• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

energie kaas, ei, mayo koeken

zonnebrood

Mankinds only hope
Receptje voor een soort pannekoekjes welke ideaal zijn om mee te nemen op de koudere dagen (ze wegen niets en toch krijg je er veel energie van) maar ze zijn ook heerlijk bij de goulash of tomatensoep.

Fijne van dit recept is dat alles 1 op 1 is.

We hebben nodig:
3 eieren
3 eetlepels mayo
3dl kaas

Als je het lekker vind kan je er eventueel stukjes ham, kip, jalapeno, kruiden, gekneusd lijnzaad of sesamzaad er door heen doen.

Verwarm de oven om 200 graden en leg een bakpapier op een bakplaat.

Neem Rasp 3dl kaas, breek 3 eieren en 3 eetlepels mayonaise en meng dit door elkaar. Je het nu een gelige massa. Verdeel dit mengsel in kleine hoopjes op de bakplaat. Houdt genoeg ruimte tussen de hoopjes want ze zakken uit tijdens het bakken. Strooi nu eventueel wat sesamzaadjes er over heen.

Zet de bakplaat in het midden van de oven en bak de rondjes tot dat ze goudbruin zijn.

Eet smakelijk
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Kijk ik ben het nu eens, eens met @Loreen . Al ben ik ver van een Nederlander ik lust ook geen kaas.

En wat ik geleerd heb in meer dan 45 jaar koken en pannenroeren. Als je majo gaat opwarmen gaat dat schiften. Of is dat in het buitenland anders.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@petroman: Gewoon raspen en een beetje aandrukken in een maatbeker :)

@Flos: Klopt maar het gekke is dat het niet gebeurd in combi met meer ei en kaas, ben iig nooit ziek geworden van deze dingen :). Heb dit recept uit een Zweeds kookboek geschreven door een of hotemetoot op kook gebied.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

petroman

SHTF Expert
maxresdefault.jpg
 
Bovenaan