• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Feuchter en Carinthia Enkelboogs bivakzakken identiek

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch even voor de geïnteresseerden!


Ik heb al vaker een Enkelboogs Bivakzak gehad van Feuchter ! Maar met andere labels en andere tekst op de Laminaat .


Vandaag echter trof ik er 1 met identieke tekst en labels als de Carinthia uitvoering .

Enigste verschil de Merknaam .
Is dit belangrijk ?
Zeer zeker .

Bivakzakken in die kwaliteit en van oa Carinthia , overschrijden de 500 euro grens .
De Feuchter versies koop je voor veel minder .
Alleen al de Merknaam Carinthia jaagt de prijs omhoog pfff .
Ergens ook heel logisch haha . Het is top spul .

Het frappante is dan dat Feuchter tegen de grens van Tsjechië ligt en Carinthia in Oostenrijk .
Buren dus in de zelfde Branche .

Beide leveren hoge kwaliteit kleding en uitrusting .

Maar waarom nu dan identieke Enkelboogs bivi's? De ene van Carinthia en de andere van Feuchter!
Wat hebben beide met elkaar gemeen ?
Is het een onderlinge samenwerking ?
Of heeft Feuchter het contract gehad in deze serie en uitbesteed aan Carinthia?
Daar lijkt het wel op .
Carinthia levert ze en strijkt een leuk bedrag op .
Goedkoper en met Feuchter label uit de Carinthia stal .


Zie foto's met labels

Ik wist natuurlijk al uit onderstaand Topic dat er al vermeld was dat er geen verschillen waren .
Iemand binnen een ander topic gaf dat al aan .

Zie de Link


https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/wat-heb-je-geruild-vandaag.2473/page-3#post-59148

De grote labels zijn wel verschillend van kleur en tekst grote .
Ze verschillen ook in productie jaar ! 2003 feuchter en 2004 Carinthia .

Foto 1 Feuchter
Foto 2 en 3 Carinthia
Foto 4 Feuchter
Foto 5 Carinthia

20180815_155017.jpg Screenshot_20180815-190003_Chrome.jpg Screenshot_20180815-190020_Chrome.jpg 20180815_160041.jpg Screenshot_20180815-185941_Chrome.jpg

Bij beide versies staat aan de binnenkant van de Laminaat " Gore-Tex Best Defence ( R) Gas Permaeble Laminate .
 
Bovenaan