• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een put slaan

mrsjones

Diehard Prepper
Ik wil een put bij mijn huis laten slaan, met handpomp. Wie heeft zoiets gedaan? The good , the bad and the ugly. Ik hoor graag van ervaringen , wat was beter geweest, ben je super tevreden. Ik zie optie al rond de 600$.
Vertrouwen op regenwater opvangen woord mij te riskant voor lange termijn. Er zijn te vaak droge tijden.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb er al meerdere geboord af geslagen.
Heb zelf al het materiaal daarvoor.
Jammer dat jij weer zover weg woont.
Dat de grenzen maar open zijn op een kier.
En dat we nog steeds niet van dat vleermuis virus vanaf zijn.
Ander had ik jou graag geholpen.
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:

marzman

Diehard Prepper
Als ik kijk in het 'beekje' naast mijn wijk is het hier roestwater. Met een LBS container van 1000 liter (je kan er ook meerdere kopen) kom je ook al een eind denk ik met regenwater. Toen ik een regenton zocht kwam ik gebruikte tegen van 30 euro (zelf schoonmaken), het is dat het niet paste (20 cm te groot voor de plek helaas) dat ik voor een gewone regenton ben gegaan.
 

petroman

SHTF Expert
Hoewel we vaak over IBC containers schrijven bestaan er ook andere formaten:
Tekst van een marktplaats advertentie:
300 liter's 60x80x100 prijs: 100 euro per stuk
600 liter's 80x120x100 prijs: 50,00 euro per stuk
800 liter's100x120x100 prijs: 50,00 euro per stuk
1000 liter's 100x120x117 prijs: 27,50 euro per stuk
1200 liter's 100x120x140 prijs: 70,00 euro per stuk

Prijs gaat dus niet per inhoud.
 

drent

Diehard Prepper
Kijk op marktplaats bij diervoer naar wie hooi/voordroog aanbiedt dicht bij, bel die boer en vraag of hij iemand weet die bij jouw met een giertank een veeput kan spuiten. Hij zal ook weten hoe diep het water ongeveer zit en wat dus de kosten worden. Met een handzwengelpomp zou ik mij niet zo druk maken om zaken als vergunning, gezien de lage aantallen m3 water die je daar mee omhoog haalt.
 

marzman

Diehard Prepper
Als ik kijk in het 'beekje' naast mijn wijk is het hier roestwater. Met een LBS container van 1000 liter (je kan er ook meerdere kopen) kom je ook al een eind denk ik met regenwater. Toen ik een regenton zocht kwam ik gebruikte tegen van 30 euro (zelf schoonmaken), het is dat het niet paste (20 cm te groot voor de plek helaas) dat ik voor een gewone regenton ben gegaan.
600 liter zou misschien passen. Jammer dat 800 liter alleen in de hoogte verschilt :)
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik heb er al meerdere geboord af geslagen.
Heb zelf al het materiaal daarvoor.
Jammer dat jij weer zover weg woont.
Dat de grenzen maar open zijn op een kier.
En dat we nog steeds niet van dat vleermuis virus vanaf zijn.
Ander had ik jou graag geholpen.
En je was meer dan welkom geweest. Logeerkamer altijd open.
 

PBear

Mankinds only hope
@PBear: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-brunnen-bohren/k0
Sieht so aus als das mehr Leute ein Bohrer suchen.
Boren worden er zat aangeboden dus er moet toch wel een soort "handel" zijn.
Ik heb je link even doorgesnuffeld. Helaas niets geschikts kunnen vinden binnen mijn budget en op haalbare afstand vanaf mijn Duitse stek. Ik had bij Banggood wel een grondboor voor handbediening op de kop getikt, maar helaas verkoopt Bangood niet de benodigde verlengstukken. Nu alleen geschikt als paalboor. Ik moet dus nog wat verder zoeken, of zelf iets in elkaar flansen om pijpverlengers te maken.
 

Roel

Mankinds only hope
Ja, en...? Niets meer van gehoord.
Maarrrr, mijn vraag betreft dus water uit de bron. Onze bron, die al aanwezig was toen wij ons huidige stulpje kwamen bewonen, geeft zelfs tijdens de droogste zomer altijd volop water. Echter, het is beetje bruinig ijzerhoudend water. Wat ik me afvraag, als je in een emmer van dat water een sterke magneet zou plaatsen, trekt die dan dat ijzer uit het water? Ik bedoel ijzer is ijzer en een magneet trekt ijzer aan.
Benieuwd naar jullie ideeën daar over.
 

petroman

SHTF Expert
Roel,
Ik zou zeggen probeer het uit: metalen emmer, magneet er op en je giet schoon water uit de emmer.
Maar iets zegt me dat het lastiger is.
Volgens mij ging/gaat @mrsjones weer verhuizen dus put slaan en camera's bevestigen zullen we wel niets meer van vernemen.
 

logan1202

Prepper goeroe
Vergeet dat maar, zelfde als die magneten tegen kalk. Hier is zelfs het leidingwater bruin. Dat zie je zo niet maar het filter wat bij ons voor de ontkalk installatie zit is in no-time bruin. En ik heb er nog een magneet tussen zitten, uit de tijd dat we nog in sprookjes geloofden. Ooit gekocht en het maakte voor het water niets uit. Vandaar dat we voor de Culligan gegaan zijn.
 
Bovenaan