• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gratis webinar gefixed, van silat urban survival in chaos.. enjoy!

Papillon

Diehard Prepper
He, de link werkt hier niet, krijg een 404 (page not found).
Waar gaat de link over? Wat beschrijving zou fijn zijn.

Ik had erbij gezet dat ik het gemaild heb dat de link niet werkt. De beschrijving staat erbij, urban survival, chaos en shtf wat wil je nog meer weten ray?
 

Ray

SHTF Expert
Ik had erbij gezet dat ik het gemaild heb dat de link niet werkt. De beschrijving staat erbij, urban survival, chaos en shtf wat wil je nog meer weten ray?

Ik had de post gelezen voordat je hem had aangepast. Nog geen idee echter waar de link over gaat. Vuur maken? Shelters bouwen? Poffertjes bakken?
 
G

Gamble

Gast
Niks verwijderen, gewoon laten staan en aanpassen. Pm je me de link! ;)
 
G

Gamble

Gast
En


ik ben moe van het geneuzel en poffertjes en koekjes bakken gamble. ik pm je de code en draadje mag weg @ mods
Even ademhalen. Link laten staan. Veel mensen gelukkig maken met de link en doordat het je einde is van de vastentijd een whiskey inschenken om eens volledig in relax stand te komen ;)
 

Papillon

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Dus als je gevraagd wordt een duidelijke, voor iederen begrijpbare, tekst te typen voor je link dan vind je dat zo veel werk dat je de kop in de wind gooit en de kont tegen de krib.
Jammer. Iets meer uitleg geven is toch geen uitdaging ?

T gaat mij om de toon waarop.

En wat kan er nog meer duidelijk zijn dan dat een silat collega leraar waar ik af en toe contact mee heb nu zeer interessante persoonlijke adviezen geeft met betrekking tot de overlevingskant van silat, dus niet het vechten, maar het overleven.

Wat kan ik er nog meer over vertellen? Chaos, geweld, plunderen, oorlog, prioriteiten stellen, omgeving gebruiken, geimproviseerde wapens, schuilen, mobiel blijven, gewonen verplaatsen zonder vast te pakken ivm hiv.. mindset enz en hoe daar in te schakelen.

Silat sharaf is zowel traditioneel, als heel erg up to date. Zijn gevoel en intuitie is ook ontwikkeld, en kan net als ik waarnemen. In dit filmpje draait het vooral om praktische zaken zoals een schrijfblokje, omdat je in stress veel vergeet. Niet te zware tas, en wat wel en wat niet te doen.

Zo iets duidelijker hoop ik
 

Papillon

Diehard Prepper
Even ademhalen. Link laten staan. Veel mensen gelukkig maken met de link en doordat het je einde is van de vastentijd een whiskey inschenken om eens volledig in relax stand te komen ;)

Kom jij maar een keer hier een whiskey doen dan! ipv in die gamble tent van je haha
 
D

Deleted member 101

Gast
Als ik me er ook even mee mag bemoeien. als ik op de link klik zie ik een spiermassa een zgn. Karambit mes vasthouden.
Ik zeg niet kopen. Is niet voor koekenbakkers:lol:



Durf nu ook niet meer een eeuwenoud familierecept te geven voor overheerlijke pannenkoeken. Of had ik dat al eens gegeven?
 

Papillon

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Als ik me er ook even mee mag bemoeien. als ik op de link klik zie ik een spiermassa een zgn. Karambit mes vasthouden.
Ik zeg niet kopen. Is niet voor koekenbakkers:lol:



Durf nu ook niet meer een eeuwenoud familierecept te geven voor overheerlijke pannenkoeken. Of had ik dat al eens gegeven?


Naar beneden scrollen Tom, waardevolle info. Voor het hele webinar is een code nodig.
Tja een karambit is niet voor iedereen geschikt idd. Voor de doorsnee Amerikaan met een mening niet zo.
Voor een getrainde silat speler met karambit of rencong zou ik oppassen.
 
J

J.J

Gast
Naar beneden scrollen Tom, waardevolle info. Voor het hele webinar is een code nodig.
Tja een karambit is niet voor iedereen geschikt idd. Voor de doorsnee Amerikaan met een mening niet zo.
Voor een getrainde silat speler met karambit of rencong zou ik oppassen.

Toch wel heel anders dan een pencak-silatbeoefenaar die beheerst en rust uitstralen,
als ze hun opleiding goed hebben gevolgd met de juiste instelling.
Ik heb in het verleden verschillende beoefenaars gekend in Amsterdam ook die les gaven.
Ik heb een Indische verleden.
--------------------------------------------------
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pencak_silat
Een ervaren pencak-silatbeoefenaar zal in het echt nooit aanvallen, maar wacht met veel geduld en beheersing de aanval af om pas daarna zijn technieken te gebruiken in het gevecht. Sommige manieren van pencak silat beoefenen houden in dat deelname aan sparringen en wedstrijden in de praktijk onmogelijk is. De geoefende technieken zijn verboden omdat zij een vernietigende uitwerking hebben op de tegenstander.
 

Papillon

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Toch wel heel anders dan een pencak-silatbeoefenaar die beheerst en rust uitstralen,
als ze hun opleiding goed hebben gevolgd met de juiste instelling.
Ik heb in het verleden verschillende beoefenaars gekend in Amsterdam ook die les gaven.
Ik heb een Indische verleden.
--------------------------------------------------
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pencak_silat
Een ervaren pencak-silatbeoefenaar zal in het echt nooit aanvallen, maar wacht met veel geduld en beheersing de aanval af om pas daarna zijn technieken te gebruiken in het gevecht. Sommige manieren van pencak silat beoefenen houden in dat deelname aan sparringen en wedstrijden in de praktijk onmogelijk is. De geoefende technieken zijn verboden omdat zij een vernietigende uitwerking hebben op de tegenstander.

Er zijn in Nederland weinig goede silat leraren helaas. en wikepedia doelt op de adat, alleen vergeet dat er wel degelijk hele ontwikkelde straatvechters zijn die silat beheersen. En uit ervaring weten dat afwachten onzin is. Heilige huisjes worden omgegooid JJ




Er zijn nu veel jongens die commercieel gaan, zoals studenten van Frank Ropers, Maul Mornie, enz En het is volop in ontwikkeling.
De scholen waar de hele survival wordt geleerd ken ik niet meer in Nederland. Ik probeer er wel mijn best voor te doen skills door te geven. Alleen voor de meesten is het te geweldadig, en gaan liever vecht sporten.

Leuk dat je er iets van afweet, door je afkomst.
 
J

J.J

Gast
Maar deze mannen zijn al jaren geleden overleden ze waren al meester in Indonesië, alleen de oude peffercorn of pfefferkorn heeft nog even les gegeven in Amsterdam.
Ik ben haast 65 en kende deze mannen tot ik 18 was, en de mannen waren toen al ruim boven de zestig, bijzonder waardige, aardig en vriendelijk, heel fijn om daar mee om te gaan.
 

Papillon

Diehard Prepper
Maar deze mannen zijn al jaren geleden overleden ze waren al meester in Indonesië, alleen de oude peffercorn of pfefferkorn heeft nog even les gegeven in Amsterdam.
Ik ben haast 65 en kende deze mannen tot ik 18 was, en de mannen waren toen al ruim boven de zestig, bijzonder waardige, aardig en vriendelijk, heel fijn om daar mee om te gaan.

Mijn leraar was Boelie Phefferkorn, ook een hele vriendelijke man. En idd de adat leefde toen nog meer dan nu.
 
Bovenaan