• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Land kopen, discussietopic

Preppertt

Senior Prepper
Ik lees hier en op andere prepper gerelateerde fora vaak over mensen die zelf grond/land hebben gekocht om bijvoorbeeld te gebruiken als BOL, waterwinning, of om te bewerken voor landbouw. Nu lijkt het me een interessante investering om zelf een stuk grond in bezit te hebben (in NL of buitenland), maar waar begin je? Zelf zou ik het willen gebruiken om eventueel een huis(je) op te bouwen en groenten en fruit te verbouwen. Aan welke kwaliteiten moet een stuk grond voldoen, hoe vind je uberhaupt een stuk land dat aan je wensen voldoet? Ik zit wel eens op internet te neuzen en dan zie ik bijvoorbeeld een stuk grond, wat onderdeel is van een groter stuk van bijvoorbeeld een boer. Daar mag je dan weer niet op bouwen, of je mag er niet recreëren. Ook zie ik dat sommige stukken grond voor soms wel bijna 100.000 euro verkocht worden en dan heb je een stuk grasland waar je niks mee mag doen.

Hebben jullie land in bezit en zo ja wat doen jullie ermee, hoe ben je er aan gekomen en wat is je plan met het land?
 

petroman

SHTF Expert
Je stelt wel erg open vragen: waaraan moet het voldoen ? Hoe moeten wij dat weten ?
Mijn tip: kijk wat er te koop is in de Achterhoek. Daar een week rond gefietst en er stonden zat boerderijtjes met land er omheen te koop. En niet voor idiote westland prijzen.
Verder is het wat jij wilt, grasland, bosgrond, schuilhut of echte bol/huis.

Van wat ik hier lees kopen mensen een huis plus grond en passen dat aan.
 

Rataplan

Mankinds only hope
grond waar je niks op mag zou ik niet kopen.

grond in Nl is nagenoeg onbetaalbaar voor jan de werkman.

grond in het buitenland evt met bebouwing of toestemming om te mogen bouwen komt in meerdere landen in een prijscategorie die te betalen is voor jan de werkman.

wil je grond in het buitenland?

wat wil je ermee kunnen?

wil je er gaan wonen uiteindelijk?

ik heb gekeken voor een perceel in het buitenland, tot nu toe zijn er net zoveel voors als tegens om ergens iets te kopen.
en als ik het kon betalen had ik hier wel een paar hectare tuin achter mn huis.

voor nu heb ik een huis met een paar honderd m2 tuin en die ben ik langzaam maar zeker zo efficiënt mogelijk aan het inrichten op gebied van zelfvoorzienend/ onafhankelijk zijn.
meer zit er voor nu niet in.

wat de toekomst brengt zien we dan wel.

op het oude forum is er een opzet geweest voor een bol locatie ( buitenland) met een groep, zover ik weet is dit uiteindelijk niet gerealiseerd. ( ik ben bewust voortijdig afgehaakt, dus heb het niet verder meer gevolgd van dichtbij).
het concept blijf ik wel interessant vinden.
 

Papillon

Diehard Prepper
Het grote nadeel bij de 2 links is, dat het op plaatsen ligt waar ze uitsluitend frans praten.
Was ik nu net afwezig op school toen de les frans was.

Ach er zijn bevolkingsgroepen in Nederland die na tig jaar in Nl nog geen woord Nederlands spreken. Dus zolang de groep groot genoeg is kan je een tijdje voort denk ik in een ander land. Zeker als je daar zelfvoorzienend leeft met een groep.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Het grote nadeel bij de 2 links is, dat het op plaatsen ligt waar ze uitsluitend frans praten.
Was ik nu net afwezig op school toen de les frans was.

Al geruime tijd krijgen kinderen in gedeelten van Noord-Frankrijk les in Nederlands.
En de jongeren spreken over het algemeen al behoorlijk Engels.
 

Flos

SHTF Expert
@Rataplan ik heb eigenlijk liever een confrontatie met een volwassene. @Papillon maar je moet toch ooit contact nemen met de plaatselijke bevolking. En is het ook daarom niet dat die niet Nederlands sprekende groepen in Nederland ( of in vlanderen ) niet geaccepteerd worden.
 

Papillon

Diehard Prepper
@Rataplan ik heb eigenlijk liever een confrontatie met een volwassene. @Papillon maar je moet toch ooit contact nemen met de plaatselijke bevolking. En is het ook daarom niet dat die niet Nederlands sprekende groepen in Nederland ( of in vlanderen ) niet geaccepteerd worden.
Zolang je daar niets van aantrekt, schijnt er niets aan de hand te zijn. Al is er vast wel iemand uit de groep die wel Frans spreekt toch? Zo gaat dat hier ook.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Wat mij opvalt is juist , dat bij gezinnen die naar het buitenland verhuizen vaak de kids een grote meerwaarde hebben omdat deze een vreemde taal veel sneller machtig zijn dan hun ouders.
Waarom zouden zij dan geen belangrijke rol kunnen dienen als bijv. tolk.
Kids zijn graag betrokken en het iets kunnen betekenen voor een groep ( je ouders) zorgt volgens mij voor een goede binding.

