• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Human Nature Wandelschoenen gekregen !!

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vorige week een paar Human Nature Lichtgewicht Berg Wandelschoenen Trekking B type gekregen die 1 x tijdens vakantie in Spanje zijn gedragen maar toch te klein waren gekocht .
Heb er dus 1 week opgelopen en mijn Meindl Engadin en M1 Gevechtslaarzen in de kast gezet .
Ik kan maar 1 ding zeggen van deze Schoen " Perfect " . Dit voor de normale dagelijkse gang van zaken en voor de stevige modderige wandeling door verschillend terrein .

Schoen vermeld HUMAN NATURE made in CHINA :thumbsup::eek:;) / Waterproof en Carbonrubber zool :confused:;)
Prijsklasse weet ik niet exact maar ik schat boven de 50 en onder de 120 euro .
Ze lopen heel anders dan de Meindl schoenen die ik dagelijks draag . En desondanks dat vallen deze Human Nature schoen mij niet tegen . Integendeel . Zeer lichte schoen en zeer degelijk gemaakt . Nog niet 1 x natte voeten en zweetvoeten zijn Minimaal . Loopt licht en een pad met steentjes is perfect te doen zonder dat het doordrukt .
Fijne schoenen met warmer weer en toch van het pad af kunnen ook met een regenbui .
Carbonrubberzool ??? zegt mij niets en heb ik ook nog niet op gegoogeld :(
Wanneer nieuw en zelf aangekocht dan heb je geen miskoop gedaan .
Mocht dit bericht van mij iemand nieuwschierig maken dan denk ik dat je een taak hebt bij je volgende speurtocht naar een lekkere toch goedkope en stevige schoen .
Yes " Made in China " maar toch :thumbsup::thumbsup:

1470152909208-963344431.jpg 14701530294421709583287.jpg 1470153068002600303205.jpg14701528465194247306.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 Ik denk dat mensen de maat van de schoenen wel willen weten. ;)

:lol::lol: En hiet komt het dan omdat deze ook weer afwijkend waren .

Tegels van de keukenvloer zijn 20x20 :lol: grapje he ;)

Deze Human Nature's zijn maat 45 en passen goed .
Ik heb normaal 44 in de Normale burger schoenen die ik nooit draag :lol: en 44,5 in de Legerkistjes ( Dat is maat 285 ) .
In de Meindls M1 gevechtslaars is dat maat 295 M ( Moet je dus ook al 1 maat groter pakken) en de Meindl Engadin is 10,5 M ( maat 45 ) .
Zo , even een hele maten lijst omtrent het verschil in schoenen .
Eigenlijk ook wel belangrijk ;)
 

Ray

SHTF Expert
:lol::lol: En hiet komt het dan omdat deze ook weer afwijkend waren .

Deze Human Nature's zijn maat 45 en passen goed .
Ik heb normaal 44 in de Normale burger schoenen die ik nooit draag :lol: a 44,5 in de Legerkistjes ( Dat is maat 285 ) .
In de Meindls M1 gevechtslaars is dat maat 295 M ( Moet je dus ook al 1 maat groter pakken) en de Meindl Engadin is 10,5 M ( maat 45 ) .
Zo , even een hele maten lijst omtrent het verschil in schoenen .
Eigenlijk ook wel belangrijk ;)

LOL, ik dacht dat je ze te koop had, vandaar mijn opmerking. :fluit: :lol:Had net je rugzak aanbieding bekeken dus zat nog in die modus.
 

AWOL

Prepper goeroe
Human Nature merk ken ik alleen van een outdoor (afrits) broek die ik ooit kocht bij de ANWB (die voeren of voerden dit merk o.a.), maar dat was een uitstekende broek. Niet geschikt voor het ruigere werk maar heel fijn om in te wandelen, dun, licht, koel, beetje stretch. Heb die broek nog steeds na zeker 10 jaar, het model is er wat uit maar functioneel nog steeds prima.
 
F

frans81

Gast
LOL, ik dacht dat je ze te koop had, vandaar mijn opmerking. :fluit: :lol:Had net je rugzak aanbieding bekeken dus zat nog in die modus.

:lol::( Nee ik verkoop niet alles .
Schoenen eigenlijk nooit . Schoeisel is veel te belangrijk en kun je eigenlijk niet genoeg hebben :hug:
 
F

frans81

Gast
Human Nature merk ken ik alleen van een outdoor (afrits) broek die ik ooit kocht bij de ANWB (die voeren of voerden dit merk o.a.), maar dat was een uitstekende broek. Niet geschikt voor het ruigere werk maar heel fijn om in te wandelen, dun, licht, koel, beetje stretch. Heb die broek nog steeds na zeker 10 jaar, het model is er wat uit maar functioneel nog steeds prima.

