• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Kwaliteit Viper rugzak

Candyman

Diehard Prepper
Hoe is de kwaliteit van het het merk Viper?
Ik wil een rugzak gaan kopen die een aantal jaar mee gaat en multifunctioneel is.
Hij moet ook niet te groot zijn zodat hij als handbagage mee kan in het vliegtuig.
Ik kwam uit op de Viper Ranger Pack.
Helaas kan ik geen video's of reviews vinden en ik ben niet bekend met het merk.
http://www.nltactical.nl/nl/viper-ranger-pack-black.html
 
F

frans81

Gast
Hoe is de kwaliteit van het het merk Viper?
Ik wil een rugzak gaan kopen die een aantal jaar mee gaat en multifunctioneel is.
Hij moet ook niet te groot zijn zodat hij als handbagage mee kan in het vliegtuig.
Ik kwam uit op de Viper Ranger Pack.
Helaas kan ik geen video's of reviews vinden en ik ben niet bekend met het merk.
http://www.nltactical.nl/nl/viper-ranger-pack-black.html

Viper is van middelmatige kwaliteit .
Maar zeer zeker geschikt voor normaal gebruik ! NORMAAL gebruik , met niet teveel gewicht . Het is niet echt slijtvast door de gekozen materialen . Het ene Nylon is het andere niet ! En derhalve vlug beschadigt .
Helaas weet ik van heel veel merken ook totaal niets .
Van Viper weet ik dat militairen het wel eens als eigen aankoop aanschaffen . Zo ook Highlander tassen . Ook deze vallen in dezelfde kwaliteits klasse .

En een militaire tas / Camo tas daar wil niet iedereen mee het vliegtuig in .
Woodland versies zijn er genoeg , maar de wat vriendelijker ogende Olive Drap is weer moeilijker te bemachtigen .
Kijk eens voor een Karimor militair ogende OD rugzak in de aanbieding . Top spul en in vele formaten .

35 Liter is een 72 uurs tas . En daar heb ik niets in liggen .

Het enigste dat ik nog heb is een bijna nieuwe Strike 40 liter in Woodland . Met twee Daypacks die 20 liter toevoegen . 60 liter totaal wanneer aangebracht .
 

Larik

Diehard Prepper
Ik heb nu zo een 6 jaar de deuter ac lite 22, die is van 14 t/m 26 liter te krijgen.
Die heeft al heel wat kilometers erop zitten, is wel echt een wandelrugtas, maar dat is prima opsec, grijze muis.

En dit:

De tas is voorzien van het Aircomfort ventilatiesysteem voor de rug. Hierbij zorgt een gebogen verenstalen frame ervoor dat de vochtige lucht in drie richtingen kan wegtrekken waardoor warmte zich niet ophoopt.

Is echt heerlijk als het wat warmer is, maar ook gewoon met langere wandelingen, je krijgt wel een zweetrug, maar minder (snel).

Als je van plan bent veel te wandelen, kan ik je een tas met dat systeem echt aanraden.

En als het een defensie achtige rugtas moet zijn, kan ik je aanraden bij het merk tasmanian tiger te kijken.
Mijne heeft heel wat motorritjes en oefeningen meegemaakt.
En na een jaar of 8 voor zgan kunnen verkopen, dat zegt wel wat over de kwaliteit.
 

Candyman

Diehard Prepper
Yep ik zoek een defensie-achtige rugzak @Larik maar niet in camo kleuren.
Het liefste in het zwart en met een molle systeem.
Ik zal eens bij tasmanian Tiger gaan kijken.
 

Larik

Diehard Prepper
Ik heb zelf de tt mission gehad, 37 liter en molle.
Verschillende vakken en vakjes, 2 gedeeltjes open te ritsen 2 hoofdvakken zeg maar.
Alles kan een plekje krijgen.
Het is wel wat duur, alleen als je iets voor de rest van je leven wilt, valt het wel mee. En anders is het voor een goede prijs te verkopen op marktplaats.
En in verscheidene kleuren, ook zwart.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik wilde graag een molle systeem aan de binnenkant omdat ik volgend jaar aan IPSC wedstrijden mee wil gaan doen.
Toen kwam ik de CED range back tegen, die lijkt mij ideaal.
Lange tochten maak ik niet, ik zal hem hooguit als een EDC bag gaan gebruiken als ik naar m'n werk ga en om te kamperen lijkt hij mij ook wel nuttig.
Nu de candyvrouw nog even zien te overtuigen dat ik die range back toch echt nodig heb voor onze komende vakantie :D
https://www.doublealpha.biz/ced-daa-rangepack-ipsc-backpack
 
F

frans81

Gast
Ik wilde graag een molle systeem aan de binnenkant omdat ik volgend jaar aan IPSC wedstrijden mee wil gaan doen.
Toen kwam ik de CED range back tegen, die lijkt mij ideaal.
Lange tochten maak ik niet, ik zal hem hooguit als een EDC bag gaan gebruiken als ik naar m'n werk ga en om te kamperen lijkt hij mij ook wel nuttig.
Nu de candyvrouw nog even zien te overtuigen dat ik die range back toch echt nodig heb voor onze komende vakantie :D
https://www.doublealpha.biz/ced-daa-rangepack-ipsc-backpack

Leuke Hobby , leuke tas . Tas is duur , Hobby is ook niet goedkoop .

