• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Financiële documentaires

Preppertt

Senior Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij als preppers volgen natuurlijk allerlei ontwikkelingen, maar ik dit topic wil ik graag het onderwerp wat mij de laatste tijd het meest interesseert bundelen: de economie. Er zijn zo veel verschillende documentaires te vinden van voorspoed tot doemscenario's. Deze wil ik hier graag plaatsen. Heb je zelf nog filmmateriaal over de economie, plaats deze dan ook.

Ik trap af met een oude docu uit 2007: I.O.U.S.A over de gigantische schuldenberg waarin Amerika zich bevindt en wat er in de toekomst nog gaat komen. Aangezien dit een redelijk oude docu is kunnen we nu al checken of ze het bij het juist eind hadden, en dat hadden ze zeker:



De ingekorte versie van 30 minuten is hier te vinden.

Ook een andere docu: Overdose, The Next Financial Crisis is voor mij echt een aanrader. Gemaakt in 2010 en gaat in op de gevolgen van het beleid waarmee we de crisis van 2008 hebben "opgelost".
[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Niet een documentaire maar wel een opmerkelijk interview (39min.) met de nodige emotie erbij:
De macht achter het grote geld: onthullingen van een insider, Ronald Bernard.

[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

Bron: Coöperatie de vrije media. Interviewer Irma Schiffers.
 

Preppertt

Senior Prepper
Interessant en dat er vieze spelletjes gespeeld worden is mij al lang duidelijk. Sommige dingen (zoals het offeren van kinderen) klinkt weer te bizar om waar te zijn. Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar het gaat boven mijn pet om het te geloven.
 

Preppertt

Senior Prepper
Niet echt een documentaire, meer een presentatie waarin Mike Malloney aan de hand van grafieken de huidige stand van zaken in de financiële wereld probeert te verduidelijken. Wel een beetje commercieel om zijn boek aan te prijzen, maar zeker informatief.

 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
Cooperatie Vrije Media bewijst wereld enorme dienst met deze onthullingen van oprichter de Blije B ( http://www.deblijeb.nl/thuis.html )
VOORMALIG BANKIER RONALD BERNARD HUILT IN VIDEO OVER ZIJN CARRIÈRE DIE BRAK OP PEDOFILIE
[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

 
F

Floesh

Gast
@Highway is er uberhaupt een background check gedaan bij deze man? Voor zover ik kan overzien was dit helemaal geen insider
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Jasje

Prepper goeroe
Zijn "boodschap" gaat behoorlijk wat jaren terug als je er op zoekt. Zijn naam vind je op enig moment niet meer terug. Je zit dan al wel in de periode dat ik me voor kan stellen dat je in zijn positie in die tijd zowiezo niet snel opdoemd of op wil poppen op het www. Althans zo zie ik het nu. Ik speur nog wel verder want in het google-archive moet er ook vast nog wat te vinden zijn. Goed om ff te checked @Floesh. Kan geen kwaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Highway

Last (wo)man standing
@Highway is er uberhaupt een background check gedaan bij deze man? Voor zover ik kan overzien was dit helemaal geen insider
Die achtergrond is een punt waar veel mensen over vallen, dat is erg ondoorzichtig. Vind ik jammer, want zo roep je iets over je af. Er zouden emails zijn over zijn verklaringen dat hij geen CV hoeft te hebben plus dat het onverstandig is die te publiceren als ze er al zijn - maar ook die emails zijn niet in te zien ... en zo blijft men rollebollen over de achtergronden met waarheden of onwaarheden.

Ikzelf geeft het het voordeel van twijfel.. en beschouw het verhaal als 'mogelijk'. Direct iets aannemen of verwerpen doe ik niet, dus ik 'noteer en observeer als een getuige' voorlopig deze ontwikkeling. Immers, los van hem, zijn er diverse meldingen over zaken die hij noemt. Alleen bijzonder hier is, dat al deze zaken hem zouden zijn aangegaan, dat is nog niet eerder voorgekomen. Ik ben ook erg benieuwd wat er in de 3e en 4e video's gemeld gaat worden.

Mocht gaan blijken dat dit een stunt is ... prima, dan is dat zo. Mocht gaan blijken dat het werkelijkheid is ... dan ben ik benieuwd of de mensheid eindelijk wakker gekust is of gewoon nog eens 1000 jaar verder gaat slapen.
 

