• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hooikoorts.

D

Deleted member 192

Gast
Jawel, diverse soorten grassen bloeien weer en ik snuif en proest en nies.
Gebruik nu Kruidvat pilletjes, die doen het aardig.
Ook neusdruppels van Prevalin werken aardig.
Helemaal vrij ben ik niet, maar het is te doen.
Het rare is dat ik jaren nergens last van heb gehad, en het ineens een jaartje of 3 geleden vol toesloeg.
Ben niet verhuisd, de omgeving zelf is nauwelijks veranderd.

Anderen nog tips of betere medicijnen?
Zolang ik een zonnebril draag en de pilletjes slik en druppel, kan ik buiten zijn, doch zodra ze uitgewerkt zijn, werkt mijn opsec echt niet meer, hoe gecamoufleerd ik ook ben...
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ook ik kreeg op latere leeftijd enorm last van hooikoorts, ik heb vooral last van de els. Ik red me prima met de Ceterizine pilletjes van de Lidl, volgens mij de goedkoopste die er zijn. Ik heb geen last van de bijwerking "moe" gelukkig.

Een paar algemene hooikoortstips:
-Droog je was niet buiten, zeker beddengoed niet, zo voorkom je dat er pollen op komen die je zo je huis mee in neemt.
-Tijdens het hooikoortsseizoen ook je dekbed en kussen niet buiten laten luchten.
-Douche voor het slapen gaan, zodat pollen uit haren en van lijf af spoelen en je geen pollen mee de slaapkamer inneemt.
-Neem een anti-pollen hor zeker voor je slaapkamerraam.
-Gebruik in huis een stofzuiger met een goed HEPA-filter
-Een pet dragen buiten,voorkomt dat je haar vol pollen komt en je zo pollen meebrengt in huis.
 
L

lichtje

Gast
Tja hooikoorst, helaas heb ik er ook wel erg last van. En gebruik zelf voorgeschreven medicijnen.
wat ik verder tegen doe zijn al paar tips die Stuudje aangeef (Was binnen drogen, douchen voor het slapen)

ik heb zelf ook een Buff mocht het als ik buiten ben te erg wordt dat ik die voor mijn mond neus kan doen.

@Stuudje bedankt voor de andere tips, daar kan ik ook wel wat mee, denk ik.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik kreeg eerst ook medicijnen van de huisarts. Ceterizine van de huisarts is net zo goed als Ceterizine van de Lidl..alleen kost die van de huisarts me meer...ten eerste omdat je het swinters niet gebruikt, betaal je voor het eerste recept het volle pond en je betaalt voor advies van de apotheek(ook al vragen ze alleen of je bekend ben met gebruik, dat is toch een adviesgesprek a 12 euro wat ze declareren) Daarna betaal je nog eigen bijdrage(die is hoger dan de prijs van de medicijnen van de Lidl)
Deze rekeningen komen via je Eigen risico van de zorgverzekering weer terug op je eigen bordje....dus ik kies liever voor de Ceterizine van de Lidl.

Overigens gebruik ik deze pillen ook tegen muggenallergie. Daar wilde een dermatoloog me pillen van 30 euro voor voorschrijven, bleken gewoon antihistamine tabletten en na wat uitzoekwerk blijkt dat Ceterizine hetzelfde doet.

@lichtje, als je veel last van histamine hebt(de allergische reactie zeg maar) dan kan je dat ook wat bijsturen door op je eten letten. Sommig eten vermijden kan ervoor zorgen dat je minder last hebt. Let op met aardbeien, kiwi, meloen en ananas. Ook van paprika, tomaat, spinazie, zuurkool en champignons is bekend dat ze veel histamine bevatten.

Kip en rund is wel okee. Varkensvlees, wild en lam kan je beter laten staan. Hier wat meer informatie.
Het vermijden van varkensvlees kan ik je zeker aanraden, dat blijkt toch een vleessoort te zijn die veel klachten oplevert. Varkens hebben een slechter ontgiftingsysteem, waardoor ze hun afvalstoffen sneller in vetweefsel opslaan. Bij het eten van varkensvlees moet ons ontgiftingsmechanisme hiermee aan de slag. Dat levert een grote belasting op voor ons lichaam. Meer in de link.
 
I

Invictus

Gast
Tot ongeveer mijn 45ste nooit enige last gehad van hooikoorts. In de 5 jaar daarna is het ieder jaar heviger geworden.
Bij mij uit het zich in verstopte holtes en zeer zeer sproadisch licht geirriteerde ogen.
Het begint in februari en duurt tot oktober, in deze periode gebruik ik loratadine (is het stofje dat ook in allerfree zit).
Via een internetapotheek haal ik merkloze tabletten van 18 cent per stuk.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Probeer eens honing van een lokale imker.

nijmeegse-honing-van-imker-arnd.jpg


Spoel regelmatig je (neus) holtes door met een neti pot.

imgres-3.jpeg


Ga op vakantie in een gebied met zuivere lucht of andere vegetatie. Zo tank je weer bij.

