• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Je GPS locatie veranderen in Android

FKAGB

Prepper goeroe
Als je een Android telefoon hebt is het redelijke eenvoudig om je GPS locatie aan te passen. Door deze locatie aan te passen denken apps die je locatie gebruiken dat je op een andere locatie bent dan waar je daadwerkelijk bent. Natuurlijk wordt ook op basis van de zendmastinformatie vastgelegd waar je bent, maar in het kader van vervuiling van je digitale kruimelspoor kan het handig zijn een dergelijk actie uit te voeren.

Voor de stappen die je moet volgen ga je naar onderstaande site:

https://www.xda-developers.com/fake-android-location/

Download vervolgens een fake GPS app. Ik maak zelf gebruik van Fake GPS location. In deze app kies je een plek op aarde en druk je op de play toets. Deze plek wordt nu door apps die gebruik maken van je locatie gebruikt. Een extra functie is dat je in de instellingen kan instellen dat iedere zoveel tijd je locatie moet wijzigen en hoeveel meter de locatie dan moet afwijken van de vorige. Hierdoor simuleer je beweging waardoor het patroon nog net wat echter wordt.

Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat ik in bijvoorbeeld Flitsmeister zelf even moet zoeken naar de locatie waar ik op dat moment daadwerkelijk ben. Zo ben ik volgens de app nu ergens in Tilburg en als ik Flitsmeister start zal die dan ook de verkeerssituatie daar geven. Dat is niet echt een probleem.

Ik wil hier niet direct de zin en onzin van het faken van je GPS locatie bespreken. Het is meer dat ik de functie niet kende binnen Android en dat ik hem hier even onder de aandacht wil brengen.
 

Papillon

Diehard Prepper
Steeds meer denk ik dat zelfs die app ontwikkeld kan zijn door opsporingsdiensten. En terecht ook ergens, alles wat zich wil ontduiken zal in de gaten gehouden worden. Ook wel een logische ontwikkeling met terrorisme dreiging.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Steeds meer denk ik dat zelfs die app ontwikkeld kan zijn door opsporingsdiensten. En terecht ook ergens, alles wat zich wil ontduiken zal in de gaten gehouden worden. Ook wel een logische ontwikkeling met terrorisme dreiging.
Natuurlijk kan dat het geval zijn. Maar dat geldt voor alles. Probleem is dat je eraan onttrekken wel kan maar ook dan val je op. Ook hier geldt echter dat als een enorme groep mensen dergelijke apps gaan gebruiken de data gewoon waardeloos wordt. Zie het als een onderdeel van het grote geheel. Nu hebben opsoringsdiensten wat aan de data van de telefoons omdat deze voor het overgrote deel betrouwbaar is. Als de onbetrouwbaarheid daarvan wordt aangetoond, en tegelijk wordt aangetoond dat het overgrote deel van de data onbetrouwbaar is, wie moeten ze dan nog volgen. Als 100% van de potentieel te volgen groep verdacht is, dan ben je weer op een nulpunt beland toch?
 

Papillon

Diehard Prepper
Niet als het versleuteld tot de zelfde punten komt, net als vroeger bij zon verspringende inlogcode sleutel. Tja ik denk dat het effectief is tegen criminelen, maar dat voor een prepper een smartphone eigenlijk niet zon goed idee is.
 

petroman

SHTF Expert
Ik ben het met @Papillon eens, waarom een smartding gebruiken met een GPS functie onm dan vervolgens weer een app te moeten gebruiken (maker onbekend) om de GPS functie te omzeilen ?
Gebruik dan een ding zonder gps functie en een oude acer N35 als je wel je locatie wilt gebruiken om te kunnen navigeren.
Of om het even een apparaat zonder internet optie.

Ik ben er vrij zeker van dat je eerder op een volglijst komt staan doordat je zaken als zo'n app download of anderzijds het syteem probeert te omzeilen. je maakt jezelf verdacht omdat je je wilt verbergen. En daar valt ook onder valse sporen maken.
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik heb een poosje gebruik gemaakt van zo'n fake-gps app en kan je uit ervaring zeggen dat het niet 100% werkt. Zeker op een android smartphone (dus met een besturingssysteem van tante Google) bepaald andriod je positie niet alleen op basis van gps maar ook door te kijken waar de telefoonmast staat waarmee je verbinding maakt en/of je ip adres via geolocatie.
Kortom, je houd alleen jezelf voor de gek met zo'n fake-gps app ;)
 

lichtje

Senior Prepper
Ik heb ook eens gebruik gemaakt van fake gps. Maar heb ook dezelfde ervaring als @phtvs , heb ook eens geprobeerd om de smartphone in vliegtuig mode te zetten, maar mijn gevoel. Werkte dat ook niet echt 100%.
 

Jasje

Prepper goeroe
Je haalt het geintje ook uit voor enkele geinstalleerde apps echter wanneer je de google play services blijft draaien blijft het dweilen met de kraan open. Het idee is goed en als je de data van enkele apps wilt verklooien dan werkt het voor dat gedeelte. Niets meer en niet minder.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Zoals ik in de eerste post zei. Het werkt voor apps die je locatiegegevens gebruiken. Het is niet veel maar wel iets.
 
Bovenaan