• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Goede daypack voor je BOB / INCH

Firefighter

Prepper
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede daypack als aanvulling op mijn huidige BOB / INCH bag. Ik gebruik nu een Condor 3 day assault, mooie grote tas om meer dan genoeg zooi mee te nemen. Alleen als je dan ergens onderweg je kamp hebt opgeslagen is het wel lekker met een kleinere tas een korte trip te kunnen maken.

Zodoende kwam ik deze tas tegen de Rothco Backup Connectable Back Pack.20170430_122914.png

Mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een ander goed alternatief?

Ik hoor het graag!
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik heb gewoon wat van die lichtgewicht flodderrugtasjes in mijn rugtas zitten. Deels als pakzak voor mijn kleding, slaapspullen, eetset, enzo. Eenmaal de tent opgezet kan ik zo'n rugtasje voor dagrugzak gebruiken.

187a6c0691fea06ac183801a7f053028.jpg




Wil je iets lichter en iets meer betalen dan is er de Exped splash backpack, nog geen 100 gram, 20 euro. Met schouderbandjes(die snijden iets minder dan touwtjes)Deze is ook nog eens waterdicht!

 
F

frans81

Gast
Ik weet waarom iedereen constant problemen heeft met het vinden van de juiste tas .
Er zijn gewoon veel te veel tassen soorten en we zijn te verwend haha .
Daypacks kunnen knap lastig zijn wanneer aan de buitenzijde op de tas .
Doe net als @Stuudje en doe iets extra's in de rugzak .
Gewoon normaal klein en niet complex met veel vakjes duur tasje met een Merknaam met $$ tekens .
10 a 15 Ltr is voldoende .
Ik gebruik zelf inmiddels ook maar een drybagje met schoudergordeltjes .
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
gewoon normaal klein en niet complex met veel vakjes duur tasje met een Merknaam met $$ tekens .
10 a 15 Ltr is voldoende .
Ik heb er verschillende. Ik heb de oudste al een jaar of twintig. Er gaat er wel eens een kapot, ze hebben geen levenslange garanties, maar dat kan je ook niet verwachten van een gratis reclametasje.
Tijdens een preppervakantie in Spanje was het ook handig dat ik ze had. Mijn spullen konden door die tasjes verspreid in de auto gepakt worden, elk hoekje en gaatje werd opgevuld, veel handiger dan drie grote rugtassen in een kleine auto, en tijdens een uitstapje had ik voor verschillende mensen een dagrugtasje paraat.
 
F

frans81

Gast
Ik heb er verschillende. Ik heb de oudste al een jaar of twintig. Er gaat er wel eens een kapot, ze hebben geen levenslange garanties, maar dat kan je ook niet verwachten van een gratis reclametasje.
Tijdens een preppervakantie in Spanje was het ook handig dat ik ze had. Mijn spullen konden door die tasjes verspreid in de auto gepakt worden, elk hoekje en gaatje werd opgevuld, veel handiger dan drie grote rugtassen in een kleine auto, en tijdens een uitstapje had ik voor verschillende mensen een dagrugtasje paraat.

Mijn Vrouw heeft ook altijd van die dunne en handige tasjes vij zich . Gewoon in haar tas .
Man man wat een doordachte Vrouwen gedachte haha .
Toegegeven ik heb het vaak geeneens bemerkt dat ze die bij zich had .
Totdat je je gaat afvragen waar ze die dingen vandaan toverde .
Anticiperen noemt ze dat . En helpen de plastik hoop te verkleinen .
 

Ray

SHTF Expert
@Myronprps: Prachtige tassen zeg, Indiana Jones zouden ze niet misstaan. :)

Zelf heb ik meestal ook zo'n extra fluttasje extra mee, maar die koordjes kunnen toch aardig in de schouders snijden. De daypacks van de Saracen zijn ook aan elkaar te ritsen, maar eerlijk gezegd bevalt me dat ook voor geen meter. Ten eerste omdat het ding niet zit met een paar kilo erin, ten tweede omdat aan de rugzak vast deze het ding gewoon veel te breed maakt.

Ik heb ook een rugzak met een extra rugzakjes van 10 liter (fijn ding, met mesh op de rug) die je er dan bovenop moet klikken. Ook niet ideaal, het gewicht van het extra rugzakjes hangt dan vrij ver van het lichaam.

Op reizen heb ik vaak gewoon een extra rugtasje bij me, gewoon zo'n goedkope van de Lidl oid.
 

Kanina

Diehard Prepper
Ik heb vroeger een Nomad rugtas gehad, eigenlijk voor schoolboeken etc. maar ik gebruikte m altijd als boodschappentas. Kan niet zoveel en zolang tillen met mijn armen.
Gebruikte toen die op was na 7 jaar een Wolfskin Berkeley L (maat wordt niet meer verkocht) die nu dienst doet als BOB. Inmiddels heb ik ook de kleinere Wolfskin perfect day als dagelijkse tas. Kwaliteit is bijzonder goed en stevig. We sjorren er de wereld mee rond. Past veel in.
 
Bovenaan