Julie%20Andr.jpg


Verder, probeer eens een kuurtje met gemalen zwarte nigella zaad. Elke dag een theelepel na het eten, na enkele dagen tot een week voel je je wellicht weer een beetje mens.

001249468_001_234765_708.jpg


No matter what, wrijf niet in je ogen (maar dat weet iedereen ondertussen wel denk ik).

itchy-eyes-21-638.jpg


Was jarenlang onder de pillen en pompjes, en ben er mee gekapt. Alleen in combinatie met een virus of extreme luchtvochtigheid heb ik een uitdaging.

Ben geen arts of dokter, dus deze adviezen zijn volledig op eigen risico. Het werkt bij mij in ieder geval, maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook bij jullie werkt.
 
L

lichtje

Gast
@Stuudje, bedankt voor de informatie, ik wist voor mezelf al dat ik tijdens de zomer melkproducten beste kon vermijden.

Maar ik zal een verder kijken wat ik beste kan doen. Ik weet ben er ook achter, om enige rust te krijgen, dat ik het beste naar de kust te gaan.

Over 2 weken, ga ik voor 2 1/2 week naar Kreta, lekker aan de strand. Dus gaat zeker goed komen.

En ja de overige tips (zonnebril, neusspoelen) zijn hier ook bekend ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn ogen zijn net Stoplichten op rood tijdens een regenbui ( Tranen en rode omranding door wrijven ) ) :(:(
Ik spoel vooral mijn neus met water en probeer niet aan mijn ooghoeken te komen ( Traankliertjes ) want daar trigger ik de jeuk en zodoende het wrijven in de ogen . En vooral het aanraken van mijn neus probeer ik te voorkomen . Zwaar zwaar en frustrerend .
Pollen van Grassen zijn bij mij de boosdoeners . Ik gebruik tevens geen medicijnen meer . Probeer het gewoon te doorstaan met bovengenoemde ;) Het vermijden van wrijven , duwen in ooghoeken .
Een heel belangrijk iets vergeet ik en weet ook niet of de meesten daar last van hebben " Benauwt " met serieus slijm ontwikkeling .
Heb er heel lang een Pufje ( Ventonil en Becotide inhalers ) voor gehad maar dat wilde ik niet meer . Laatst genoemde is een echte Astma Inhaler en eentje met bijwerkingen ;);)
 

The mad engineer

Diehard Prepper
@frans81 ja dat klinkt heel bekend met die slijmontwikkeling en benouwdheid. Voorheen heb ik dus ook astma medicatie gebruikt. Deze dus http://www.dokteronline.com/symbicort/.
Ik zie dat ze inmiddels al 2x zo duur zijn geworden.

Het werkte op zich wel maar is preventief en vooral chemisch en duur. Nu dus aan de gemalen nigella zaad en werkt prima. Eveneens preventief. Innemen in ieder geval als je voelt aankomen dat je slijm problemen krijgt in je longen. Dan ben je de benauwdheid voor.

Zie mijn post hier: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/voeding-als-medicijn-en-vice-versa.553/

Yep, zonnebril zet ik ook standaard op. Scheelt enorm, ook in de vermoeidheid van je ogen.
 
F

frans81

Gast
@frans81 ja dat klinkt heel bekend met die slijmontwikkeling en benouwdheid. Voorheen heb ik dus ook astma medicatie gebruikt. Deze dus http://www.dokteronline.com/symbicort/.
Ik zie dat ze inmiddels al 2x zo duur zijn geworden.

Het werkte op zich wel maar is preventief en vooral chemisch en duur. Nu dus aan de gemalen nigella zaad en werkt prima. Eveneens preventief. Innemen in ieder geval als je voelt aankomen dat je slijm problemen krijgt in je longen. Dan ben je de benauwdheid voor.

Zie mijn post hier: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/voeding-als-medicijn-en-vice-versa.553/

Yep, zonnebril zet ik ook standaard op. Scheelt enorm, ook in de vermoeidheid van je ogen.

