• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

H2O2 (Waterstofperoxide) is LEVEN

J

J.J

Gast
Bijzonder dat er nog niet is geschreven op het forum over,
Waterstofperoxide het word wel beschreven als zijnde een wonder middel.

[-----------------------------------------------------------------------------------
Nog beduidend weinig mensen zijn bekend met de heilzame werking van waterstofperoxide voor VELE, zo niet ALLE ziekten die er bestaan. Dit is misschien wel de meest belangrijke informatie die je ooit zal lezen over je gezondheid. Ik ga je uitleggen wat waterstofperoxide is en waarom het de schrik is van elk farmaceutisch bedrijf. Je bent namelijk in staat jezelf op een natuurlijke, veilige en effectieve manier te genezen!

Wat is waterstofperoxide?
http://leefbewust.nu/waterstofperoxide-een-wondergeneesmiddel/
----------------------------------------------------------------------------------]
11 toepassingsmogelijkheden en voordelen van zuurstofwater
Voetschimmel
Als je vaak problemen hebt met schimmel op de voeten en nagels, dan is het aanbevolen om een 50/50 mengsel te maken met net zoveel water als waterstofperoxide. Laat je voeten in de avond een paar minuten weken en droog ze daarna goed af.
https://gezonderleven.com/voordelen-en-toepassingen-zuurstofwater/
https://gezonderleven.com/manieren-om-thuis-waterstofperoxide-te-gebruiken/

Nog vele toepassingen van Waterstofperoxide,
In Nederland gaat het PWN (Waterleidingbedrijf Noord-Holland) vanaf 2004 ultraviolet licht in combinatie met waterstofperoxide gebruiken om drinkwater te zuiveren. Hierbij worden organische afvalstoffen en microbiologische verontreinigingen (zoals bestrijdingsmiddelen) afgebroken. Voordeel van deze methode is dat er geen schadelijke stoffen gevormd worden.
Read more: https://www.lenntech.nl/processen/d...emiddelen-waterstofperoxide.htm#ixzz5CpsQi3Pl
https://www.lenntech.nl/processen/desinfectie/chemisch/desinfectiemiddelen-waterstofperoxide.htm
Er is best wel veel te vinden op het internet.
Het is voor zoveel dingen te gebruiken, onmisbaar voor een Prepper.
Het verbaast me dan ook dat de heer @vheeswijk het hier nog niet heeft beschreven.



Read more: https://www.lenntech.nl/processen/d...emiddelen-waterstofperoxide.htm#ixzz5CptR243d
 

Vempain

Prepper goeroe
De waterstofperoxide in de zwaarste dosering die je in de winkel kunt verkrijgen is 30%
Let OP!!! deze is veel te sterk om op het lichaam te gebruiken dus vergeet niet om ruim te verdunnen voor de verschillende toepassingen.
(de wonden van waterstofperoxide kunnen als behoorlijk pijnlijk worden ervaren, zelf helaas ook de nodige ervaring mee aangezien ik dagelijks met 50% gehalte werk maar ook 30% kan best prikken en irriteren op de huid)
Voor mondwater is het ongeveer 0.2% peroxide meer dan genoeg terwijl je met oordruppels bijvoorbeeld tot maximaal 3% kan gaan.
Wees met de 3% alsnog voorzichtig aangezien je haar daar ook al redelijk geblondeerd van kan raken.;)
 

PBear

Mankinds only hope
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijzonder dat er nog niet is geschreven op het forum over,
Waterstofperoxide het word wel beschreven als zijnde een wonder middel.

[-----------------------------------------------------------------------------------
Nog beduidend weinig mensen zijn bekend met de heilzame werking van waterstofperoxide voor VELE, zo niet ALLE ziekten die er bestaan. Dit is misschien wel de meest belangrijke informatie die je ooit zal lezen over je gezondheid. Ik ga je uitleggen wat waterstofperoxide is en waarom het de schrik is van elk farmaceutisch bedrijf. Je bent namelijk in staat jezelf op een natuurlijke, veilige en effectieve manier te genezen!

Wat is waterstofperoxide?
http://leefbewust.nu/waterstofperoxide-een-wondergeneesmiddel/


Ik heb snel even de bovenvermelde website bekeken want nieuwsgierig als ik ben naar wondermiddelen wekken zulke claims ook mijn scepsis. De website beweert zich te baseren op (wetenschappelijke?) onderzoeken, waar ook o.a. homeopathie bij geharkt wordt, waarvan aangetoond is dat het geen wetenschappelijke basis heeft.
De website heeft m.i. een hoog "Jomanda gehalte"

Ik kan uit ervaring bevestigen dat waterstofperoxide werkt als ontsmettingsmiddel, maar dat "Ziekte moet gezien worden als uitdroging en verstikking op celniveau, een tekort aan water en zuurstof, en moet dus ook op die manier worden opgelost", zoals op de website wordt beweerd, vind ik toch wel héél kort door de bocht. Ik ben benieuwd wel gedegen wetenschappelijk onderzoek zo'n krasse stelling ondersteunt.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Ik heb het eerder vernoemd, in een ander draadje (zelfmedicatie WTSHTF?)
Wat je koopt bij het Kruidvat is gewoon 3% en prima te gebruiken, ook als mondspoeling bij aften bv, of ontsmetting van een klein wondje.

