinkel heeft dit soort fornuizen in huis, en meestal gekeurd ook, wat niet het geval is bij veel gasfornuizen uit het buitenland, en het scheelt invoerkosten ook.
Omdat het nu buiten het seizoen is, zijn ze zelfs in de aanbieding/afprijzing. Deze is nu 33 euro, heel schappelijke prijs vind ik.

15824.jpg

https://www.vrijbuiter.nl/campingaz-base-camp-met-deksel_cebb0010/

Mijn ervaring is dat een storing met gas en/of elektriciteit niet lang duurt,uurtje of vier hooguit.Voor die korte tijd heb ik een petroleumstel in de keuken staan. Staat er normaal voor de sier,maar kan direct in gebruik genomen worden om een pot thee te zetten. Tegen de tijd dat de thee op is, is de storing ook wel over.
 

Marcov

Prepper goeroe
Persoonlijk zou ik ook niet voor die bentley (https://www.amazon.co.uk/Charles-Bentley-Compact-Portable-Camping/dp/B01DO8YCSK ) gaan. Ziet eruit als een leuk koffertje, maar niet alleen de gas knoppen steken uit. Ook de knopjes van de ontsteking steken uit, en die zien er niet heel stevig uit.
Wat Stuudje zegt, ik zou even bij een camping zaak gaan kijken. Daar kun je nu redelijk geprijste kooktoestellen halen.

Houd je er ook rekening mee dat je een gasslang en een drukregelaar nodig hebt?
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
@borg2 ,

Heb je hier al gekeken ?

Ik zou voor campingaz gaan. Dat is zo universeel en op zoveel plekken te krijgen. Plus je zit niet vast aan aparte bussen gas.
Als je voor de kleine variant hervulbare campingaz gaat. Kan je lang op koken.
(hoewel dat natuurlijk afhankelijk is van het aantal gangen menu's dat je per dag wilt klaarmaken, plus koffie etc.)
 
Bovenaan