Edit

Misschien dat een Kennis van mij de zijne weg doet!? Import uit US destijds .
 
F

frans81

Gast
Veel specifieke doelgerichte tassen overschrijden de pijnlijke bijna niet meer normale $$$$ grenzen .
En dan heb ik het over 40 tot 55 liter tasjes en niet de 80 tot 100 , waar je misschien nog een begripvolle gedachte bij kunt hebben .

Maar 250 tot 500 $$ voor middelmatig grote tassen dat vind ik toch wel way over the TOP .

Gelukkig is er veel second hand stuff in the www wereld te bemachtigen .

Geduld is een schone zaak en maak de Sherlock Holmes in jezelf wakker .
 
F

frans81

Gast
Ik heb de razer tactical pro besteld.
De keuze is op de razer gevallen omdat hij rechtop kan blijven staan, mijn 17" laptop erin past, hij een molle systeem heeft en hij mee kan als handbagage in het vliegtuig.
De kwaliteit lijkt mij ook wel in orde.
https://maxict.nl/razer-tactical-pro-173-rugzak-zwart-groen-p5419149.html

Dit lijkt mij een oké aanschaf .
Ben wel nieuwsgierig naar hoe de rugzak zich na 1 jaar ( intensief ) gebruik er uit ziet . En wat je er dan nog van vind .

Veel gebruiks plezier ermee :rolleyes:;)
 

Carismo

Prepper goeroe
Anders bij 5.11 eens kijken. Bvb: https://www.511tactical.com/rush-24-backpack.html maar dan tweedehands?

5.11 is zeker zijn geld waard... maar ze zijn af en toe zeker 2dehands te vinden ik heb het geluk gehad een rush 72 over te kunnen nemen van een prepper hier.
alsook een tijdje geleden zo'n 24 voor minder dan de helft van de prijs (was beetje modder aan zijkant maar met een borstel en wat water was deze terug zo goed als nieuw.
Eerste 5.11 aankoop was een slingbag moab 10...

Je hebt voor deze rugzakken een tier system (zat bij de moab 10 bij) waar je een kleinere tas (met mollesysteem aan de zijkanten) op de grotere kan riggen met een snel loskoppelsysteem. dus de moab op de rush maar ook de kleinere rush24 rugzakken op de grotere 72.
ook passen de verschillende molle tasjes van Condor perfect op deze..

Ideaal voor mensen die modulair willen werken.
 

Niels

Mankinds only hope
Ik gebruik de Rush 72 ook. De rugzak heeft ontiegelijk veel vakjes wat alles een vaste plaats geven makkelijk maakt.
Als ik op pad ben weet ik precies wat waar in mijn rugzak zit, en dat geeft een fijn gevoel.
Die rugzakken met een "black hole" (van boven alles er in pleuren) zijn qua organisatie een stuk minder handig.
De Rush 72 kan je ook helemaal open ritsen en los vouwen wat ik persoonlijk erg handig vind.
Nu heb ik het dan over de Rush 72, maar er zijn vooral in de USA tig bedrijfjes die soort gelijke
zogenaamde "tactical" rugzakken maken die tig vakjes hebben en helemaal open te ritsen zijn.

Ik merk aan de 5.11 wel dat het degelijk spul is. Natuurlijk, alles kan kapot, maar ik rag liever
met een 5.110 Rush 72 door het bos dan met een te duur rugzakje van de Bever, maar goed,
dat is maar wat je wil natuurlijk, en niet iedereen ragt door het bos.

Trouwens op SC's zie je ook nog wel eens wat rugzakken voorbij komen, en kan je ook ideeën op doen.

Overigens ik heb de 100% ideale rugzak voor mij ook nog niet gevonden hoor.
Een Rush 72 is nogal dik, en niet super lang, om langere afstanden te lopen is het gewicht
dichter bij je rug veel fijner, desondanks ben ik wel tevreden, mede doordat er ook een waterzak in kan
waar ik veel gebruik van maak. Het hele tijd stoppen om het flesje te pakken was ik klaar mee.
 
Bovenaan