• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

HAHA een Oerdegelijke oude VESPA

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag eindelijk in ontvangst genomen ;)
Waarom eindelijk ? Dit omdat ik minimaal kans had .
Oude eigenaar had een tweetact vespa snorscooter gekregen .
Helaas durfde de 71 jarige dame er lange tijd niet op te rijden .
Afgelopen week heeft ze het toch aangedurft en vandaag ging de telefoon en ik kon de Vespa Ciao P25 uit ??? in ontvangst nemen ;)
GRATIS :thnx:.
Snorbrommer :) Testritje van 25 Km gemaakt en het rijd langzaam en zuinig . Misschien dat ik er nog Terreinbanden op leg om tijdens een SHTF Off Road te gaan :lol:

20161113_144058.jpg 20161113_144225.jpg
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi.

Mooie Vespa daar zal je nog lang mee doen ik had n blauwe voor op de kazerne tijdens de lanmachtdagen(parkeerverbod).
Die Vespa was de hoer van het eskadron maar let ons nooit in de steek oerdegelijk die dingen:thumbsup:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi.

Mooie Vespa daar zal je nog lang mee doen ik had n blauwe voor op de kazerne tijdens de lanmachtdagen(parkeerverbod).
Die Vespa was de hoer van het eskadron maar let ons nooit in de steek oerdegelijk die dingen:thumbsup:

Gewoon SIMPEL .
En misschien zelfs EMP proof :lol:
Het ding is destijds van een 75 jarige Dame naar een andere Dame gegaan en die inmiddels 71 jarige andere Dame ( Schoonmoeder ) heeft hem geschonken aan een 50 plus Schoonzoon Mens  . Aan mij dus !
 
D

Deleted member 101

Gast
Heb er ook zo een staan, kleur blauw zonder kenteken. Snoruitvoering.
Wel gereviseerd blok. en niet zulke mooie koffers.
En een z.g.an. motorblok compleet. en diverse uitlaten. Ben te lui om alles op de foto te zetten voor verkoop.
Moet alles uit de schuur halen. Wel op afspraak verkoop mogelijk.
Niet gratis maar wel goedkoop. Vespa Ciao (zo heet de brommer).
Nu zit ik me te realiseren dat ik misschien op MP hier ergens moet zetten.
 
F

frans81

Gast
Zeer betrouwbaar brommertje, had ik vroeger ook, niet stuk te krijgen.
Daar zal je veel plezier aan beleven.

Ik ga het sporadisch gebruiken .
Wanneer ik wat verder weg moet en er veel wind staat en wanneer ik toevallig geen zin heb om te fietsen .
Auto gebruiken we ook niet vaak .
CONDITIE OP PIJL HOUDEN noemen ze dat volgens mij :oops: En anders raak ik mijn energie niet kwijt :(
 

Flos

SHTF Expert
Ha ik heb er ook een staan. Vorig jaar heb in cherman groen gespoten. Heb er wel geen papieren bij.
 

Gigo

Elementary prepper
Heerlijke dingen, oude brommers.

Ik heb al zo'n 5 jaar een oude tomos a35 staan die ik ook sporadisch gebruikt, niet kapot te krijgen en start altijd! al het onderhoud is heel simpel te doen en er zitten geen rare elektrische frutsen op die kapot kunnen gaan. Gebruikt hem nu vooral om af en toe rondjes te rijden (heerlijk). en af en toe mee te crossen in het bos, dat ding komt elke berg op:lol:. Het nadeel is alleen dat ze heel erg diefstalgevoelig zijn, altijd een goed slot meenemen dus. (eventueel benzinekraan dicht draaien en bougiekabel los trekken.

Kosten p/m: Verzekering: 3 euro, wegenbelasting 0 euro:), benzine bij gemiddeld verbuik: 4 euro mengsmering per 1,5 week. Geen drol dus.

Mocht je dat 25 rijden saai vinden: bromuitlaat en bromtandwiel op marktplaats kopen voor 10 euro en je rijdt 55km/h:thumbsup:, dit uiteraard alleen doen op eigen terrein (mag niet en je bent niet verzekerd).
 

Bijlagen

  • DSC_0086.JPG
    DSC_0086.JPG
    65.4 KB · Weergaven: 10

Nomad

Diehard Prepper
Dat zijn mooie brommertjes!
Die van mij krijgt ook weinig liefde de laatste jaren.
Alleen in geval van nood komt ie uit de schuur.
Ik heb een oude Puck Maxi. In een prachtige halfdoorzichtige aubergine kleur. En nog met de trappers.
Kost nog geen €40,- aan verzekering per jaar.
Rijdt niet hard, 50-55km/h is wel de max. Maar wel super relaxed. Mijn eerste brommer was een Yamaha scooter, wat een nerveuze dingen zijn dat zeg!
Doe mij dan maar mijn trouwe Puchje.
Maar wat leuk om nog meer brommer liefhebbers te zien hier.
 

