• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Iemand ervaring met Flexothane regenkleding van Sioen?

Ray

SHTF Expert
Ik kwam vandaag bij de kringloop een regen overall tegen van het merk Flexothane by Sioen (type 4964)
Een dun, soepel en licht materiaal en in de winkel had ik zo m'n twijfels over de degelijkheid. Wel paste hij uitstekend over m'n zware schoenen heen en 't was precies mijn maat. Elastiekje in de pols links was stuk en onderaan de pijpen mocht er wel een randje stiksel tegenaan.

4964.jpg


Thuis maar even gegoogled en het spul blijkt populair bij agrariërs en andere buiten werkende lieden. Hier het reclame riedeltje van Sioen zelve: http://sioen-ppc.com/nl/concepten/stoffen/flexothane

Zijn er mensen die ervaring hebben met spullen van dit bedrijf?
 

Rataplan

Mankinds only hope
Wel ervaring met flexothane, niet met het bedrijf, denk omdat ik het verkrijg via tussenleveranciers.
Heb zelf ook regengoed ervan en gebruik het al jaren, bevalt mij zeer goed.
Vooral de soepelheid en dat het ademend is vind ik de grote voordelen.
Hiervoor droegen ik ( nagenoeg iedereen) die oude stugge pvc pakken die voor sommige beroepen ook nog steeds erg geschikt zijn ( visserij bijv.).
Voor outdoor activiteiten is dit echt fijn spul, klein op te vouwen/proppen en lekker licht.
Prikkeldraad, doornstruiken, bramen etc kan dit spul niet tegen, maar welk lichtgewicht regenpak wel?
Mocht je een oude regenjas hebben van dit spul, gebruik die dan voor reserve stukjes om over bijv. een winkelhaak te kunnen plakken.
Goede koop heb je gedaan @Ray
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al zeer lang dit Flexothane regenwerkkleding .
Oersterk en waterdicht en niks nada condens .
Ik heb twee jassen en 1 tuinbroekmodel regenbroek .
Enigste nadeel de zakken laten vlug los op lasnaden .
Maar ik zou het zo weer kopen .
Klasse spul en elastisch en oersterk .
Fristads tuinbroek Flexothane

1500758680119292407251.jpg
15007581910481330965917.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
Kijk, dat zijn goede berichten @Rataplan, @frans81 en @markske
Het ademt dus echt.

Ik heb hem nog niet gekocht. Verkoper begon met 10, daarna 7,50 en bij het weggaan kon er eventueel nog wel wat met de prijs. Dat wordt dus 5 euro. :D

:eek::eek::confused: Ray dat , dat , dat heb jij niet Meteen !! Meegenomen voor de hoofdprijs ?
Zo'n pakkie kost een klein weekloontje haha .
Morgen meteen er naar toe of ik fiets nu aan en koop het voor jou neus weg pffff

HALEN EN VLUG :lol:
 

Ray

SHTF Expert
:eek::eek::confused: Ray dat , dat , dat heb jij niet Meteen !! Meegenomen voor de hoofdprijs ?
Zo'n pakkie kost een klein weekloontje haha .
Morgen meteen er naar toe of ik fiets nu aan en koop het voor jou neus weg pffff

HALEN EN VLUG :lol:

Dan moet je idd wel nu vertrekken, als je hier dinsdagochtend op tijd wilt zijn. :p (eerder zijn ze niet open)
Laten we racen, vertrek ik dinsdagochtend wel een kwartiertje voor openingstijd met de Panda. :lol:
 

Papillon

Diehard Prepper
Ik hoop voor je dat het er nog is Ray! Zelf ook ooit mega spijt gehad dat ik een droogpak heb laten hangen in een kringloop. Volgende dag terug en ja hoor weg!
Succes ! ben benieuwd
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Flos

SHTF Expert
Ken het merk niet. Ook de reputatie niet.
Dat zal wellicht komen omdat ik regen pakken haat.
Vroeger toen ik voor een bedrijf in de bouw werkte zowel be. als nl. bedrijven.
Kregen we zo een meestal geel regen pak. Broek en jas afzonderlijk.
Maar deed je de jas aan was op geen tijd jou broek doornat.
Deed je dan ook de broek aan waardoor jou meter ( duimstok ) en potlood onbereikbaar was geworden.
Stond in geen tijd het water in jou schoenen.
Dus die verdomde laarzen moesten ook aan.
Oo wat heb ik die dingen gehaat. Dus ik droeg afdank jassen.
Eerst even met de spuitbus water afstoten maken.
Deden ze het niet goed meer . De vuilbak in en een andere. Het liefst had ik lederen jassen.
 

Ray

SHTF Expert
Ken het merk niet. Ook de reputatie niet.
Dat zal wellicht komen omdat ik regen pakken haat.
Vroeger toen ik voor een bedrijf in de bouw werkte zowel be. als nl. bedrijven.
Kregen we zo een meestal geel regen pak. Broek en jas afzonderlijk.
Maar deed je de jas aan was op geen tijd jou broek doornat.
Deed je dan ook de broek aan waardoor jou meter ( duimstok ) en potlood onbereikbaar was geworden.
Stond in geen tijd het water in jou schoenen.
Dus die verdomde laarzen moesten ook aan.
Oo wat heb ik die dingen gehaat. Dus ik droeg afdank jassen.
Eerst even met de spuitbus water afstoten maken.
Deden ze het niet goed meer . De vuilbak in en een andere. Het liefst had ik lederen jassen.

Beetje zelfde ervaring hier Flos, vroeger altijd een heel eind op de fiets naar school en die ouderwetse pakken zijn gewoon plasticzakken waar je enorm in gaat zweten en van binnenuit nat wordt.

Een ademende regenjas/pak/overall, dat moet je hebben. Jarenlang een North Face jas gehad die ademende en 100% waterdicht was, ook ideaal, alleen vreselijk duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

PrepperMedic

Elementary prepper
Ik kwam vandaag bij de kringloop een regen overall tegen van het merk Flexothane by Sioen (type 4964)
Een dun, soepel en licht materiaal en in de winkel had ik zo m'n twijfels over de degelijkheid. Wel paste hij uitstekend over m'n zware schoenen heen en 't was precies mijn maat. Elastiekje in de pols links was stuk en onderaan de pijpen mocht er wel een randje stiksel tegenaan.

4964.jpg


Thuis maar even gegoogled en het spul blijkt populair bij agrariërs en andere buiten werkende lieden. Hier het reclame riedeltje van Sioen zelve: http://sioen-ppc.com/nl/concepten/stoffen/flexothane

Zijn er mensen die ervaring hebben met spullen van dit bedrijf?
SIOEN is een uitstekend merk en bedrijf op gebied vqn kledij! Alle belgische brandweer (Bluspakken) komen van Sioen Industries
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas bleek vanmorgen het pak al weg. :(

Ik baal nu met jou mee .
Had het jou echt gegund .
Balen !!

Mocht ik zoiets goedkoop tegenkomen dan zal ik aan jou denken .
Ook ik ben aan vervanging toe .
Kont gedeelte van de broek vertoond kleine scheurtjes door de wrijving van het na al die jaren fietsen met dat ding aan .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
Net op MP gekeken en dezelfde broek die ik nu deels versleten heb kost bij hun minder dan de helft .
Mijn broek heb ik ongeveer 2005 gekocht en voor ruim 45 euro ex btw . Prijs weet ik niet meer exact . Bon ligt ergens op zolder .

Screenshot_20170725-222901.png Screenshot_20170725-222920.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan