• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het is goed mis , shtf , oorlog , stroom is luxe niets is meer vanzelfsprekend .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja titel zegt genoeg :(
Maar waar wil ik heen !

Nee niet dat :eek: maar wel :eek::oops:

Jou kostbare en al minder wordende tanden . Stress haalt jou immuun systeem onderuit . In bovengenoemde situaties nog harder .

Oplossings gericht denken is wakker en al langere tijd .

Een nog eigen ( gedeeltelijk ) gebid kan een heus probleem zijn en worden in zo'n nare situatie . Dat is het zelfs nu al voor velen . En dat tijdens nog alle opties en middelen in verzorging en APK onderhoud aanwezig .

Ik zit er dus sterk aan te denken om na een bepaalde periode of bij het juiste gevoel mijn resterende tanden te laten vertrekken .

Ook dat hoort bij nadenken en voorbereiden op .
Dit is natuurlijk voor iedereen anders en het zal moeilijker in keuze zijn wanneer nog een mooie volle mond glimmend gereedschap. Oj ja hoor ik heb mooie schone tanden . Sterk en goed verankerd .

Mijn boompjes staan tijdens een mega storm nog vast in de grond .

Hiep hoi shtf en no power .
Zie de niet smakelijke filmpjes die zomaar heel gewoon in het straatbeeld gaan vertoeven pff

Ik ben dus serieus he ! Het staat niet onder humor en past ook niet in Stoomafblazen .

Aub maak een uitzondering heren en dames mod's , keihard 18+ onsmakelijke filmpjes . Maar wel Prep gerelateerde inhoud en realistisch in ook hier kunnen ontstaan / voordoen :eek::)




 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Toevallig twee weken geleden een wortelkanaalbehandeling aan een kies gehad, drie kanalen die uitgeboord en uitgevijld moesten worden.
Dankzij moderne behandelmethoden en verdovingen nagenoeg pijnloos.
Gedurende de behandeling realiseerde ik me dat mijn ouders, grootouders en overgrootouders, die ik voor een deel nog gekend heb, deze luxe niet hadden.
En inderdaad bij een echte shtf zal het er ook voor ons anders aan toe gaan.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@buzz Over een tijdje is het sowieso nog alleen voor de rijken . Het is al nagenoeg niet meer te betalen die gezondheidszorg . Laatste ENDO en .. 3 kanalen koste ruim 500 € . Ja met heerlijke verdoving en in luie stoel met muziekje uit creatief behandeld / ontworpen plafond .
Een tweede Endo en ook 3 kanalen volgt in begin februari. Ooops ik heb er bijna genoeg van .

Dus eigenlijk heeft het meerdere redenen waarom ik misschien over ga tot ..
 
F

frans81

Gast
Tandpijn .. nare heftige tandpijn haalt ieder mens onderuit .
Motivatie slopend voor jezelf en iedereen in jou omgeving :(

Dus daarom dit onderwerp ;)
 

PBear

Mankinds only hope
2 jaar geleden bij mijn Poolse tandarts een gaatje laten vullen voor c.a. 15 euro. De 2voudige wortelkanaalbehandeling kostte toen c.a. 50 euro. Maar sinds de corona is ze een heel stuk in prijs gestegen. Dit voorjaar na de lockdown kostte een gaatje vullen c.a. 50 euro...

Toevallig vanmorgen vertelde mijn Poolse buurman hoe de tandpraktijk er aan toe ging rond 1970, toen nog onder communistisch bewind en er in de verre omtrek geen tandarts beschikbaar was.
Toen trok de hoefsmid, een oersterke vent die over degelijke tangen beschikte, de rotte tanden.... zonder verdoving!

Maar als voorbereiding op een eventueel uit de hand gelopen SHTF, heb ik 2de hands een heuse tandartsen-trektang op de kop getikt. Niet getest, maar ik hoop dat het werkt tesamen met - zo nodig - zelf gestookte alcohol voor ontsmetting en verdoving.
Zolang het kan wil ik wat nog over is van mijn eigen kauwapparaat behouden of restaureren. De Nederlandse tandzorg is nu al boven mijn begroting, maar gelukkig kan ik nog in Polen of de Filipijnen terecht, waar de prijzen heel wat schappelijker zijn en met wat informeren mogelijk is kwalitatief goede en moderne tandzorg te bekomen is, als je tenminste prive betaalt.
 

Arie

Diehard Prepper
Ik ben sinds deze week bezig met een kuur bezig om een kaak infectie te bestrijden.
Ik heb echt wel dagen gehad dat ik van ellende niet meer wist hoe nu verder zozeer.
Ik riep al trek die tanden er maar uit maar de tandarts hield vol dat de pijn van de infectie daar niet mee zou verdwijnen.
Gelukkig zijn de moderne pijnstillers mijn geluk geweest om het dragelijk te houden.
toch zorgen voor een paar doosjes diclofenac en paracetamol voor de toekomst.

