• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Koken met je voorraad..recepten

T

Toef

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wesp

Erny

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Voorraad: Blikjes tonijn in groenten (die goedkope) en spaghetti/pasta.
Spaghetti koken en na afgieten de inhoud van blikje bij de spaghetti doen.
Is niet echt een recept maar erg simpel en goed te eten. :cool:

En wat ik zelf erg lekker vind en ook minimale actie behoeft:
Spaghetti met knoflook en ansjovis (blikje/potje). (of zonder knoflook kan ook natuurlijk)
Spaghetti koken. Knoflook in stukjes zachtjes bakken (in olijfolie of de ansjovisolie) en er een aantal ansjovisjes bij doen en laten "oplossen".
Spaghetti afgieten, knoflook/ansjovis met olie erdoor. Zout en peper.
Eventueel... pepertje meebakken, peterselie of lente-uitje erover.
Maar hou het minimaal.
Heb nu nog vette lippen van mn portie van net. ;)
 

Floshtf

Diehard Prepper
Koken met je voorraad. Veel mensen hebben hier thuis een hele voorraad aan eten. Vaak spullen die je lang kan bewaren. Het is soms wel eens een uitdaging om je verschillende voorraad artikelen zo te combineren dat je een lekker recept krijgt. Daar komt nog bij dat smaak persoonlijk is. Hartstikke leuk topic @Toef !

Een van de simpele maaltijden die hier thuis wel eens gegeten word, en waarbij alles een mooie houdbaarheidsdatum heeft:

Voor 2 personen:
-Klein blikje erwten Lidl (01-08-2019)
-Rijst (zeer lang houdbaar)
-Hongaarse Goulash (blik van het merk Struik, sept. 2018)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toef

Flos

SHTF Expert
Gehaktballen in de tomatensaus met aardappelen en groenten.
1 pot voor gekookte krielaardappelen.
1 blik gehaktballetjes in de tomaten saus .
1 blikje parijse champignons
1 potje wortelen
pezo een beetje vetstof
wat kruiden vb peterselie of basilicum.

In een ruime pan met ronde bodemranden ( wokpan )
Doet men een beetje vetstof ( boter ruzel olijfolie alles kan )
De uitgelekte aardappeltjes bak men verder gaar al roerend.
Men voegt de uitgelekte champignons toe .
Na een weinig bakken voegt men het blik gehakt balletjes toe
en de uitgelekte wortelen .
Men brengt op smaak met peper en zout.
om er een groen tintje in te geven kan men er een koffielepel gedroogde
peterselie of basilicum aan toevoegen.

eet smakelijk
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Simpel en toch lekker is macaroni(of rijst) met een blikje of pot ragout. Voor het groen, wat doperwten erbij.

Ragout kan je ook zelf maken, hier een champignonragout
Champignon schoonmaken en snijden en stoven in een braadpan, knoflook, een ui, tijm en peper meestoven, doe er een halve liter paddenstoelenbouillon bij en laat iets inkoken. (als je weckt, dit is het deel wat ik weck)
Afmaken met wat room, drupje citroen en peterselie. Zout en peper naar smaak toevoegen.
Soms heb ik dat allemaal niet in huis en bindt ik de ragout met bindmiddel of bloem.
Pakjes houdbare slagroom zijn hier erg handig bij qua voorraad.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Gisteren zag ik bij de slager hier een mooi stuk varkensvlees (lomo). Een stuk van ongeveer 2 kilo, vlees waarvan wij in Nederland harskarbonades snijden. Dus mals vlees met een klein randje vet.

Ik kocht het maar wist nog niet wat ik ermee zou gaan doen. Toen ik mijn voorraad kast opentrok waar ik verschillende kruiden, specerijen en complete boemboes bewaar, wist ik het eigenlijk meteen.

Ik ga Tja Sieuw/Char Sui maken of wel geroosterd varkensvlees. Eerst sneed ik het vlees in karbonades, toen in reepjes, daarna in de zakjes marinade gezet een nacht.

De volgende dag braadde ik het vlees en liet het zachtjes doorgaren. Nog wat kleine aanpassingen gedaan met extra honing en wat kruiden.

Heerlijk, ik at het met brood uit de oven en gewoon witte rijst.

Daarna snel een appje naar Nederland om wat zakjes bij de kopen voor de voorraad.

De basismarinade kost ongeveer 1.15€ per zakje.

1114.jpg
 
Bovenaan