Waar die kennis van mij ze gekocht heeft weet ik niet . Wel dat ze Old stock waren en tegen sterk gereduceerde prijs weg konden . Daarom kon ie ze ook niet inruilen .
Hij heeft nu toevallig de Zelfde Meindl Engadin gekocht als ik . Daar heb ik eens goede Reclame over gemaakt .
Of ze hem net zo goed gaan bevallen als mij dat is nog afwachten . Meindl zijn niet de enigste goede schoenen .
Deze Human Nature bevallen mij mede doordat je bijna niet voelt dat je schoenen draagt .
Die Meindl zijn zwaar vergeleken met deze .
 

Ray

SHTF Expert
Eigenlijk vind ik 3 paar toch genoeg :thumbsup: Voordat het ook hier de verkeerde kant opgaat .
Eerst Tassen en dan ook nog schoenen . Ik / mijn vrouw zou dan bijna gaan twijfelen aan mijn geaardheid :lol:
Maar goed dat je deze Link even geplaatst hebt . :thnx::lol:

Tja, dat klinkt idd niet zo handig op een verjaardag "M'n hobby is tasjes en schoenen verzamelen". :lol:
 
F

frans81

Gast
Pssst....Pssssssssst.

[Fluisterende schorre boevenstem]

Schoendroger kopen?

[/Fluisterende schorre boevenstem]
Is zoiets wel goed voor de schoen .
Sommige schoenen konden wel eens te hard drogen middels zoiets :confused:
Alhoewel het ook verdomd handig kan zijn wanneer je maar 1 paar bij je hebt .
Ik wissel om de dag van paar ;) . Met deze Human Nature heb ik dat even niet gedaan ,
vanwege test lopen ;)
Vanmorg / middag had ik de Meindl weer aan en zojuist met de Honden uitlaten de Human Ntr omdat ik die gemakkelijker aantrek .
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ah, je bent in elk geval gezakt voor de verslaafd aan schoenen test...een echte Marco's had alles wat ook maar in de buurt van schoenen lijkt te komen wilen hebben.

Ja, lichtere schoenen, zijn erg prettig hoor. We vergeten wel eens dat die zware bergschoenen hier helemaal niet nodig zijn. Enige bergje wat we hebben is de Cauberg...en die is bestraat...dat is handiger voor de wielrenners.

En inderdaad zoals al gezegd werd, Humane Nature is ANWB-merk.
 

Kanina

Diehard Prepper
. Schoeisel is veel te belangrijk en kun je eigenlijk niet genoeg hebben :hug:
Whaaaaa waar heb ik dit eerder gehoord??? De horror! :eek:
Delete deze zin voor MAD ze leest, hij heeft net wat paren van de hand gedaan, eindelijk ruimte in de kast.

Jullie hadden wel familie kunnen zijn :lol:
 

The mad engineer

Diehard Prepper
TE LAAT @Kanina . Ik heb overigens laatst nog een aantal schoenen weggedaan. Onder andere Human Natures. Ze liepen prima, maar ik werd er zo statisch geladen van dat ik het helemaal beu werd open ik ze in de kringloop tas heb gesodemieterd.

Inderdaad, je kunt er niet genoeg van hebben :thumbsup: ik zoek nog waardige opvolgers voor mijn dagelijkse sneakers (heb jaren geleden van die lekker zittende asics voor 15 euro gekocht). Wilde eigenlijk nog van die Magnum boots voor op de motor. Maar ik kwam een aanbieding tegen van wat Adidas wandelschoenen die ik niet kon laten liggen... Dat worden de opvolgers van mijn Lowe boots die al een jaar of zes mee gaan... Verder natuurlijk schoenen voor onder het apenpak. En eentje extra voor het geval dat... Enz enz...
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik sta eigenlijk al tig jaren in de stevige boots .
Mijn voeten staan er al naar :lol:
Ik hou zelf van een stevige schoen . En doordat ik eigenlijk altijd van paden af ga heb je die ook nodig .
Ik volg niet graag standaard wegen . En in geval van nood of gevaar is de kortste weg over asfalt vaak de gevaarijjkste . 1 x je voet verzwikken in ruw terrein en je ligt er 70 % uit .
Goede stevige schoenen zijn net zo belangrijk als goede stevige schoenen .;)

Deze lichte Human Nature ga ik voorzien van de Berghaus Yeti Gaitors . Schoenen gaan als noodzaak mee in de BOB .
Berghaus Yeti gaitors zijn klote om er af en weer erop te doen .
Samen zijn deze twee een perfecte combo .
Op de Meindl loop ik liever dan dat ik ze in de BOB moet mee sjouwen .
 
Bovenaan