• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hier is dat dingetje dat jullie al zolang zoeken...

V

Verwijderd lid 423

Gast
Hallo allemaal...

Sorry dat ik een tijdje stil ben geweest, maar ik had eenvoudigweg te veel andere zaken aan m'n kale kop.
Tja, en dan nu het beste met iets inkoppen waar jullie wellicht iets aan hebben.

Dat dingetje dat ik bedoel, kan echt van alles zijn, en kan voor iedereen wat anders inhouden.
Haha, OK, ok, ik bedoel dat ik het 3D tekenen aardig onder de knie heb gekregen, en inmiddels een prima ervaring heb met 3D (laten) printen. Ik miste een onderdeeltje van een apparaat, heb dat toen 3D getekend en heb het in RVS laten printen. Het bestaat feitelijk voor 60% uit RVS-poeder dat met dunne lijm aan elkaar wordt "geprint". In een tweede stap wordt de lijm er in een oven uit gebrand en worden de ruimten tussen het RVS poeder opgevuld met 40% brons. Het resultaat is een behoorlijk sterk onderdeeltje, dat best mechanisch kan worden gebruikt. En duur is het niet meer. Zo'n twee tientjes als het niet te groot is, in RVS.
3D printen kan natuurlijk ook in kunststof, en is dan ook nog eens goedkoper. Vaak minder dan een tientje, inclusief verzendkosten.
Voor wie het interesseert: ik heb er geen aandelen of zo, maar kijk echt eens bij Shapeways https://www.shapeways.com/
Die printen de spullen in Eindhoven, en tussen opdracht en ontvangst van een onderdeel zit maar zo'n 2 weken.

Kortom: mocht er iemand het een of ander onderdeeltje of dingetje missen, dan wil ik in principe best een poging wagen om het te tekenen en om de benodigde STL file via dropbox klaar te zetten. Die is dan bij o.a. Shapeways te uploaden, en zo heb je dan weer dat nu misschien nog ontbrekende onderdeel. Er zijn dan natuurlijk wel de maten van nodig, maar die kunnen misschien worden afgeleid van wat er nog is. Een brandertje zonder stelknop, een wandelstok zonder kop of een fles zonder dop... Enfin, verzin het maar... Een preppers-shelter-sleutelhanger... of juist dat ideale prep-gereedschapje waar we alles mee kunnen. Ik heb dan wel geen idee hoe dat er uit ziet, maar jullie misschien wel?

Mocht er interesse zijn, dan is e.e.a. best in dit draadje te verzamelen lijkt me, en misschien zijn er nog meer mensen die er dan 3D voor kunnen/willen tekenen?
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Haha, bedankt, leuk dat jullie het leuk vinden.
Nog leuker vind ik, dat er inmiddels een 3D-print-draadje is opgetuigd, en het beste daarin verder...
Interessant dat 3D printen, vooral als het nut kan hebben. Ik zag in dat andere draadje, dat een printer al voor nog geen 200 Euro te koop is, ongelofelijk. Het is wel geld natuurlijk, maar wat je er kennelijk voor krijgt...
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al jaren een ideetje een sieraad korfje/hangertje waar een poreus steentje of kruikje in zit waar je parfum in of op kunt doen.
In het korfje zitten pinnetjes naar het steentje of kruikje gericht waar daar door is er een afstand gecreëerd naar het steentje of kruikje waar door de parfum niet tegen de kleding of huid komt.

Dit is een voorbeeld korfje.
Zonder de pinnetjes gericht naar het feitelijke object voor het parfum.
Droplet Pendant by LIFIC €883.86.jpg
 

Loreen

Last (wo)man standing
Ik heb al jaren een ideetje een sieraad korfje/hangertje waar een poreus steentje of kruikje in zit waar je parfum in of op kunt doen.
In het korfje zitten pinnetjes naar het steentje of kruikje gericht waar daar door is er een afstand gecreëerd naar het steentje of kruikje waar door de parfum niet tegen de kleding of huid komt.

Dit is een voorbeeld korfje.
Zonder de pinnetjes gericht naar het feitelijke object voor het parfum.
Bekijk bijlage 11369

Dat soort dingen bestaan al een tijd, al is het poreuze steentje meestal een stuk vilt. :) Met steen (lavasteen) heb je ze ook:
geurketting-parfumhanger-druppel-lavasteen-aromatherapie-sieraad.jpg
 
Bovenaan