Ik gebruik het op dit moment ook om bv smet in mn zaailingen te voorkomen: bij het regenwater dat ik de plantjes geef doe ik een flinke scheut H2O2, werkt perfect :D
 

LoneDrone

Senior Prepper
Ik heb het stuk op de site eens gelezen en er staat, sorry voor mijn woordgebruik, een enorme berg KUL in. Ja, je lichaam bestaat voor ¾ uit water. En water bestaat uit waterstof en zuurstof… Dus H2O2 (bestaat uit water en zuurstof) moet wel helemaal geweldig zijn???
Er staan veel beweringen in die een middelbare schoollier met scheikunde en biologie in zijn pakket al zal weglachen. Ook een heel aantal vage verwijzingen, loze kreten en reeds lang achterhaalde zaken. Zoals b.v. deze: “Decennia geleden al ontdekte Nobelprijswinnaar Otto Warburg, arts en fysioloog, de primaire oorzaak van kanker. Zuurstoftekort op celniveau!”
Decennia geleden is ook al aangetoond dat de anaerobiosis die Warburg waarnam een gevolg was van de kankercellen, niet de oorzaak.

In je immuunsysteem speelt H2O2 zeker een zeer belangrijke rol, sterker nog: we hebben enzymen (Xanthine-oxidase) in ons lichaam om het spul zelf aan te maken , en ik kan me heel goed voorstellen dat een ontsmettende stof perfect werkt tegen voetschimmel, net zoals het bacteriën sloopt op je snijplankje in de keuken…
 

Mayo

Last (wo)man standing
ah, vandaar dus dat het bij de dingen waar ik het voor gebruik een goed effect heeft: ontsmetting! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
Vandaag nog een flesje bij Kruitvat kunnen kopen, aanlevering is moeilijk Etos heeft nog voldoende kost ook €1,00 ook 3% verdunning.
Maar net als "Dunne Breek" en andere stoffen je moet gewoon weten waar je mee bezig bent,
en je verstand gebruiken.
Net als een scherp mes je moet weten hoe het te gebruiken, dan is het een fantastisch instrument.
Vuur is ook prima, ook als je het goed gebruikt.

Gebruik je niet je verstand,,,,,,,, leef dan heeeeel eenvoudig als kleine kinderen.
Ben je dan een overlever beslist niet.

De lezer gebruike zijn verstand en onderscheidings vermogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
V

Verwijderd lid 423

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Als schoonmaak- en ontsmettingsmiddel gebruik ik zelf "puro oxi", en heeft m.i. voordelen.
https://www.brouwmarkt.nl/puro-oxi-5000-gram.html
4 g in een liter water volstaat. Je hebt dan een oplossing die zo'n 6 uur lang actief blijft. De actieve stof is natriumpercabonaat. Als het zijn oxiderende/ontsmettende werking heeft gedaan, rest er een oplossing van natriumcarbonaat (soda). Het is ontsmettend vanwege (via peroxide) de zuurstof die vrijkomt. In een emmer zie je al snel de gasbelletjes tegen de wand kleven.
3-5 minuten contacttijd volstaat om zaken te ontsmetten. Het uitkoken van bijvoorbeeld flessen en weckpotten is met dit middel niet meer nodig. Zolang het maar droog wordt opgeslagen, is het nagenoeg onbeperkt houdbaar (contact met vocht activeert het, dus dat tijdens opslag vermijden). Contact met koper vermijden las ik.
Ik vind het een prep-ontsmettingsmiddel bij uitstek. Lang te bewaren, gemakkelijk in gebruik en er is geen brandstofnodig (zoals bij uitkoken/steriliseren). Een extra 5 kg emmertje heb ik als ijzeren voorraad altijd achter de hand. Het is overigens ook in kleinere verpakkingen te koop.

Een peroxide-oplossing zoals in dit draadje al genoemd is, is maar beperkt houdbaar (als ik mij niet vergis).

Voor de duidelijkheid nog even, voordat er meer wordt gedood dan alleen bacteriën:eek:: Een peroxide-oplossing, maar ook die puro-oxi, zijn natuurlijk niet bedoeld om in te nemen...
 
J

J.J

Gast
Dag beste @RockyFlats
De kleine flesjes Waterstofperoxide wat wij hebben gekocht is houdbaar tot 03- 2023
En kost maar €1,00 120 ml.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag beste @RockyFlats
De kleine flesjes Waterstofperoxide wat wij hebben gekocht is houdbaar tot 03- 2023
En kost maar €1,00 120 ml.
Goedenavond beste @J.J. 5 jaar is zeker niet slecht lijkt me. Maar na openen is het waarschijnlijk nog maar een maand houdbaar. Tenmiste, ik zie dat op diverse sites zo vermeld.

