• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

LUXOTTICA Zonnebril Defensie

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Mensen / Mede Preppers ;)

Zoals de meesten wel weten hebben ze in het leger ook zonnebrillen .
Maar sinds de Laatste jaren hebben ze Zonnebrillen van de Italiaanse Mega Ondernemer LUXOTTICA .
Hiervandaan komen zelfs de duurste merken zonnebrillen . Zie Links onderaan bericht .
Ik heb nu al jaren een Luxottica van Defensie in gebruik en nog nooit is mij iets zo goed bevallen als deze .
Nog steeds bijna 100% . En dit na tig valpartijen , bij sleutels in de zak , schroeven en nagels en nog steeds nagenoeg krasjes vrij :oops: Als je aan zoiets kunt komen dan is het een ware investering voor de lange termijn . Er zitten wel miniscule krasjes op maar ik weet zeker dat een andere zonnebril na aanraking met genoemde al de geest had gegeven . Ook vallen deze zonnebrillen niet zomaar van je hoofd !! Dus mee rennen / vallen en nog gekker doen heeft geen enkele nare bijwerking omtrent verliezen van dat ding .
En nee het is niet One Size Fits All Haha Zie Foto . Bij sommige sites vermelden ze dat namelijk .
De 165 - 13 Cm , 4,8 Cm Glas breedte is het moeilijkste om aan te komen .
In mijn ogen een echte aanrader !!!
Foto is van een Dump waar ik geen bewuste als zijnde een RECLAME voor maak Haha . Ze hadden toevallig de juiste maten vermeld staan van de Luxottica's ;)
Ik heb er inmiddels drie , waarvan een recente gloednieuwe . Bij Een van de drie hebben ze de beugels die achter de oren haken afgeknipt . Deze ligt dus net als een gewone zonnebril gewoon op je oor .

20170105_203808.jpg

LUXOTTICA Zonnebril.jpg

20170105_195151.jpg






http://www.luxottica.com/en

https://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/0...erkbril-dit-is-waarom-die-zo-duur-is-a1500171

Het is dus een ZONNEBRIL en dienende ter bescherming van Door de Zon komende Gevaren .
Het is geen scherfbril en mag derhalve ook niet als zoiets beschouwd worden .
Wel kan deze bril onder oa de Rivision Desert Locust gedragen worden wanneer een heldere lens gebruikt wordt .
 
F

frans81

Gast
Tja , ik heb er ook nog wel een paar.. Maar zien er niet uit haha

Wat heb je er mee gedaan dan Haha .
Ja ik wil best geloven dat bij Sommige Takken binnen Defensie het echt kapot kan :)
Ook tijdens uitzendingen en in ( Gevechts ) sommige uitzendings situaties zal het met de brillen slechter aflopen .
Vond / vind jij het slechte brillen als zijnde EX .....
 
F

frans81

Gast
Voor ( prep ) Huis / ( prep ) Tuin en SHTF gerelateerde uitrusting voldoen ze meer dan bovengemiddeld .
Lekker licht en zeer Robuust . En een zeer goede UV bescherming .

20170105_202249.jpg 20170105_202312.jpg 20170105_202331.jpg
 
F

frans81

Gast
Ook is er een clip on voor bril dragers verkrijgbaar !!
Zie foto's .
Die had ik dus ook nog . En die was gemonteerd op die met de afgeknipte oorbeugels .
Dit waarschijnlijk om extreem zonlicht te dimmen .
Daar kan ie dus ook voor gebruikt worden . Als een extra Filter ;)
Deze is van een 160 / 12,5 cm 4,5 cm glas breedte .

20170105_203820.jpg 20170105_203858.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Ook is er een clip on voor bril dragers verkrijgbaar !!
Zie foto's .
Die had ik dus ook nog . En die was gemonteerd op die met de afgeknipte oorbeugels .
Dit waarschijnlijk om extreem zonlicht te dimmen .
Daar kan ie dus ook voor gebruikt worden . Als een extra Filter ;)
Deze is van een 160 / 12,5 cm 4,5 cm glas breedte .

Bekijk bijlage 5258 Bekijk bijlage 5260

Deze zal specifiek bij een dergelijke bril horen en bedoeld zijn als extra filter De overzet zonnebrillen voor brildragers moet je meestal op maat knippen/laten maken.
Hier zit al een montuurtje omheen en dan gaat dat niet meer.
 
F

frans81

Gast
Deze zal specifiek bij een dergelijke bril horen en bedoeld zijn als extra filter De overzet zonnebrillen voor brildragers moet je meestal op maat knippen/laten maken.
Hier zit al een montuurtje omheen en dan gaat dat niet meer.

Het past hier op meerder type brillen .
Maar wel alleen op die met gelijkende maat glazen !
Zodoende dus inderdaad niet op iedere zonnebril .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
R

Ronin K.

Gast
Wat heb je er mee gedaan dan Haha .
Ja ik wil best geloven dat bij Sommige Takken binnen Defensie het echt kapot kan :)
Ook tijdens uitzendingen en in ( Gevechts ) sommige uitzendings situaties zal het met de brillen slechter aflopen .
Vond / vind jij het slechte brillen als zijnde EX .....

Niks mis mee, maar vond ze niet stoer genoeg staan ;)
 
F

frans81

Gast
Uiteindelijk al heel wat meer rrvaring opgedaan met deze brillen van Luxottica .

En eerlijk is eerlijk ze zijn vlug beschadigt . De kunstof glazen vertonen tamelijk snel doffe beschadigingen.
Wanneer je rr extreem voorzichtig mee omgaat gaan ze langer mee .

Toch ! Zijn er vele betere zonnebrillen op de markt . Beter ook in prijs kwaliteit verhouding . Bij felle zon vind ik deze luxottica's niet echt presteren .
 
F

frans81

Gast
Categorie = 3N ( Hoge lichtsterkte en geschikt voor autorijden .
Zie foto's

20220312_230254.jpg 20220312_230554.jpg
 
Bovenaan