• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Indeling gereedschapkist

Wolfje

Senior Prepper
D32898A9-1464-4307-B6B2-F906A3A1A051.jpeg 7959B46D-D582-4DCF-A7C8-F03EE0B99E2F.jpeg FCB2E4FA-356C-44A2-A701-D56178C23289.jpeg Vanavond even geknutseld om de metalen gereedschapskist wat mooier te maken zodat niet alles door elkaar hobbelt. 3mm dik antislip rubber op de bodem gelijmd en met wat hout “verdiepingen” gemaakt. Op de bodem de kloofbijl en zaken zoals een koevoet. Die liggen op het rubber en mogen best wat rammelen. Dan een verdieping voor wat fijner zaag en snij spul. Hier komen nog 6mm elastieken lussen in op het op zn plaats te houden zoals het nu ligt. Dan de boven verdieping met een net om nog wat losse dingen bij elkaar te houden. Er komen nog 2 balkjes op de bovenverdieping om de boel op zn plaats te houden als de klep dicht zit.

De kist gaat op slot en aan een ketting vast in de auto met een code slot, als vertragende factor mocht iemand Mn auto open breken.
 

Flos

SHTF Expert
En nu voor de aardigheid eens alles op de weegschaal zetten.
Ook eens bedenken wat ik er nog allemaal kan aan toevoegen.
Zoals spanbandjes of snel binders een drink fles . Een trapje ,parakoord
Een brandertje met brandstof. Of gewoon een rooster. En nog veel meer.
 

Wolfje

Senior Prepper
En nu voor de aardigheid eens alles op de weegschaal zetten.
Ook eens bedenken wat ik er nog allemaal kan aan toevoegen.
Zoals spanbandjes of snel binders een drink fles . Een trapje ,parakoord
Een brandertje met brandstof. Of gewoon een rooster. En nog veel meer.
Weegschaal laat ik lekker zitten. Zolang ik de kist maar in de auto kan tillen ;)

Komt idd nog wel een lading bij, maar een trapje??
 

Flos

SHTF Expert
@Wolfje Je moet er van uitgaan dat één geen is en twee bijna één. Dus een extra iets op een plaats waar je het niet verwacht is eigenlijk alleen maar een luxe als het eerste nu net niet voorhanden is.
 

Wolfje

Senior Prepper
@Wolfje Je moet er van uitgaan dat één geen is en twee bijna één. Dus een extra iets op een plaats waar je het niet verwacht is eigenlijk alleen maar een luxe als het eerste nu net niet voorhanden is.
Inderdaad. Nu heb ik van weinig dingen dubbel. ook omdat we met ons 6-en zijn en voor 6 personen alles dubbel uitvoeren is niet werkbaar, dus ik ga voor (op termijn) de N+1 strategie: we hebben 6 matjes nodig dus ik heb er 7. Maar niet iedereen heeft een mes nodig dus daar heb ik er 4 van, allemaal net anders maar elk breed inzetbaar
 

Flos

SHTF Expert
Oo ik heb het ook langzaam opgebouwd. En bouw nog steeds. Ook na 41 jaar prepper zijnde.
Bdw ik hou ook meer van koffers dan van tassen.
 

Ray

SHTF Expert
@Wolfje Zoveel organisatie zal ik nooit aan de dag gaan leggen ben ik bang, altijd verzand ik hier in 1000 klusjes tegelijkertijd. :lol:
Ik ben daar best jaloers op. :)

Twee items zou ik persoonlijk vervangen voor beter.

De hevel met zo'n plastic knijp dingetje. Kramp ik je poten en na 500 keer knijpen stuk.

Een kogelhevel slang is veel praktischer en degelijker:
9200000093677268.jpg

20 euro bij bol e.d. zaken, wat waanzinnig duur is voor zo'n simpele glazen knikker in een stukje metalen behuizing. Die van mij in een Hongaarse bouwmarkt gekocht, voor nog geen drie euro. Daar zal de chinees het ook wel voor doen.

De schenktuit voor Nato stalen 20 l jerrycans heb je in twee soorten, met en zonder ontluchting. 20 Liter in m'n auto gooien zonder ontluchting duur echt twee keer zolang als tanken bij de pomp. Eindeloos klokkend gaat de benzine met slokjes naar beneden.

Met ontluchting, zakt twintig liter in een minuut naar binnen. Zelf heb ik wederom iets uit de Hongaarse bouwmarkt met een korte ontluchtingspijp, hier op de foto een hele lang van het Duitse leger die helemaal van tempo houden:
439206_m_1_.jpg

Resereve rubbers voor zowel schenktuit als jerrycans nooit overbodig uiteraard.
 

Wolfje

Senior Prepper
@Wolfje Zoveel organisatie zal ik nooit aan de dag gaan leggen ben ik bang, altijd verzand ik hier in 1000 klusjes tegelijkertijd. :lol:
Ik ben daar best jaloers op. :)

Twee items zou ik persoonlijk vervangen voor beter.

De hevel met zo'n plastic knijp dingetje. Kramp ik je poten en na 500 keer knijpen stuk.

Een kogelhevel slang is veel praktischer en degelijker:

20 euro bij bol e.d. zaken, wat waanzinnig duur is voor zo'n simpele glazen knikker in een stukje metalen behuizing. Die van mij in een Hongaarse bouwmarkt gekocht, voor nog geen drie euro. Daar zal de chinees het ook wel voor doen.

De schenktuit voor Nato stalen 20 l jerrycans heb je in twee soorten, met en zonder ontluchting. 20 Liter in m'n auto gooien zonder ontluchting duur echt twee keer zolang als tanken bij de pomp. Eindeloos klokkend gaat de benzine met slokjes naar beneden.

Met ontluchting, zakt twintig liter in een minuut naar binnen. Zelf heb ik wederom iets uit de Hongaarse bouwmarkt met een korte ontluchtingspijp, hier op de foto een hele lang van het Duitse leger die helemaal van tempo houden:
Goeie tips, dank!
 

Flos

SHTF Expert
@Wolfje Ik vraag mij af of die elastieken wel praktisch zijn.
En @Ray er bestaan veel meer soorten schenktuiten voor stalen jerrycans dan twee. Maar je kan ze wel onderverdelen in jou 2 categorieën met of zonder ontluchting .
 
Bovenaan