• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

petroman

SHTF Expert
Ook in deze tijden van LED geweld kan het zinvol zijn om noodverlichting op petroleum achter de hand te hebben.
Dit moet ook de gedachte zijn geweest van de bundeswehr dus is ontworpen en gemaakt de BW Feuerhand 275 noodverlichting kist:
een Feuerhand StK stormlantaren (sturmkappe) en twee extra gekleurde glazen, afm 28x21x15cm.

Vreemd genoeg geen plek in de kist voor petroleum. Voor praktisch gebruik kan je best één reserve glas missen en de andere omwisselen voor een "witte". Dan heb je wat extra ruimte om er een kleine fles brandstof in op te bergen.

FH_BW-kiste_web (1).jpg

FH_BW-kiste_web (2).jpg
 
F

frans81

Gast
Ook in deze tijden van LED geweld kan het zinvol zijn om noodverlichting op petroleum achter de hand te hebben.
Dit moet ook de gedachte zijn geweest van de bundeswehr dus is ontworpen en gemaakt de BW Feuerhand 275 noodverlichting kist:
een Feuerhand StK stormlantaren (sturmkappe) en twee extra gekleurde glazen, afm 28x21x15cm.

Vreemd genoeg geen plek in de kist voor petroleum. Voor praktisch gebruik kan je best één reserve glas missen en de andere omwisselen voor een "witte". Dan heb je wat extra ruimte om er een kleine fles brandstof in op te bergen.

Bekijk bijlage 3061

Bekijk bijlage 3062

Beste @petroman jij hebt leuke dingen;);)
 
F

frans81

Gast
@frans81 , tis groen en van het leger dus ik zou verwachten dat jij er wel een paar zou hebben staan ;-)

IK zal het nog mooier brengen " Nooit gezien dit Spul "
Komt ook omdat ik daar pas sinds kort mijn peil antennes op heb gericht .
Dan zie je ineens veel meer ;);) .
Teveel van dit spul heeft geen zin . Veel te zwaar en die V.. domde onderdelen zijn vaak niet meer te krijgen .
Zoiets preppen heeft dan geen zin .
Mijn recent aangeschafte 250 gaat ook in de verkoop :eek: Dit omtrent aanschaf onderdelen .
Ik maak hem schoon en zorg dat ie brand en dan gaat ie in de Reisplanning :)
Geef ik liever 40 / 50 euro meer uit voor zo'n 829 B uitvoering die werkt en met onderdelen is .
 

Wafels

Diehard Prepper
@petroman ,een mooie degelijke lamp , die rode lamp kan toch wel handig zijn ,ik zou die er zeker bij houden
''rood '' licht is voor het oog prettiger als je daarna direct in het donker gaat .
en in het tijdperk van de LEd lamp , nou ik heb nog altijd een paar ouderwetse zaklampen met gloeilampjes
(halogeen en gewoon gloeilampjes) is altijd EMP ongevoelig en in de kringloop kosten ze nagenoeg niets
ook de betere zaklampen .
gr will
 
F

frans81

Gast
@petroman ,een mooie degelijke lamp , die rode lamp kan toch wel handig zijn ,ik zou die er zeker bij houden
''rood '' licht is voor het oog prettiger als je daarna direct in het donker gaat .
en in het tijdperk van de LEd lamp , nou ik heb nog altijd een paar ouderwetse zaklampen met gloeilampjes
(halogeen en gewoon gloeilampjes) is altijd EMP ongevoelig en in de kringloop kosten ze nagenoeg niets
ook de betere zaklampen .
gr will


Prachtig die lekker zware gloeilampjes modellen ;):lol:
Zo robuust en weinig kostend :thumbsup: zo degelijk en Museum waardig :cool:
En toch heb ik Led voor als ik mij plots bedenk en echt op pad moet:lol:
 

Ray

SHTF Expert
Prachtig die lekker zware gloeilampjes modellen ;):lol:
Zo robuust en weinig kostend :thumbsup: zo degelijk en Museum waardig :cool:
En toch heb ik Led voor als ik mij plots bedenk en echt op pad moet:lol:

Robuust? Je moet ze vooral niet laten vallen als ze branden, kunnen die lampjes erg slecht tegen.
Hoeveel gloeilampjes ik wel niet heb versleten in het Maglite tijdperk...

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe EMP bestendig een ledlampje is. De diode zelf kan wel wat hebben, de rest zit in metaal verpakt, misschien lekt het nog bij het schakelaartje?
Nu ja, heel andere discussie. ;)
 

Wafels

Diehard Prepper
@Ray dat klopt een gloeilamp kan slecht tegen schokken als hij brand ,maar in koude toestand valt het wel mee
en ja lampjes heb ik dus ook op voorraad:p wat betreft een LED en |EMP , het is gewoon een halfgeleider
en misschien iets sterker als een IC ed maar bij een goede EMP is hij gewoon overleden tenzij je de hele lamp
een goede EMP veilig verpakking geeft ( want voor je led zit toch een gewoon open venster ook al is de rest metaal )
@frans81 ik heb voor dagelijks gebruik ook gewoon een zaklamp met LED hoor , ze geven gewoon ietsjes meer licht :rolleyes::thumbsup:
en ook nog een paar goed verpakt liggen :D maar dus ook gewoon die ouderwetse zaklampen , alsook olie- en gaslamp
en kaarsen liggen , en wil ook nog proberen om een ''woodgas stsove'' zo te maken dat je hem als lamp kunt gebruiken :cool:
gr will
 

Ray

SHTF Expert
@Wafels, je hebt het hier over een LED van 10 watt, die normaal 2,5 A aan kan. De aansturing zit dieper verpakt. Mochten er testen bekend zijn zou ik het echt zo niet durven inschatten en vermoed dat een goede ledlamp zo kwetsbaar nog niet is. Men gaat altijd uit van een complete, mega, super crisis EMP, terwijl alleen kosmische events van grote orde zoiets kunnen produceren om enige schaal.

De kans daar op is er, maar is misschien wel een miljoen keer kleiner dan de kans op andere rampen.
 

Roel

Mankinds only hope
Als ik het zo zie zou er toch een kleine container met petroleum naast de gekleurde glazen passen, of zie ik dat verkeerd?
 

Wafels

Diehard Prepper
@petroman U heeft gelijk :rolleyes: bij deze excuses ! Om terug te komen op uw lamp , kunt u een foto van hem maken buiten deze kist
ik ben wel geinterersseerd in het gele deel tussen het oliereservoir en het lampenglas deel .(dat is toch wel hoger als bij een normale olielamp
of is dit een vetekenend beeld ??
gr will
 

petroman

SHTF Expert
@Wafels , LED is ook mooi maar ik hou wel van strakke topics ;-)
Het gele deel is de feitelijke brander en niet hoger of anders dan die van een andere Feuerhand 275.
Ondertussen is de gele kleur overigens groen geworden.

@Roel , inderdaad is er wat ruimte onder de set glazen maar veel is dat niet.
Een vierkante fles zou er kunnen passen maar ideaal is dat niet. Vaak zijn leger spullen als dit soort kisten voorzien van alle toeters en bellen.
 
Bovenaan