• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe zit dat nu met conversaties??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterredag

Prepper goeroe
Is er een maximum aantal berichten oid, heb het idee dat oudere conversaties verdwenen zijn. Vind ik jammer, want sommige bewaar ik echt om informatie in te bewaren voor later.

Verder viel het me bij het organiseren van een SC op dat ik maar 5 mensen kan toevoegen aan een conversatie, waarbij dan eigenlijk ook iedereen kan reageren binnen die conversatie en iedereen dat kan meelezen.

Is er niet een mogelijkheid om meerdere mensen een privebericht te sturen, tegelijkertijd? Zou wel heel praktisch zijn. (of misschien een groep aanmaken met SC organisatoren die dan bij wijze van uitzondering zo'n functie hebben of in ieder geval meerdere mensen aan een conversatie kunnen toevoegen dan 5)
 

Ray

SHTF Expert
Is er een maximum aantal berichten oid, heb het idee dat oudere conversaties verdwenen zijn. Vind ik jammer, want sommige bewaar ik echt om informatie in te bewaren voor later.

Verder viel het me bij het organiseren van een SC op dat ik maar 5 mensen kan toevoegen aan een conversatie, waarbij dan eigenlijk ook iedereen kan reageren binnen die conversatie en iedereen dat kan meelezen.

Is er niet een mogelijkheid om meerdere mensen een privebericht te sturen, tegelijkertijd? Zou wel heel praktisch zijn. (of misschien een groep aanmaken met SC organisatoren die dan bij wijze van uitzondering zo'n functie hebben of in ieder geval meerdere mensen aan een conversatie kunnen toevoegen dan 5)

Berichten worden idd na een tijdje verwijderd, 90 dagen of max 5000 stuks. De andere optie, gebruikers zelf hun inbox te laten opschonen, bleek in 't verleden niet te werken en opslag is best duur. Belangrijke informatie kun je het beste kopiëren.

Instellingen voor conversaties zijn niet specifiek in te stellen voor bepaalde gebruikers of eventuele groep. Zelf werkte ik wel eens met knip en plak lijstjes van gebruikers voor SC's, vijf per regel, gescheiden door komma's.
 

sterredag

Prepper goeroe
Ach ja mijn suggestie zou zijn opslag zoveel MB en als de inbox vol is dat iemand dan een melding krjigt dat hij geen pm meer kan ontvangen kan de persoon zelf kijken wat weg moet, maar ook niet belachelijk veel MB aan inboxruimte verbruiken.

In ieder geval bedankt voor de informatie (jammer dat er bij de Inbox Legen topic niet de Tag Conversatie staat, had toch wel wat gescheeld, aangezien dat de term is hier op het forum, en ik daar dus een zoekopdracht voor deed :D

Ow en met dat knippen plakken, vreselijk irritant als je dan telkens weer zoveel seconden moet wachten omdat je te snel weer een bericht verstuurd.
 

Ray

SHTF Expert
Ach ja mijn suggestie zou zijn opslag zoveel MB en als de inbox vol is dat iemand dan een melding krjigt dat hij geen pm meer kan ontvangen kan de persoon zelf kijken wat weg moet, maar ook niet belachelijk veel MB aan inboxruimte verbruiken.

In ieder geval bedankt voor de informatie (jammer dat er bij de Inbox Legen topic niet de Tag Conversatie staat, had toch wel wat gescheeld, aangezien dat de term is hier op het forum, en ik daar dus een zoekopdracht voor deed :D

Ow en met dat knippen plakken, vreselijk irritant als je dan telkens weer zoveel seconden moet wachten omdat je te snel weer een bericht verstuurd.

Aantal Mb's is niet instelbaar, wel een max aantal berichten. In beide gevallen vergt het aandacht van de gebruiker, of deze bewaard belangrijke conversaties, of deze moet alle onbelangrijke conversaties 't opschonen en kan ondertussen niets meer ontvangen. We hebben dus gekozen voor de eerste optie, want het 'verlaten' van conversaties (is weggooien) gaat best lastig. Dan moet je iedere conversatie die je wilt verwijderen openen en dan klikken op 'verlaat conversatie' en nog eens bevestigen. :confused:

Ik heb de tags 'conversatie' en 'conversaties' toegevoegd aan het handleiding topic, is hij weer beter te vinden, bedankt voor de opmerkzaamheid. :)
 

sterredag

Prepper goeroe
haha kijk @Ray dat is nog eens teamwork :) en bedankt voor je uitleg. Dan moet ik nu heel snel ff kijken wat er nu nog wel in staat wat ik wil bewaren :D
 

salbie1988

Elementary prepper
Berichten worden idd na een tijdje verwijderd, 90 dagen of max 5000 stuks. De andere optie, gebruikers zelf hun inbox te laten opschonen, bleek in 't verleden niet te werken en opslag is best duur. Belangrijke informatie kun je het beste kopiëren.

