• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een tooltje om je voorraad te beheren...

The mad engineer

Diehard Prepper
Ik was aan het kijken naar een manier om de voorraad beter in kaart te brengen. Aangezien we nogal compact leven en een dito voorraadkast hebben is het lastig om alles snel te zien.

Eigenlijk wilde ik een scannertje bestellen bij Ali bijvoorbeeld maar dan moet ik toch weer wat in elkaar programmeren, daar heb ik even geen tijd voor.

Dus, ik kwam een app tegen in de Appstore, genaamd Prepper (iOS).
Prepper' van bitvis UG (haftungsbeschraenkt)
https://appsto.re/nl/oTimS.i

Nu weet ik niet hoe het met de privacy is gesteld in deze app. Maar wellicht is het leuk om even mee te stoeien.

Je kunt namelijk producten scannen (barcode) met de camera, deze toevoegen en vervolgens zien wat je hebt. En wat voor datum er op zit. De barcode en productinformatie wordt gedeeld, volgens de maker wordt er niet opgeslagen hoeveel je van iets hebt. De lijst kan je ook exporteren naar csv. Erg handig.

Sommige dingen kloppen niet (calorieën en zo). Voor de niet al te paranoïde prepper iets om eens uit te proberen. Als mensen betere apps weten lees ik het graag!
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Lijkt me een leuke App op zich maar ik weet niet of ik er aan zou willen beginnen. De privacy noemde je al maar daar zit ik op zich niet zo mee. De beveiliging baart me zorgen van dit soort systemen.

Hackers, kwaadwillende en de mensen achter de App zelf kunnen mogelijk zomaar je gegevens inzien, Dus weten ze wat je bijvoorbeeld in voorraad hebt en waar je vandaan komt. Ook wordt er een bepaald profiel van je gemaakt, want Apps zijn nooit gratis. Ze willen altijd iets van je ..... uiteindelijk geld verdienen.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Een lijstje in Excel doet wonderen en zonder privacy risico's.

Heb ik wel eens voorbij zien komen op Preppers.nl, zal kijken of ik de link kan vinden.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Mijn conclusie, we gaan het old skool met papier doen op basis van een checklist. Niet ideaal maar de vrouw ziet het niet zitten met technologie.

De argumenten:
* Beveiliging (geldt eigenlijk voor 99.99% van het gebruik van apps) Je zou een oude iPhone kunnen gebruiken die offline werkt, dan kan je de app alsnog gebruiken zonder risico.
* Overzichtelijke kast (in onze situatie niet voldoende zie op, spiegelen doen we zo veel mogelijk maar veel werk in kleine ruimte, onze kast is smal, diep en hoog)
* Excel is okay. Paranoïde modus: gebruik geen cloud diensten, of de online gratis office.
 

Ray

SHTF Expert
Mijn conclusie, we gaan het old skool met papier doen op basis van een checklist. Niet ideaal maar de vrouw ziet het niet zitten met technologie.

De argumenten:
* Beveiliging (geldt eigenlijk voor 99.99% van het gebruik van apps) Je zou een oude iPhone kunnen gebruiken die offline werkt, dan kan je de app alsnog gebruiken zonder risico.
* Overzichtelijke kast (in onze situatie niet voldoende zie op, spiegelen doen we zo veel mogelijk maar veel werk in kleine ruimte, onze kast is smal, diep en hoog)
* Excel is okay. Paranoïde modus: gebruik geen cloud diensten, of de online gratis office.

't Is wel handig om je voorraadlijsten ook beschikbaar te hebben als er geen stroom meer is inderdaad.
 

Kanina

Diehard Prepper
Idd, gewoon een basislijst uitprinten in veelvoud en 1x per maand, voor het boodschappen inslaan, checken. En na de inkoop updaten. Old skool werkt prima hiervoor :thumbsup:
Ben wel een "nerd" hierin maar 1x per maand is zeker haalbaar.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb onlangs een paar nieuwe schappen gemaakt voor de meest gebruikte voorraad. ( weet niet of ik dat gepost heb )
Nu met PSM Vl. Heeft mijn vrouw een paar laden kasten en schappen vooraad verplaatst. En een lijst van gemaakt met wat we meest gebruiken.
Op papier. Ze zij als je boodschappen doet en je vult de voorraad aan zet je een cirkel naast het product. Ben je aan het koken en je neemt iets weg kleur je een cirkel vol. Simpel
 

petroman

SHTF Expert
Nog even wachten en bij aliexpress een prepperkast kopen.
Die houd zelf bij wat er in en uit gaat en besteld heel anoniem bij ah weer bij. Dat doet ie op het adres van de buren als ze niet thuis zijn zodat de ah persoon bij jou aanbelt omdat de buren niet thuis zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arie

Richard434

Prepper goeroe
Nog even wachten en bij aliexpress een prepperkast kopen.
Die houd zelf bij wat er in en uit gaat en besteld heel anoniem bij ah weer bij. Dat doet ie op het adres van de buren als ze niet thuis zijn zodat de ah persoon bij jou aanbelt omdat de buren niet thuis zijn...
Maar, maar, maar...
In China hebben ze geen AH...
En ondanks dat het uiteraard om prep-boodschappen dus lang houdbare producten gaat, weet ik niet of ik het zie zitten dat deze via containerschip vanuit China hierheen komen! ;) :fluit::off:
 
Bovenaan