Bij "puro oxi" (een poeder) gebeurt er niets totdat er water bij komt, en pas dan ontstaat er (o.a.) waterstofperoxide. Het is daarom ook in een al aangebroken maar goed gesloten verpakking lang houdbaar.

En bij 15,95 Euro voor 1250 liter oplossing is het maar 0,16 cent voor 120 ml oplossing! 625 x meer...
Maar, OK, het zijn wel twee verschillende stoffen, dus dit prijsvergelijk gaat in die zin een beetje mank.
Tenzij de precieze samenstelling er minder toe doet en het alleen om ontsmetten gaat lijkt me.

Mochten we ooit eens een SHTF meemaken dan weet ik nog niet of die F nu voor Fan staat of voor Finger;). Hygiëne wordt dan sowieso extra belangrijk.
Ik bedenk me, dat ik het beste ook een beetje puro-oxi in mijn EDC tas stop. Met 10 gram is al 2,5 liter oplossing te maken. Dat zou dan te gebruiken zijn voor allerlei ontsmettingsklusjes. Wel goed vochtvrij verpakken.

Nog een tip is, om ook aan een flesje met 70% isopropyl-alcohol te denken, en is wat in ziekenhuizen wordt gebruikt voor handontsmetting. Prima is het dan bijvoorbeeld om een liter puur te kopen (hier bijvoorbeeld https://www.werkenmetmerken.nl/nl/isopropanol_99_9_zuiver/p/8980
) en dat zelf met 30% water aan te lengen. De houdbaarheid daarvan is praktisch onbeperkt, zolang de alcohol niet verdampt. 1 of 2 ml daarvan is vast al genoeg om de handen te wassen. En het is ook prima geschikt voor het bevochtigen van ontsmettingsdoekjes.
Ik vond op internet daarover nog: "De effectiviteit van alcoholen tegen vegetatieve bacteriën en schimmels neemt toe met hun moleculaire gewicht (dus ethanol is effectiever dan methanol, en isopropyl alcohol is op zijn beurt weer effectiever dan ethanol).Alcoholen werken in op het bacteriële celmembraan door het doorlatend te maken (permeatie) en werkzaamheid wordt verhoogd door de aanwezigheid van water, dat leidt tot cytoplasma lekkage, denaturatie van eiwitten en eventuele cellyse." Vandaar, 30% water en 70% isopropyl alcohol.
 
J

J.J

Gast
Ha de Topic word steeds mooier.:oops:
Weer een aanvulling op jou tip @RockyFlats
Arsegan PURO OXI ® 1000 gr
Beschikbaarheid: Op voorraad
€ 6,95
https://www.brouwmarkt.nl/puro-oxi-1000-gram.html
  • Dosering: 4 gram per liter warm tot heet water.
  • Contacttijd: 3 - 5 minuten.
  • Attentie: bij een langere contacttijd kan een onschadelijke witte kalkaanslag achterblijven die eenvoudig is te verwijderen door te spoelen met een oplossing van azijn- of citroenzuur.
  • Inhoud: 1000 gram (goed voor 250 liter reiniger)
Let op: Bevat dezelfde werkzame stof als Chemipro OXI, is alleen veel gunstiger geprijsd.
 
J

J.J

Gast
Ik heb een tijd geleden in het ziekenhuis door zeer slechte hygiëne de E-coli in de bloedbaan gekregen ik heb het te nauwe nood overleeft, en had een tijdlang geen controle over mijn lichaam, door het wild schokkend en op en neer deinend, moest ik vast gelegd worden in het bed om er niet af te kukelen, na een lange tijd penicilline kuren te hebben in genomen begon ik te herstellen.

Maar daar door wel schimmels gekregen, uitslag aan vingers en voeten, ook de verschrikkelijke kalknagels gekregen (ook gratis:mad:) jaren heb ik geprobeerd er van af te komen, nagels verschillende keren weg geslepen en de voeten in een voetbad met dunne bleek, met van alles in gespoten meer niets hielp.

Nu heb ik het aan aantal keren met Waterstofperoxide en een wattenstokje gedept en de nagels veranderen wat, dus heb ik weer goede hoop en heb de nagels weer weg geslepen.

Minima voetbad:
De blote voeten in pedaalemmerzakjes gedaan een klein scheutje Waterstofperoxide over de nagels gedaan toen sokken aan gedaan in de schoenen zo een aantal uren gezeten en door het huis gelopen.
Het grote voordeel je gebruikt maar heel weinig Waterstofperoxide, en het word heel goed verdeeld over de gehele voeten en nagels, en ondertussen heb je de bewegingsvrijheid in huis, zo kan je gerust een aantal uren je voetbad nemen.

Mijn uitslag om de voeten is al na een paar keren insmeren met de wattenstokjes tot rust gekomen.
Ik zou inwendig de Natriumbicarbonaat moeten gebruiken tegen de schimmels,
maar durf het niet in verband met mijn hoge onderdruk en 20% tot 30% kans op een hartinfarct,
ben net een paar minuten geleden gebeld door de dokter, en kreeg deze mededeling.:oops:
 
  • Wow
Waarderingen: JJ&A
Bovenaan