• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het Vloeistof gevuld Wilkie / Eschenbach Defensie gerelateerde Kompas

HenkN

Prepper
Wat toch even het vermelde waard is ! Is dat de Noordaanduiding ( driehoekje ) op windroos niet wit is maar grijszwart bij de K&R Meridian Pro . Het licht ook niet op in donker .
Ik zie nergens op WWW een afbeelding met het zelfde zwarte driehoekje . Alle zijn geelwit zoals dat fluorcerende verfje er ook hoort uit te zien .
Ook heb ik verzamelaar gebeld en die checkte zijn aanwezige Meridian . Ook zwartgrijs driehoekje en verf ???
Wat dus kan is dat deze lichtgevende verf op Noordaanduiding na verloop van jaren oplost in de vloeistof waar deze zich in bevind .
Het is nl een vloeistof gevuld kompas . Ik bel nog met K&R .

Zie foto 4 van mijn compass waar op het Noord driehoekje nog vage tekens zijn van iets wits .
De andere drie afb zijn van WWW .

Bekijk bijlage 8052 Bekijk bijlage 8053 Bekijk bijlage 8054 Bekijk bijlage 8055
Ik heb het zelfde probleem;de lichtgevende lak is losgekomen en zweeft nu in kleine brokjes rond in de capsule. Heb contact opgenomen met K&R om naar de mogelijkheid om een nieuwe capsule te informeren en mij werd medegedeeld dat deze voor € 25 + verzendkosten bij hen besteld kan worden.Men bood mij voor mijn Wilkie Lenseatic dezelfde capsule aan maar dat is uiteraard nutteloos door het ontbreken van de schaal aan de zijkant. Een nieuw venstertje voor het deksel (vanwege een kras) zou mij € 10 gaan kosten.Vrij prijzig,die K%R!

Ik zou,omdat ik voor die Lenseatic geen nieuwe capsule kan kopen,het venstertje voor mijn Wilkie Prismatic kunnen gebruiken;met een nieuwe capsule erin is die dan weer volledig functioneel. Maar ik overweeg om eerst een poging te wagen om de enorme luchtbel uit de capsule van die Lenseatic te verwijderen. Heeft iemand van jullie al eens een dergelijke reparatie geprobeerd? Wat het venstertje betreft:is volkomen identiek dat van de lenseatic,maar ook aan die in mijn beide Eschenbach kompassen. Dus €10 voor een plastic plaatje dat massaal geproduceert is is wat overdreven.

Een andere mogelijkheid is het aanschaffen van een imitatie van die Wilkie Lenseatic;deze wordt onder talloze namen in China geproduceerd. Met de Huntington schijnen goede ervaringen te zijn;bij de andere merken loopt dat sterk uiteen.Ik zou dan de capsule voor de lenseatic,en het venstertje voor de Prismatic kunnen gebruiken.

Over mij: ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum omdat ik info over deze kompassen zocht. Bij deze bedank ik Frans81 voor de link naar de brochure van oudere duitse (leger-)kompassen. Heb in mijn jeugd ruim 15 jaar bij scouting gezeten,welp,verkenner,rowan en vervolgens leider,en daar mijn interesse in survival,en het werken met kompassen opgedaan.Ben dus niet in de eerste plaats een prepper,maar gewoon iemand die zich onder de meest uiteenlopende situatie's wil kunnen redden.
 
F

frans81

Gast
Ik heb het zelfde probleem;de lichtgevende lak is losgekomen en zweeft nu in kleine brokjes rond in de capsule. Heb contact opgenomen met K&R om naar de mogelijkheid om een nieuwe capsule te informeren en mij werd medegedeeld dat deze voor € 25 + verzendkosten bij hen besteld kan worden.Men bood mij voor mijn Wilkie Lenseatic dezelfde capsule aan maar dat is uiteraard nutteloos door het ontbreken van de schaal aan de zijkant. Een nieuw venstertje voor het deksel (vanwege een kras) zou mij € 10 gaan kosten.Vrij prijzig,die K%R!

Ik zou,omdat ik voor die Lenseatic geen nieuwe capsule kan kopen,het venstertje voor mijn Wilkie Prismatic kunnen gebruiken;met een nieuwe capsule erin is die dan weer volledig functioneel. Maar ik overweeg om eerst een poging te wagen om de enorme luchtbel uit de capsule van die Lenseatic te verwijderen. Heeft iemand van jullie al eens een dergelijke reparatie geprobeerd? Wat het venstertje betreft:is volkomen identiek dat van de lenseatic,maar ook aan die in mijn beide Eschenbach kompassen. Dus €10 voor een plastic plaatje dat massaal geproduceert is is wat overdreven.

Een andere mogelijkheid is het aanschaffen van een imitatie van die Wilkie Lenseatic;deze wordt onder talloze namen in China geproduceerd. Met de Huntington schijnen goede ervaringen te zijn;bij de andere merken loopt dat sterk uiteen.Ik zou dan de capsule voor de lenseatic,en het venstertje voor de Prismatic kunnen gebruiken.

Over mij: ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum omdat ik info over deze kompassen zocht. Bij deze bedank ik Frans81 voor de link naar de brochure van oudere duitse (leger-)kompassen. Heb in mijn jeugd ruim 15 jaar bij scouting gezeten,welp,verkenner,rowan en vervolgens leider,en daar mijn interesse in survival,en het werken met kompassen opgedaan.Ben dus niet in de eerste plaats een prepper,maar gewoon iemand die zich onder de meest uiteenlopende situatie's wil kunnen redden.

De Wilkie MK 9657 Eschenbach ( Leica ) geniet mijn voorkeur .
Dit omtrent constructie en gekozen materialen .
Oerdegelijk en de verf blijft waar ie nodig is .
Helaas beetje radioactief onder de hoed haha .

Ik vind de huidige Kompassen slechter van Kwaliteit . Oké ze zijn misschien iets sneller met corrigeren ! Maar toch .
K&R is al een voorbeeld .
Goed kompas en snel genoeg en Duur genoeg !

Ik zou hem zo weer kopen . Maar twee is genoeg haha .

Voorstellen is wel handig

https://www.preppers-shelter.nl/forum/forums/voorstelronde.12/
 
F

frans81

Gast
Nog even de mooie Eschenbach / Leica MK 9657 op de plaat.
Zakmes is om even een indruk te krijgen van het formaat .

20180609_174257.jpg 20180609_180347.jpg 20180609_180430.jpg 20180609_180641.jpg
 
F

frans81

Gast
Even ter aanvulling van de K&R Meredian defensie . Het prisma is verstelbaar . Dit maakt scherpstellen mogelijk op de Roos .
Velen vergeten dat het mogelijk is bij dit Kompas .
15891169680965865704383088233572.jpg 15891169900652369639091667083548.jpg
 
Bovenaan