Ray

SHTF Expert
Als ik even mee ga in het verhaal van Ronald, dan verbaasd het mij dat de 'elite' waarvoor hij werkte hem wel heeft meegenomen en gemarteld om te zorgen dat hij z'n mond zou houden, maar toch zit hij hier nu zijn verhaal te doen. Naar eigen zeggen is er ook niets wat deze 'elite' te ver zou gaan, een simpel 'ongeluk' of 'overdosis' lijkt me veel handiger dan iemand levenslang in de gaten moeten te gaan houden of hij wel of niet uit de school klapt of in zijn testament een sappig verhaal achterlaat.

Ook vormt hij zijn verhaal en ervaringen naar het al oude principe van het grote Goed en het grote Kwaad, het Licht en het Duister, Duivel versus God, Luciferanen/Satanisme versus Christendom.

Bepaalde zaken die hij aanhaalt zijn uiteraard waar, principes die al sinds het begin van de mensheid zo werken, zoals het verdeel en heers principe, landjes/culturen/kleur van je huid/Wij Zij, dat is basis psychologie uiteraard.

Ik ben zeer sceptisch over de 'onthullingen' van deze man. Helaas blijft het zo dat het voor buitenstanders als ik zelve altijd de vraag zal zijn, wat wel en niet waar is. Het is niet in te schatten of deze man de wereld wil behoeden voor het Kwaad, aandacht zoekt, of zelf een Blije Bank wil oprichten om er schatrijk mee te worden en dit creatieve marketing is.
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Inmiddels is er iets meer te lezen over deze man (met name dit artikel) vanuit weer een andere invalshoek. Een fors artikel over alternative media, msm en zo ook over Ronald.

Dus je bent zogenaamd ex-topbankier; legt de vinger op alle zere plekken die al in de alternatieve media te vinden waren; verzamelt die in een set interviews met Irma Schiffers; om vervolgens zelf een bank te beginnen! Ronald en Irma en alle andere acteurs in de alternatieve media hebben u geprobeerd te overtuigen met een goed geregisseerd en zeer geloofwaardig verhaal, waarin alle elementen terug te vinden zijn die iedere waarheidszoeker in de loop der jaren allang had kunnen vinden

Lees artikel/Bron: martinvrijland.nl
En tevens hier een tweede artikel.
 

P.Oemel

Senior Prepper
Deze ook ook wel aardig, of misschien wel meer schokkend om te zien wat ons mogelijk te wachten staat...
En de reden om goud en zilver te kopen.

 
F

forumlid 1447

Gast
Deze ook ook wel aardig, of misschien wel meer schokkend om te zien wat ons mogelijk te wachten staat...
En de reden om goud en zilver te kopen.



Of de nationale banken verkopen hun goud, om hun schulden te verminderen, en zakt de goud en zilverprijs desastreus.
Misschien wordt Niobium wel het nieuwe goud ?

"De belangrijkste toepassing van niobium is bij de productie van sommige roestvrije staalsoorten. Daarnaast wordt niobium op kleine schaal gebruikt voor andere toepassingen:

  • In nucleaire installaties voor het afvangen van losse neutronen.
  • De blauwachtige kleur maakt het een gewild metaal voor sieraden zoals armbanden, oorbellen en body piercings.
  • Het materiaal wordt gebruikt als doping voor titaandioxide om de conductiviteit van dit materiaal te verhogen.
  • Niobium wordt in combinatie met nikkel en kobalt gebruikt in legeringen voor raketmotoren, straalmotoren en andere installaties die grote temperatuursverschillen te verwerken krijgen.
Verder vindt niobium toepassing in supergeleiders."
Bron Wikipedia
 

Jasje

Prepper goeroe
Hieronder een documentaire die eigenlijk op scholen al vertoond/bespoken zou moeten worden. Je ziet een mooie samenhang tussen verschillende al lopende topics op het forum. Topics zoals Einde van contant geld van @Lekker Ding en BIS bank van @Highway zijn daar mooie voorbeelden van. Het gaat over (jouw) vrijheid en contant geld en is ook voor degenen die het een lastig onderwerp vinden erg duidelijk gebracht in zo'n twintig minuten.

