• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

petroman

SHTF Expert
Mooi geworden !! Welke verf gebruikte je ? RAL kleur en Merk .

Oeps, uh,
Kleur is ral 6006, schijnt de originele kleur het dichtst te naderen.
Merk Colormatic , de lokale autowinkel (automat, misschien ook bij jou in de buurt) alhier mengt de kleur en maakt een spuitbus vol.
Is een 2 componenten verf.
Als de verf droog is dan leg ik de onderdelen 30 minuten in de over bij 70 graden.

De meeste lantarens hadden echter geen kleur.
Hooguit zwart of leger groen. verf > extra kosten.

Standaard spuit ik de lantarens mat zwart met hitte bestendige verf van de gamma. En ook weer afbakken.
 
F

frans81

Gast
Oeps, uh,
Kleur is ral 6006, schijnt de originele kleur het dichtst te naderen.
Merk Colormatic , de lokale autowinkel (automat, misschien ook bij jou in de buurt) alhier mengt de kleur en maakt een spuitbus vol.
Is een 2 componenten verf.
Als de verf droog is dan leg ik de onderdelen 30 minuten in de over bij 70 graden.

De meeste lantarens hadden echter geen kleur.
Hooguit zwart of leger groen. verf > extra kosten.

Standaard spuit ik de lantarens mat zwart met hitte bestendige verf van de gamma. En ook weer afbakken.

En over die hitte bestendige zwarte ( grond ) verf spuit je dan nog dat groen of geel of rood of ??
 

petroman

SHTF Expert
Nee, twee lagen mat zwart dat is alles.
Meestal zijn de lampen verzinkt maar ziet het er niet meer uit.

Kleur gaat er vaak zonder grond op of over een laag zinkverf.
Is beetje afhankeleijk van de staat van het metaal.
In dit geval zat er verf op: gedompelt. Dat ging er rapide af met caustisch soda.
Goed naspoelen met water en 45 min. in de oven bij 130 graden. Vocht is dan wel weg. Dan meteen lakken.
 
Bovenaan