Flos

SHTF Expert
Het zou mooi zijn moesten alle foto's van de brommers op een rij met de naam van de eigenaar er bij. Dus wie zo een soortgelijke brommer heeft plaats hier dan een foto van jou stalen shetlandpony.
Dan vragen we aan een moderator om de foto's eens onder elkaar te zetten. @Stuudje @Ray
 

Gigo

Elementary prepper
@Flos leuk plan!

Mocht iemand geïnteresseerd zijn of vragen hebben mbt een Tomos, vraag maar raak :). Heb zo'n beetje heel die brommer al 3x uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (succesvol). Heb hem gekocht voor 100 euro van de moeder van een vriend, toen was hij zo gaar als maar kan. Ondertussen is hij bijna weer in nieuwstaat.

dsc_0493-jpg.4460

Zo heb ik hem overgenomen, alles onder de roest en de motor deed niks
 

Bijlagen

  • DSC_0493.JPG
    DSC_0493.JPG
    58.7 KB · Weergaven: 127
F

frans81

Gast
Vandaag was de koude start een heus probleem .
Ook na het winkelen was starten moeizaam .
Zelfs een heuse knal uit de uitlaat .
Een oude vrouw achter mij kiepte bijna van haar fiets van de schrik .
Mijn excuses volgden , met aangevuld een goedkope smoes .
Volgas en flink trappen en eindelijk .
Tijdens het rijden bleef het in het begin opletten met gas terug nemen .
Tips welkom .
 
F

frans81

Gast
Gezien het tamelijk complexe ontwerp dat onze tijd ver vooruit is win ik graag wat info in bij mensen met een hoger IQ dan het mijne .
:lol:
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik zou de carburateur eens uit elkaar halen. Controleren of de gas naald niet krom is en op de juiste stand staat, de sproeier niet verstopt, de choke niet blijft hangen en goed functioneert, de vlotter goed werkt. Ook de bougie controleren op slijtage of afzettingen of gewoon vervangen.
Ik neem even aan dat de bromfiets contactpuntjes heeft ipv elektronische ontsteking, mogelijk zijn de contactpuntjes versleten of niet juist afgesteld. Luchtfilter schoon? Luchtfilter goed aangesloten op de carburateur?
Zit de kabel van bobine naar bougie goed vast? Is de bobine goed geaard? Zijn de bouten van de cilinder goed vast zodat er geen valse lucht wordt aangezogen?

Dat is iig de troubleshooting die ik uitvoerde bij mijn oude Zundapp.
 
F

frans81

Gast
Ik zou de carburateur eens uit elkaar halen. Controleren of de gas naald niet krom is en op de juiste stand staat, de sproeier niet verstopt, de choke niet blijft hangen en goed functioneert, de vlotter goed werkt. Ook de bougie controleren op slijtage of afzettingen of gewoon vervangen.
Ik neem even aan dat de bromfiets contactpuntjes heeft ipv elektronische ontsteking, mogelijk zijn de contactpuntjes versleten of niet juist afgesteld. Luchtfilter schoon? Luchtfilter goed aangesloten op de carburateur?
Zit de kabel van bobine naar bougie goed vast? Is de bobine goed geaard? Zijn de bouten van de cilinder goed vast zodat er geen valse lucht wordt aangezogen?

Dat is iig de troubleshooting die ik uitvoerde bij mijn oude Zundapp.

Het hele rijtje aan mogelijke oorzaken was ook al door mijn hoofd gegaan :lol:
Daarom hoopte ik op een Directe aanwijzing :(
Helaas onmogelijk ik weet het .
We halen het even uitelkaar en blazen er wat Wonderlucht doorheen :lol: .
 

Nomad

Diehard Prepper
dsc03186.JPG

Een foto van die van mij heb ik zo niet bij de hand en thuis staat hij achter een rij fietsen.
Maar dit is hem, bijna helemaal hoe ik hem ook heb. Al ziet die van mij er wat beter uit.
Verder heeft deze ongelukkige eigenaar de koplamp niet in kleur en geen trappers op de brommer.
Die laatste zijn best wel handig, je kan hem er mee aantrappen (als een soort kickstart), aanfietsen of gewoon fietsen.
 
Bovenaan