• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

M1966 Hammock zonder muskietennet

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
IK had zonder het te weten een Hangmat in bezit .
Heb dat ding destijds als zijnde een Windscherm aangekocht .
Dump eigenaar omschreef dat zo . Het blijkt een M1966 Jungle Hammock te zijn .
Type is afkomstig uit de Vietnam periode . Simpel en No Nonsens .
Helaas in de vergeet doos beland en recent weer tegen gekomen .
Het blijkt dus Tevens een latere productie te zijn van een M1966 Jungle Hammock US . Bij deze wordt de M1966 omschrijving niet meer meegenomen in het Label .
Wel staat er in het midden van het Nylon US . Dit met Inkt gedrukt .
Deze M1966 word in Combo gebruikt met de OD Nylon Poncho ( Zie You Tube ) .
Kan natuurlijk ook met een ander type poncho en zelfs met de NL Woodland Ripstop .
Ik zie het als Nood shelters en ook niet anders dan dat . Een soort van " Het is dat het niet anders kan Optie " Haha .
Comfort dat kun je vergeten !

Eerste foto is van de mijne .

20161214_010645.jpg
US-Military-Vietnam-Era-Issue-M-1966-Jungle.jpg
m1966a.jpg M1966B.png m1966c.jpg




 
F

frans81

Gast
Hierbij nog een foto samen met een uit Nederland afkomstig Compact type Hangmat van Defensie .
Beide Hangmatten zijn nieuw .
DE Nederlandse Hangmat is ongeveer 1.75 lang ( Het Net ) .

20161214_011524.jpg
20161222_142955.jpg 20161222_143010.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook vraag ik mij af of het zinvol is een om zoiets compacts mee te sjouwen als extraatje voor geval van nood .
Dit ook gelinkt aan een Tent . Je hebt misschien niet altijd tijd voor een tentje op te zetten of door andere omstandigheden is het Hangmatje even een betere optie .
De M1966 eist wat meer ruimte op dan dat Nederlandse Type . Ook is de M1966 eigenlijk gewoon maar een Stevige Nylon lap met twee tunnelstroken aan de uiteinden .
En een serie Ogen voor Bungiekoorden of Paracord .
Met de Nederlandse Hangmat zou je nog kunnen vissen of jagen Haha .
Er is Tevens van dit nylon net een soort slipnet te maken .
Dit ala type fretteernet maar dan in het groot .
 

homerun

Diehard Prepper
Hoe zwaar is die hele set wel niet bij elkaar?
Of is dit ook een gevalletje van: als je alles van het leger hebt, moet je ook een leger vrachtwagen hebben...?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zwaar is die hele set wel niet bij elkaar?
Of is dit ook een gevalletje van: als je alles van het leger hebt, moet je ook een leger vrachtwagen hebben...?

Dat is geen hele set Haha ( Eerst goed lezen Haha ). Het zijn twee types hangmatten .
1 x US en 1 X Noodhangmat Defensie .
Ook een foutje van mijn kant omdat ik in de Titel het geheel als 1 Hangmat omschrijf .
Helaas kwam ik met twee stuks naar onderen en voordat ik het wist stond de Noodhangmat ook vermeld in dit Topic .

Die Hollandse is niet zwaar en die US ook niet . Kleine dingen .

Hangmat.jpg

Maar het is en blijft gewicht . 480 Gram voor Hangmat 1 ( Doek met 2 x lijn MM1966 ) en 318 Gram voor de onderste Noodhangmat van Defensie .
De M1966 heb ik gekocht als zijnde een windscherm .
Met die twee touwtjes en elastieken eraan oogde het ook niet als een Hangmat .
Gekocht dus voor aan het Grindgat tijdens een Zomerse dag voor een beetje PRIVACY .
DE Hollandse zat volgens mij een keer ergens bij een partij .
En ja hoor @homerun misschien wordt het eens tijd voor een Heuse legertruck Hahaha
En ook jij hoort te weten dat ik een LEGERTIK heb :)
 
Bovenaan