Ons huidige geld is de bron van de meeste problemen waarmee deze wereld geconfronteerd wordt. Of het nu over de problematiek in het Midden Oosten gaat of dat gezinnen in Nederland op straat worden gezet. Of het nu over onze eigen gezondheid gaat of de globale milieuproblematiek, al die problemen vinden hun oorsprong in de manier waarop geld wordt gecreëerd.
Bron=handjecontantje.org
 

Highway

Last (wo)man standing
Hieronder een documentaire die eigenlijk op scholen al vertoond/bespoken zou moeten worden. Je ziet een mooie samenhang tussen verschillende al lopende topics op het forum. Topics zoals Einde van contant geld van @Lekker Ding en BIS bank van @Highway zijn daar mooie voorbeelden van. Het gaat over (jouw) vrijheid en contant geld en is ook voor degenen die het een lastig onderwerp vinden erg duidelijk gebracht in zo'n twintig minuten.


Bron=handjecontantje.org


Geweldig goede en eenvoudig heldere video! Zou iedereen deze willen delen op zijn sociale media, of mailen met zijn relatie's? We hebben er immers allemaal mee te maken, en zo help je wel mensen bewust te maken van dit lastige en saaie thema.
 

Highway

Last (wo)man standing
Inmiddels is er iets meer te lezen over deze man (met name dit artikel) vanuit weer een andere invalshoek. Een fors artikel over alternative media, msm en zo ook over Ronald.



Lees artikel/Bron: martinvrijland.nl
En tevens hier een tweede artikel.

Zojuist is deel 3 online gezet van het opzienbarende interview met Ronald Bernard. Ik heb nog niet gekeken vanwege geen zin nu want morgen vroeg op... Maar hier is ie dan.

 

Preppertt

Senior Prepper
Ik heb het wel al gezien, maar het gaat voornamelijk over zichzelf en over dat we als mensheid in zijn geheel wat beter voor elkaar en "het kwaad" moeten opkomen. Verder weinig meer gehoord over de inhoud uit de eerdere twee interviews.
 

Highway

Last (wo)man standing
Ons zorgstelsel kent veel verliezers sinds de Zorgverzekeringswet in werking trad. Maar zijn er ook winnaars? Arts en Auto en Follow the Money doorgronden de partijen die juist munt weten te slaan uit de Nederlandse zorg.

https://www.ftm.nl/artikelen/de-winnaars-van-ons-zorgstelsel-ja-die-zijn-er?share=1

Verreweg het grootste stuk van die taart ging naar de leveranciers en producenten van geneesmiddelen, hulpmiddelen en medische apparatuur. Met 2,9 miljard euro winst op zak waren zij goed voor 41 procent van het totaal. Instellingen verdienden bij elkaar 1,5 miljard euro of 22 procent van het geheel en professionals in de zorg kwamen op de derde plaats met 16 procent van de winst, of 1,1 miljard euro in totaal. Verzekeraars verdienden 5 procent van de zorgwinsten in dat jaar, of 0,4 miljard euro. Dienstverleners als banken, adviesbureaus, ICT-leveranciers en bouwbedrijven verdienden in totaal net als alle zorgprofessionals samen 1,1 miljard euro.
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
VIDEO INTERVIEW: Ewald Engelen roept op om “met hooivorken naar het Binnenhof te trekken”

“De Paradise Papers laat zo overduidelijk zien dat Nederland een van de grote draaischijven is in die achterkant van dat tapijt, in die onderwereld waar geld dus eigenlijk verplaatst wordt teneinde er voor te zorgen dat de bezitters ervan zo min mogelijk belasting hoeven te betalen.”

[MOD]Niet werkende links verwijderd[MOD]
 

Jasje

Prepper goeroe
onsgeld.jpg
Niet zo zeer een documentaire maar wel een epub-boekje. Een gratis uitgave van De Lange Mars www.delangemars.nl. Ook al stamt het uit 2015, de onderwerpen en uitleg gelden nog steeds. En misschien wel harder dan ooit. Voor wie het één en ander nog eens duidelijk wil (terug-)lezen, en anders als forum-aanvulling. Zie de bijlage.
 

Bijlagen

  • Prep-info.zip
    80 KB · Weergaven: 8
Bovenaan