• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer recent aangeschafte Nieuwe Meindl Makalu 3000 Pro GTX in maat 12 ( 47 ) :eek: past perfect .
Mooi strak om de voet en genoeg ruimte voorin om tijdens afdalingen niet met de teentjes tegen de neus te moeten lopen.

Ik heb nog nooit een nieuwe Meindl schoen gehad die zo goed rond de voet zat .

Het toch wel apparte is dat het een flinke maat 47 is ! En ik heb normaal max 45 in schoeisel .
Of dit komt door het type schoen weet ik niet . Normaal pak je Meindl 1 maatje groter . Dit is al zeker twee maten .
Ik wou ze eerst verkopen maar daar zie ik denk ik vanaf . Wat past dat past .
Fijne is dat ze ook zonder de toch wel bij meeste modellen inmiddels aanwezige PUR zolen goed lopen . Demping is minder maar dat is niet altijd een - .
Het is een inmiddels verouderd model en zodoende nog amper in shops te verkrijgen .
Dumphandels hebben er vaak nog wel enkele staan . Maar toch ook wel een 150 euro bedrag nog ruim overschrijdend.
Waarschijnlijk heb ik nu ook een andere breedte maat te pakken .Staat helaas niet in de schoen !
Waarschijnlijk een toch smallere schoen dan anders.

Zie oa link met product info .

https://www.greatoutdoors.ie/shop/meindl-mens-makalu-pro

20200817_202856.jpg20200816_143108.jpg

Edit

De Meindl perfect Venediger die ik tijdje terug heb overgenomen van een Marinier waren ook in maatje 47 . Ze pasten ook ! Maar niet zo goed als deze Makalu . Logisch !? Ja , ze waren al ingelopen en vele kilometers aan zijn voeten verslaafd. Maar met dikkere sokken passen ze toch .
Deze schoenen zijn ondanks de vele kilometers in oa ook berggebied nog in zeer goede staat .

20200506_153854.jpg
 
Bovenaan