Ik zelf heb in een opwelling wel eens een tand ehbo set gekocht.
Gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken.

https://www.zelftandarts.nl/a-40658154/producten/tandheelkundige-ehbo-set-standaard/#description
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het trekken zonder verdoving is toch echt heel onplezierig op zijn madeliefjes verwoord . En als men dan ook nog wortels heeft met bochtjes en lang tja . En wat denk je van een afgebroken wortel ruim 2 cm in diepte een deel achterlatend. .Daarbij nog een fikse ontsteking of op meerdere plekken . Visualiseer even het trekken van 1 voortand , en met gezond kaakbeen en zeer goede botdichtheid . Ik hoop dat je regelmatig naar de fitness gaat .

8 jaar geleden zijn twee tandartsen 2.5 uur bezig geweest twee kiezen in mijn bovenkaak te verwijderen . Wortelpu ten waarvan 2 tot in de kaakholte. En ja pff in het weekend om 20.30 uur Zaterdag's . Ze kwamen net terug van een lezing .
Laatste keer bij kaakchirurg 1 uur en 20 min voor 1 kies in onderkaak . Ik heb een hele hoge botdichtheid, nog steeds ondanks mijn leeftijd .

Nee de beelden die ik krijg bij straat of achterkamer APK/ herstel zetten mij aan het denken . Vroeg of laat moeten ze toch op reis . En 1 kunst gebid met voorafgaande eerst een immediaat prothese ( tijdelijk kunstgebit) ben ik ook geen liefhebber van .

Dan maar zonder?

We zullen zien
 

mrsjones

Diehard Prepper
Dit is wat er met je bek gebeurt als je met een heli crash. Ik ben niet snel bang maar haat de tandarts. Ik heb nu wat meer implants, zie op 11, ook donorbot en een kleine titanium plat. Ik heb 2 goede SUV in mijn bek( financiële gezien) .... ik zo zoveel mogelijk een kunst gebit vermijden. Eten smaak minder, zoenen ga lastig , en een blowjob is onmogelijk. Ik ben heel blij met mijn implantaten. Grootste deel in Colombia gedaan.
 
F

frans81

Gast
Dit is wat er met je bek gebeurt als je met een heli crash. Ik ben niet snel bang maar haat de tandarts. Ik heb nu wat meer implants, zie op 11, ook donorbot en een kleine titanium plat. Ik heb 2 goede SUV in mijn bek( financiële gezien) .... ik zo zoveel mogelijk een kunst gebit vermijden. Eten smaak minder, zoenen ga lastig , en een blowjob is onmogelijk. Ik ben heel blij met mijn implantaten. Grootste deel in Colombia gedaan.

Beelden / images zeggen vaak zoveel meer dan woorden ! Alhoewel jou verwoording zelfs al genoeg is om het te begrijpen .
 

Porta

Elementary prepper
Yep, je staat er inderdaad niet al te vaak bij stil. Kies / tand pijn is wel één van de rotste. Vroeger ging ik fluitend naar de tandarts, maar de laatste jaren fluit ik al wat minder hard. De mondhygiëniste heeft terugtrekkend tandvlees geconstateerd en hierdoor krijg je zogenaamde "' pockets" waarin zich tandsteen e.d. gaat ophopen waardoor de kans op gaatjes toeneemt en een eventuele wortelkanaal behandeling het vervolg zal zijn. :confused:

Dan is het misschien de overweging waard om je gebitje toch lekker makkelijk op je nachtkastje te kunnen leggen.

(valt me trouwens toch op: hoe ouder je wordt gaat er steeds meer hangen, behalve je tandvlees en haarlijn :D)

Porta
 

Erny

Last (wo)man standing
Nou ja... na het lezen van dit topic stel ik het afspraak maken (had in oktober al gemoeten) bij de tandarts maar weer uit. Want... de vorige keer dat ik er was heeft ie me een wortelkanaaltje belooft bij de volgende controle.
Vandaar het uitstelgedrag. Dit topic heeft daarbij niet geholpen. :lol:
 
F

frans81

Gast
Het topic is eigenlijk gestart met een verborgen lijkende vraag :):(

Nu je ( resterende ) tanden eruit om later veel naars , eng's en pijnlijk's niet te hoeven ondergaan !? Anticiperen op wegvallen van nu nog vele opties en vanuit steriele mogelijkheden . Die dan dus wegvallen . Derhalve die 18+ filmpjes :lol:

Wie betrapt zichzelf al wel eens op deze gedachte!?

Los van dat...
Van een wortelkanaalbehandeling heb ik nog nooit last gehad . Wel dat uiteindelijk de tand alsnog eruit moest na een tijd .
 

mrsjones

Diehard Prepper
Het topic is eigenlijk gestart met een verborgen lijkende vraag :):(

Nu je ( resterende ) tanden eruit om later veel naars , eng's en pijnlijk's niet te hoeven ondergaan !? Anticiperen op wegvallen van nu nog vele opties en vanuit steriele mogelijkheden . Die dan dus wegvallen . Derhalve die 18+ filmpjes :lol:

Wie betrapt zichzelf al wel eens op deze gedachte!?

Los van dat...
Van een wortelkanaalbehandeling heb ik nog nooit last gehad . Wel dat uiteindelijk de tand alsnog eruit moest na een tijd .
Gewoon goede implantaat, kost wat maar het is geweldig.
 
Bovenaan