• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

"Ik heb geen huis nodig": Eileah woont in camper

D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu weet ik niet of dit topic hier goed staat of bij huisvesting zou moeten staan.
Mods, anders maar aanpassen.

Het krantartikel beschrijft de camper als woning van een vrouw Eileah.
Ze woont in de camper, men spreekt over een omgebouwde bestelauto maar dat is in NL niet toegestaan er moet wel terdege camper of kampeerauto op het kenteken staan dus ook als zodanig gekeurd zijn.
Je kunt wel een bestelauto ombouwen tot camper, maar dan moet deze wel gekeurd worden tot camper met bijbetaling van de rest BPM en rest BTW. Hoe ouder de auto des te minder bij te betalen.

Maar de eenvoudige camper zouden wij een budget camper noemen.
Hier woont ze dus en bespaart heel wat woonkosten, alleen is in de EU weer stageld nodig voor een plek met de camper. Tenzij je vindingrijk bent en als een trucker op de parkeerplaatsen overnacht.
Of zoals ik laatst zag bij een kantoren complex gaan staan met een bordje "beveiliging" achter de ramen.

Als prepper heb je altijd je BOV en BOL bij je. Dus wel goed beveiligingen die camper.

Maar hier het artikel;
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...beleeft-er-nog-plezier-aan-ook.dhtml?show=art


En wat ik ook wel aardig vind om te vermelden is deze, een woonwagen met een ezel.
Zigeuner slaapt langs de kant van de weg met zijn wagen.
https://www.destentor.nl/binnenland...oom-het-is-geen-rijdend-schijthuis~va9f2b028/
 

petroman

SHTF Expert
Mooi maar wat is nu de reden van plaatsen ?
Dat je in een camper kan wonen ?
dat je stageld moet betalen ?

Menigeen hier zal een camper willen hebben denk ik.
En eigenlijk is het een tiny house op wielen.
Je kan ook semi permanent in een caravan gaan wonen. Eens per 1/2 jaar verkassen naar een naburige camping en je woont nergens permanent.

Een uh, zigeuner wagen (mag je dat nog zo zeggen) kan je inclusief ezel huren voor vakanties.
Totaal ongeschikt voor rampen want de ezels zijn geprogrammeerd op een bepaalde route. Maar wel leuk om eens te doen met kids.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb ooit eens zo een pipo wagen gebouwd. Voor een werkgever van mij zijn baard was nog langer als die van het rijdend schijthuis.
De wagen werdt getrokken door 2 pony's er waren hokken in voor 4 kippen. En onderin een uitsparing waar in geit in kon. Die moest gewoon mee lopen tijdens het rijden.
 

Papillon

Diehard Prepper
Leuk stel, en tof dat ze het iig proberen. Als ik de kosten hoor van het aankopen en inrichten van die bus dan denk ik tja.. Hoe lang gaat dat kreng mee? Wat is het onderhoud?
Er zijn hele goedkope huizen te koop, en op haar leeftijd zou dat op termijn misschien een betere investering zijn.
Maar voor het nomade achtige manier van leven is zon camper van 20.000 wel een optie.

Zelf zou ik misschien dan nog eerder voor een caravan gaan. En die ergens afkoppelen en een zuinige auto erbij ofzo.

Tja liever een earthship ooit haha
 
L

LadyPrepper

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Tiny Houses is een enorme trend in de VS en het zijn idd een soort woonwagens die ook verplaatsbaar blijven. Een beetje een Ikea kamer maar dan nog kleiner ... ik vind het heel knap dat mensen dat kunnen maar aan mij is het totaal niet besteed. Toch fascineren die programma's me en kijk er iedere keer weer naar. Goedkoop is het zeker !
 

Loreen

Last (wo)man standing
niks voor mij, lijkt me leuk voor vakantie maar mag graag knutselen in de schuur en rondstruinen in de tuin.

Maar met een camper is heel de wereld jouw tuin!!
In de lente en zomer lijkt het me awesome. In de winter en herfst wat minder, denk dat ik vooral dan graag wat meer ruimte zou willen hebben.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Een camper is geweldig....om mee te reizen en dan in te leven.
Maar om nou hier in Nederland/België met niet al te fijn klimaat om een jaarrond buiten te kunnen leven geloof ik niet dat het echt fijn zal zijn.
Heb je dan ook nog je werk op een vaste plaats, dan is de cirkel waarbinnen je kan begeven ook erg klein en kan je dan beter een huis hebben in mijn ogen.

Doe mij maar een baan voor een maand of 6 per jaar in het voorjaar/zomer icm met een blokhut op een fijn stuk grond/bos en voor de winter periode dan een fijne camper voor een half jaar Zuid-Europa:thumbsup:

Dit is een hele serie van een stel dat al jaren in een camper woont en vertellen over hun dagelijkse leven, het klussen aan de camper, de contacten die ze leggen, hun werk, waar ze overnachten etc etc, wel erg leuk om wat van te bekijken.
 

Vempain

Prepper goeroe
Zelf ook groot liefhebber van het nomadisch/tinyhouse bestaan. :fluit:
M'n oude buurmeisje waar ik mee ben opgegroeit is ongeveer tegelijk als ons begonnen met het leven in een iets grotere Yurt met haar gezin en zijn ze afgelopen jaar van de Yurt overgestapt naar een camper en trekken nu heel Europa door met 2 volwassenen, 3 kinderen en de hond en geven ze de kinderen thuisscholing.
Ik weet niet zo snel of ik hetzelfde zou doen maar als dat je droom en die van de kinderen is zeker doen!
Deze week is ook een collega voor het laatst omdat hij heeft besloten om een jaar met een goede vriend de wereld per zeilboot te gaan verkennen, met als eerste de oversteek van Europa naar zuid Amerika.
Hier hebben we toch wel eens aan het motto gedacht : "Liever geprobeerd hebben en er dan achter komen dat het misschien toch niet helemaal was wat je voor ogen had, als later spijt krijgen dat je het nooit geprobeerd hebt"
Toegegeven, ik ben een dromer en merk dat ik veel gelukkiger ben in een leven met minder eigendom waardoor we altijd wel op een niet-standaard manier zullen blijven wonen. :rolleyes:
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Met de Ruud uit de tweede link heeft manlief een poos gepraat. Ruud trekt deze zomer rond in nl. Als het kouder wordt gaat hij weer naar zijn vrouw toe. Mooie man!

Er zijn in Nederland genoeg camperplaatsen waar overnachten gratis is. Of je gaat idd op een parkeerplaats overnachten. Als het licht wordt ga je weer naar je mooie dag plek.
 

Lai

Prepper goeroe
Tja, mijn camper heeft mij 3000,- gekost bijna 5 jaar geleden. Een kleine 8 m2 oppervlakte en daar ga ik wel alles op kwijt kunnen wat ik er in/onder wil hebben. Maar mijn boeken en dvd's,dat gaat nog een uitdaging worden. :eek: Dvd's zitten al in verzamel mappen, dat scheelt al een wand :D

Maar ja, ik ben door vrienden aangestoken. Zij wonen inmiddels al 8 jaar in een camper, zomers in het noorden en 's winters in het zuiden van europa. Zolang mijn lijf het toelaat wil ik nog graag even leven zoals ik dat zelf voor ogen heb en nog niet heb kunnen doen. En klein wonen wil ik sinds ik kind ben. :p Gaat het reizen niet meer, dan kan ik de bak nog altijd van het truckje af laten halen en het op de grond plaatsen.
 
Bovenaan