Instellingen voor conversaties zijn niet specifiek in te stellen voor bepaalde gebruikers of eventuele groep. Zelf werkte ik wel eens met knip en plak lijstjes van gebruikers voor SC's, vijf per regel, gescheiden door komma's.

Opslag duur? Opslag is zo ongeveer het goedkoopste wat er is.
 

sterredag

Prepper goeroe
Ik vind die 3 maanden termijn wel erg kort, en heb genoeg forums gezien waar het puur op aantal berichten of MB's ofzo werkt en vol = dan vol. Zie je zo'n mooi balkje lopen met percentage wat je al gevuld hebt. Zeker omdat mensen soms bepaalde interessante dingen met elkaar delen die je dan heel omslachtig weer apart moet gaan opslaan na kopieer en plak werk. Maar ja dat is mijn mening. Dan schreven mensen op het forum met een mention die en die postvak legen!! want ik kan je geen PM sturen. Werkt ook.

Ik vind het jammer dat het niet heel duidelijk is dat die dingen maar 3 maanden blijven staan, en dat ik nu dus wel berichten kwijt ben die ik niet kwijt had gewild. je zou maar even niet de periode in de gaten hebben en met een gebroken been in het ziekenhuis komen te liggen... poef berichten kwijt.

Misschien toch een dingetje om over na te denken dat autodelete eigenlijk niet echt een wenselijke functie is. Maar goed. Verder bemoei ik me er niet mee :D
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

AWOL

Prepper goeroe
@sterredag @Ray @phtvs maar je krijgt de inhoud van de berichten toch ook naar je email adres gestuurd als je dat aan hebt gezet? Dan kan je email client direct functioneren als je lange termijn archief.

Instellingen - contactgegevens:

Ontvang e-mail wanneer een nieuw conversatie-bericht wordt ontvangen
E-mailmeldingen bij nieuwe conversaties, reacties op bestaande conversaties, en toegevoegd worden aan een bestaande conversatie.
 

sterredag

Prepper goeroe
Oke dat is by far de tip van de dag @AWOL gelijk ff een zoekopdracht gedaan in mijn gmail, aangezien ik altijd alles archiveer en bijna nooit wat verwijder in mijn mail.

En ja hoor, zo kwam ik een PM tegen (dus nog van voor die conversaties tijd) van @Ray

Hoog tijd dat ik daar nog even op terugkom :D
 
  • Leuk
Waarderingen: AWOL

Flos

SHTF Expert
Ik snap er de ba..... van waar het over gaat . Maar als er een soort groep komt dat SC organiseert dat meer berichten kan verzenden dan een ander moet je mij niet toevoegen.
 

salbie1988

Elementary prepper
Het gaat niet alleen om de opslag ruimte maar ook om de database die het allemaal moet verwerken. Bij grote aantallen opgeslagen berichten gaat de snelheid van het forum achteruit en dat is niet wenselijk. ;-)

Zelfs dat moet geen probleem zijn. Maar we hebben racks vol servers waar ik er best 1 van wil doneren (als jullie beheer en colocatie zelf regelen). Ook dat kunnen we er gratis bij doen maar kan me voorstellen dat dat voor leden niet ideaal is :).
 

phtvs

Sysop
Admin
Zelfs dat moet geen probleem zijn. Maar we hebben racks vol servers waar ik er best 1 van wil doneren (als jullie beheer en colocatie zelf regelen). Ook dat kunnen we er gratis bij doen maar kan me voorstellen dat dat voor leden niet ideaal is :).
Dank voor het aanbod maar de huidige server is eigendom en staat in colocatie. Het is op dit moment ook geen probleem, maar als we geen limiet opleggen dan is de ervaring dat de database vrij snel volloopt met pm berichten en dat geeft op den duur wel een probleem. Dat willen we voorkomen ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan