• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote Toiletpapier-Topic

Dreutel

Prepper goeroe
Het preppen van toiletpapier is bijna spreekwoordelijk voor vele preppers. Toch bestond er nog geen draadje over. Tot nu! Gelukkig heeft dit papier vele gebruiksmogelijkheden. en hieronder kunnen jullie alles kwijt in relatie tot wc-papier. Deze toepassing kende ik nog niet: alcohol maken:

 

Henk88

Diehard Prepper
Erg interessante video, helaas is het proces wel wat omslachtiger dan ik had gehoopt anders dan hoefde ik geen sterke drank meer te preppen, alleen nog toiletpapier en enzymen :fluit:.

In het kader van toiletpapier ben ik zelf nog op zoek naar een Nederlandse webshop waar je deze doekjes goedkoop kunt bestellen.
portawipe.jpg
Is een soort samengeperste doek die je kunt uitvouwen met een beetje water (maar bij geval van nood ook droog kunt ontrafelen), ideaal (toilet)papier voor in de BoB. Maar ik kan het alleen vinden op amazon en dan vaak ook niet erg goedkoop.
 

Jannes

Prepper goeroe
Erg interessante video, helaas is het proces wel wat omslachtiger dan ik had gehoopt anders dan hoefde ik geen sterke drank meer te preppen, alleen nog toiletpapier en enzymen :fluit:.

In het kader van toiletpapier ben ik zelf nog op zoek naar een Nederlandse webshop waar je deze doekjes goedkoop kunt bestellen.
Bekijk bijlage 17348
Is een soort samengeperste doek die je kunt uitvouwen met een beetje water (maar bij geval van nood ook droog kunt ontrafelen), ideaal (toilet)papier voor in de BoB. Maar ik kan het alleen vinden op amazon en dan vaak ook niet erg goedkoop.

AliExpress heeft ze ook. Verschillende maten en goedkoop.
Volgens mij is het niet mogelijk ze in geval van nood droog te ontrafelen. Volgens mij trek je ze dan kapot.
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik heb zo ongeveer in elke tas of jas waar ik mee in de velden mee rond loop toiletpapier in zitten. Of papier waar ik deze job mee kan vervangen. En dat zijn papieren zakdoekjes.
Maar een spreekwoord dat al heel lang door mijn hoofd raast is.
Haal de poep van de stoep.
Dus als het bruin voor je ogen komt waar doe je het dan.
Wel ik als ik alleen ben aan het wild camperen maak ik een putje.
In mijn bus zijn diverse schoppen voor handen.
Maar je hebt van die momenten dat het vlug moet gaan.
Wel dan gebruik ik een hondepoep zakje.
Nu denken jullie dat is toch wel klein hoe mik je jou drol er in.
Wel je vouw het zakje open neemt het in jou hand houd het dicht bij jou kont,
Doe wat je moet doen veeg met papier alles schoon. Stopt het papier in het zakje.
Knoop het dicht. Gooi dit dan in een vuilnisbak. Vergeet vooral jou handen niet te wassen.
Van zodra je de mogelijkheid hebt was je ook jou bilspleet . Je weet maar nooit dat je wat vergeten bent.
Ook dames die in het bos een plasje gaan doen en hier en daar wat moeten droog vegen begraaf het papier.
 
Ik heb nooit of te nimmer toiletpapier bij me wanneer ik ga hiken of in mijn tent overnacht.
Ik maak uitsluitend gebruik van papieren zakdoekjes welke een dubbele functie hebben;
om te snuiten en als toiletpapier. :)
 

Niels

Mankinds only hope
In mijn rugzak zit altijd een rol toiletpapier die tenminste nog 3/4e vol zit.
Ik ben tijdens het wildkamperen (oke het was paalkamperen) wel eens aan de scheit ge**st, nou dan leer je het wel!

Overigens die doekjes die je met water kan ontvouwen zeg maar vind ik niks voor deze toepassing.
Ze zijn nogal open qua structuur dus... en ook vochtig op dat moment, en dat wil ik echt niet.
 

phtvs

Sysop
Admin
Als het in de aanbieding is kopen we een "shitload" aan papier, maar dat gaat meestal maar net mee tot de volgende aanbieding periode.
Precies ook dat probleem hebben wij. Naast beperkte mogelijkheden om veel op te slaan.

Ik heb altijd wel een paar rollen (zonder kokertje) in de auto liggen en als we gaan wandelen een rolletje in de rugzak. Dus ik denk toch dat in geval van nood het gebruikelijke wcpapier snel op zal zijn en we aangewezen zijn op alternatieven. In onze bol hebben we een bidet, dus zolang we water hebben is er geen probleem. Sommige gelovigen gebruiken een fles met water om hun sterretje schoon te spoelen. Geen idee hoe ze dat doen maar een plantenspuit is misschien een idee :lol:
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Precies ook dat probleem hebben wij. Naast beperkte mogelijkheden om veel op te slaan.

Ik heb altijd wel een paar rollen (zonder kokertje) in de auto liggen en als we gaan wandelen een rolletje in de rugzak. Dus ik denk toch dat in geval van nood het gebruikelijke wcpapier snel op zal zijn en we aangewezen zijn op alternatieven. In onze bol hebben we een bidet, dus zolang we water hebben is er geen probleem. Sommige gelovigen gebruiken een fles met water om hun sterretje schoon te spoelen. Geen idee hoe ze dat doen maar een plantenspuit is misschien een idee :lol:

Ja, en ik ben straks zo ongeveer de enige in Spanje die in zijn badkamers geen bidet gaat plaatsen.

Had ik maar naar mijn vrouw geluisterd, bedenk ik me nu.:oops:
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik probeer in het bos trouwens bij voorkeur gekleurd toiletpapier te gebruiken. Blauw of rose...
Ik heb nog niemand anders dit zien doen, dus als jullie wat zien, dan weet je of ik het was... of niet :D.

Hahaha, pas dan maar op met dat rose op sommige plekken.:p
 
Bovenaan