Bij mij is het alleen nog spoelen/ zonnebril en pet .
Stuifmeelkorrels uit regio worden te duur . Die hadden kleine bijdrage op het laatste gedeelte .
Succes en Sterkte voor iedereen !!
Ik ben een voornamelijk Grassen patient .
Ben dus blij als die uitgebloeit zijn .
Bijna!!!
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Thanks @frans81 , ik ben voor heel veel dingen allergisch, ooit een test gedaan en de doc zei "Zo'n score heb ik lang niet gezien" wijzend naar 9 gigantische bulten op mijn arm. Sindsdien dus aan de medicatie tot een aantal jaren geleden (iets met eigen risico). Zou toch eens die zaadjes proberen, ik ben benieuwd of het bij jou ook zou helpen of dat het alleen mijn brakke lijf is ;)

Overigens heb ik ook zoete zachte drop in voorraad, dat help bij mij om meer lucht te krijgen in wat acutere situaties. Maar daar heb ik verder geen wetenschappelijk onderbouwd materiaal van gevonden :)
 
F

frans81

Gast
Met enige afgrijzen gelezen,,,, maar ja als het helpt en de hooikoorts zit je hoog dan doe je wat.

http://www.msn.com/nl-nl/gezondheid...=BBoPOOe&ocid=NL_NLNL_JUNE18MALE-OM2-PID86047

Ik heb nu al een paar dagen veel minder lucht en veel jeuk in de Hooikoorts gebieden ( Neus en Ogen ) .
Helaas geen haar op mijn Hoofd of porie op mijn lichaam die er aan denkt om dat te gaan nuttigen Haha .
Het zal idd wel een Placebo effect zijn dat zo'n pissebed een Hooikoorts wondermiddel zou kunnen zijn haha .
Tussen de oren gebeurt veel en soms ook kleine wondertjes !
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik weet wel dat er onderzoek gedaan wordt naar de relatie tussen bv haakwormen en allergieën. Google heeft wel linken naar onderzoeken. Maar dat lijkt me niets om zelf mee te experimenteren.
 

Nomad

Diehard Prepper
Ik herken de klachten, maar ze zijn niet zo frequent dat ik écht kan zeggen dat ik hooikoorts heb.
Als ik sommige patiënten zie mag ik van geluk spreken dat het niet meer is dan soms een loopneus of een paar keer niesen.
Ik ben er nooit op getest en de klachten verschillen sterkt van jaar tot jaar.
Een aantal jaar terug was het opeens heel heftig, dat duurde twee of drie zomers. Sinds dien eigenlijk weinig tot geen klachten.
Mijn verdenking is meer in de richting van Sick Building Syndrome. Ik werkte toen in een winkelcentrum waar ze problemen met de ventilatie hadden. De ontluchting in de winkel was ook voor de show.
Sinds ik daar weg ben is het gelukkig een stuk beter.

Voor degenen met hooikoorts, succes en beterschap!
775c38d4ae9dfb31cc2c5877a09dcc20.jpg
 

Wafels

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor degene die veel last hebben vn hooikoorts , dit is een wat andere methode om het probleem te verminderen .
een kennis van mijn vriendin heeft er in ieder geval veel baat bij (hij was er altijd behoorlijk ziek van maar met deze methode
heeft hij er veel minder last van
TILBURG - Het klinkt te mooi om waar te zijn: geen last meer hebben van hooikoorts door een tape die op je rug geplakt wordt. Toch bestaat het en het is populair. Fysiotherapeuten zien het aantal klanten toenemen.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...+op+lichaam+neemt+hooikoortsklachten+weg.aspx

gr will

[MOD] Citaat bij link toegevoegd, gaarne iets van beschrijving of citaat bij een link toevoegen [MOD]
 

Wafels

Diehard Prepper
Mod (@Ray ,@Stuudje) ik weet niet precies wat u bedoelt want het filmpje spreek voor zich
maar het tapen op rug en voorkant zou de hooikoorts klachten verminderen , of het werkt net als
drukpunten van acupunctuur maar dan door het tape in plaats van drukken op de zenuwpunten of naalden
weet ik niet maar het is goed mogelijk dat het op die basis werkt want alles is vanuit de rug met zenuwen verbonden
gr will
 

Ray

SHTF Expert
Mod (@Ray ,@Stuudje) ik weet niet precies wat u bedoelt want het filmpje spreek voor zich
maar het tapen op rug en voorkant zou de hooikoorts klachten verminderen , of het werkt net als
drukpunten van acupunctuur maar dan door het tape in plaats van drukken op de zenuwpunten of naalden
weet ik niet maar het is goed mogelijk dat het op die basis werkt want alles is vanuit de rug met zenuwen verbonden
gr will

Als je een link plaatst, moet daar altijd een beschrijving of een citaat van het gelinkte artikel bij. Dan hebben mensen een idee waar de link over gaat, voordat ze hem aanklikken.

De tape methode tegen hooikoorts heeft een kennis van mij paar jaar geleden ook geholpen. Hoe en waarom het werkt heb ik ook geen idee van.
 

Wafels

Diehard Prepper
@Ray oké ik zal het onthouden , ik dacht het filmpje spreekt voor zich :rolleyes: trouwens het lijkt mij een onschuldige methode .
gr will
 
Bovenaan