• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

petroman

SHTF Expert
Op verzoek, opscheppen over een lampje:

Feuerhand 175F, F voor Fahrrad, dus voor voorop de fiets.
Lantaarn heeft een speciale beugel voor op de fiets en een veer om schokken op te vangen. Omdat het gerammel van de beugel ook irritant was is er een klein lipje gemaakt onder de vuldop zodat daar de beugel onder geklemd kan worden.

Ja, er was ook een model voor het achterlicht. Beugeltje aan de zijkant en rood licht.

Officieel hebben beide varianten een aluminium reflector die op het glas geklemd kan worden.

Feuerhand_175F_web.jpg

En nog een totaalplaatje via google gevonden:

feuerhand op fiets.jpg

Dus zo deden onze (groot)ouders het.
 

AWOL

Prepper goeroe
lol en in het tijdperk van gemakkelijke LED verlichting zie ik zo'n 50% zonder deugdelijke verlichting rijden, zeer kut als automobilist in de regen, en dan ben je nog altijd verantwoordelijk voor ongevallen ook...tenzij je kunt aantonen dat het niet jouw schuld is.

On topic: leuk ding!
 

petroman

SHTF Expert
O en voor zij die het gemist hebben in de chat: ik heb niet zo'n oude fiets dus ben op zoek naar zo'n fietsbeugel.
Zo ééntje dus;
Fietsbeugel_01.JPG


en natuurlijk die alu reflectors.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

janvanloon

Senior Prepper
vraagje, gaat het schokken ( of het bergop of bergaf fietsen) niets doen aan de olie in de lamp?
Ik vind het keileuk!!!
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Op verzoek, opscheppen over een lampje:

.

Helemaal goed,
Bedankt, dat is wat ik graag wilde zien.:thnx:
Nu het achter licht nog, laatste verzoek wat de verlichting betreft.

Een wonder dat het niet kapot getrild er waren toen geen asfaltwegen en van die mooie fietspaden die we nu kennen, en de olie die er in bleef zitten, moet wel een oerdegelijke lamp zijn.

Ik heb wel op kinderkopjes gereden, met luchtbanden,,,,,, maar die hadden ze denk ik niet de fiets op de foto wel maar of dat origineel is vraag ik mij af, wel rubber maar dan massief, en dat is dan helemaal trillen.

Mhg,
J.J
 

Flos

SHTF Expert
Die kende ik nog niet! Ik weet wel van fietsverlichting op carbid.
Ook voor mij is dit wat nieuws. Weet wel dat za gebruikt werden op boerekarren.
@J.J de fiets op de foto heeft weldegelijk lucht banden. Het ventil zie je helemaal onderaan het wiel.
En nog dit.
Vroeger had men een licht op een fiets om wat te zien.
Nu is het eigenlijk om gezien te worden.
 

Highway

Last (wo)man standing
gaaf zo'n lampje op je rijwiel ! :thumbsup:

Ooit had ik een echte transportfiets van Locomotief, daar zat een 6 volt lampje op met een verduisteringskapje met een spleetje er in.

Dus zo deden onze (groot)ouders het.

Tja, in die tijd ging alles anders :fluit:

classic-google.jpg
 
Bovenaan