Mijn Frans is slecht, maar altijd nog 100 keer beter dan mijn Hongaars:lol:

Het voordeel van een groep is dat iedereen wel een talent heeft voor het één of ander.
Iemand is goed in talen (communiceren)
Een ander in houtbewerking en weer een ander in jagen of moestuinieren, noem maar op.

Hier zit dan voor mij ook geen bezwaar.
De bereikbaarheid van een vaste locatie lijkt mij een groter probleem.
Dat je niet weet van te voren waar wat zal kunnen plaatsvind, kan dus ook in het gebied van je bol locatie zijn.
Op het moment dat je je permanent gaat vestigen op je bol locatie, heb je geen bol meer of je kan het veroorloven om je huidige woning aan te houden.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Als je Wilt is een taal zo geleerd, heb zelf een vreemde taal aangeleerd in 1 jaar door gewoon te stoppen met het gebruiken van je moedertaal en Engels. Na 1,5 examen gedaan en beheers het volgens de uitkomst als een persoon die hier geboren en getogen is.

Maargoed, we gaan nu wel heel erg offtopic :p
 

Flos

SHTF Expert
@zonnebrood ik vind dat niet offtopic. Ik vind dat de taal spreken er bij hoort als je in een ander land een huis of een stuk land koopt om een BOL te hebben of misschien wel een permanente verblijf plaats.
 

Flos

SHTF Expert
Heel soms kijk ik wel eens met stukjes naar het programma ,, ik vertrek ,, en ik erger mij het meest er aan hoe onvoorbereid sommige hun hebben en gouwen verlaten om ergens anders wat proberen uit de grond te stampen waar ze wel tien maal belazerd worden omdat ze de taaĺ niet spreken.
Dus mijn antwoord op het openings topic is start met de taal te leren of altans te begrijpen.
 

Lai

Prepper goeroe
Mijn moeder en stiefvader hebben al 16 jaar een vakantiehuis in zweden, moeders spreekt de taal nog steeds niet ondanks meermalen per jaar daar te zijn voor weken, stiefvaders zit er inmiddels permanent en heeft de taal eindelijk geleerd in woord en schrift.
Mijn plan lag ook naar zweden te gaan, uwv lag/ligt dwars dus permanent gaat voorlopig niet, maar toch kijk ik nog die kant op voor een vakantiehuisje/bol. Als je een opknapper geen probleem vind zijn er zat huisjes/huizen/boerderijen te vind voor weinig.
Had 1,5 jaar geleden bijna een huisje gekocht met eigen waterbron, paarden stallen, schuur, gastenverblijf op 1 ha grond (deels bos voor eigen kap) aan de rand van een groot bos voor het turbo bedrag van € 20.000,-
Zo zijn daar ook boerderijen met 9 ha grond (bos/wei) hoger in zweden voor € 40.000,-
Dan denk ik echt "wat doe ik nog in NL ?"
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@Lai de taal leren terwijl iemand ergens een paar weken zit schiet niet op 9 vd 10 keer. Je moet het echt dagelijks moeten gebruiken wil het goed blijven hangen.

In Zweden heb je ook hele stukken met alleen maar NLers, vooral rondom Hagfors lijkt het wel een Nederlandse enclave haha.

Ik weet niet wat voor een uitkering je hebt maar een w.w. Kan je exporteren naar het buitenland, dat heb ik destijds ook gedaan. Anders even via Eures informeren wat je mogelijkheden zijn. Je kan ook proberen je stiefvader op te geven als sponsor om zo NL te ontvluchten, weet echter niet hoe de regels hiervoor zijn in Zweden

https://www.rijksoverheid.nl/onderw...gelen-voor-mijn-uitkering-als-ik-ga-emigreren
 
D

Deleted member 101

Gast
Als je Wilt is een taal zo geleerd, heb zelf een vreemde taal aangeleerd in 1 jaar door gewoon te stoppen met het gebruiken van je moedertaal en Engels. Na 1,5 examen gedaan en beheers het volgens de uitkomst als een persoon die hier geboren en getogen is.

Maargoed, we gaan nu wel heel erg offtopic :p
Denk je dan ook in die vreemde taal, of vertaal je alles in je gedachten in het Nederlands.
 

Flos

SHTF Expert
Er is een tijd geweest dat alles wat ik bij mij zelf zij in het duits was. Ik speek en lees relatief goed duits en engels spreek ik maar kan het niet lezen. Frans versta ik maar kan het niet praten en pools heb ik begrepen maar dat is al zoveel vervaagd dat het beste er wel van weg is.
Vandaag komt mijn nicht naar vlaanderen die is vertrokken als ze 9 was. En is er nu 74 heeft nooit eerder terug geweest. Ik ben benieuwd of die nog vlaams spreekt of begrijpt.
 

petroman

SHTF Expert
De taal een beetje spreken is wel handig om je te uiten. Genoeg om de mensen het juiste idee te geven wat je komt doen.
Per slot van rekening ben je toch de persoon met geld die een oude bouwval komt kopen terwijl de rest wegtrekt ;)

Maar misschien moeten we even wachten tot ts zich weer meld. Voor je het weet hebben we weer een paar pagina's neergepend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Bovenaan