• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Handleiding: Gebruik van BBCodes in berichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt door een moderator:
In het tekstvak waar we berichten opstellen zitten vele knoppen die ons helpen de tekst op te maken, zoals tekst vet gedrukt te maken, cursief (scheef), maar ook het plaatsen van een hyperlink kan vanzelf gaan, een filmpje embedded, enz.
Niet alle mogelijkheden zijn terug te vinden onder deze knoppen.

De codes die gebruikt kunnen worden voor aanvullende zaken zoals tekst doorhalen enz. vind je >hier<.

Enkele voorbeelden:

Tekst doorhalen:
Code:
[S]hier de door te halen tekst[/S]
Dat ziet er dan zo uit:
hier de door te halen tekst

Ook kunnen we wat doen met de tekst uitlijning wat soms best netjes kan staan in een openingspost etc.
Links uitlijnen:
Code:
[LEFT]hier de links uitgelijnde tekst[/LEFT]
Dit ziet er dan zo uit:
hier de links uitgelijnde tekst​
Haha, dat is dus hoe het standaard ook al is :lol:.
Maar we kunnen ook in het midden centreren:
Code:
[CENTER]hier de tekst die je in het midden uitgelijnd wilt hebben[/CENTER]
Dit ziet er dan zo uit:
hier de tekst die je in het midden uitgelijnd wilt hebben​
En ook rechts is mogelijk:
Code:
[RIGHT]hier de tekst die je rechts uitgelijnd wilt hebben[/RIGHT]
Dat ziet er dan zo uit:
hier de tekst die je rechts uitgelijnd wilt hebben​

Ook kunnen we een zogenaamde "spoiler" invoegen.
Het is een soort knopje in je post waar op geklikt kan worden. Bij klikken komt er een klein tekstveld met de boodschap.
Het kan op 2 manieren, simpel (de knop zou altijd de tekst "spoiler" bevatten, of wat geavanceerder zodat je zelf de tekst in de knop kan bepalen.
Ik vind de 2e optie alleen de moeite waard om uit te leggen:
Code:
[SPOILER=Klik hier om mijn "geheime" bericht te lezen]Nou, gefopt, zo interessant was het niet, nu heb ik toch 5 seconden van je leven totaal nutteloos besteed.[/SPOILER]
Dit word dan:
Nou, gefopt, zo interessant was het niet, nu heb ik toch 5 seconden van je leven totaal nutteloos besteed.

En als je iemand ooit iets uit wilt leggen over deze codes kan je de codes ook uitschakelen.
Zo doe je dat:
Code:
[PLAIN]Ik wil [S]dit stuk doorgestreepte tekst[/S] zichtbaar maken voor een ander hoe ik dat doe.[/PLAIN]
Dit word dan:
Ik wil [S]dit stuk doorgestreepte tekst[/S] zichtbaar maken voor een ander hoe ik dat doe.

Zo, dat was even een kleine uitleg betreft wat aanvullende mogelijkheden in een post.
Tekst doorhalen werkt ook in de shoutbox/chat bijvoorbeeld, daar kreeg ik de vraag van iemand (@J.J ) hoe ik dat deed, dus vandaar even deze uitleg :).

Het zal niet voor iedereen direct weggelegd zijn, maar wie het leuk vind en snapt kan het gebruiken :).
:thnx:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan